• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Toplumsal Olaylar |
61
|
|
|
|
Yunan Kralý Konstantin, Baþbakan Dimitrios Gunaris, ve General Anastasyos Papulas Kütahya’da buluþurlar. TBMM hükümetine son darbeyi indirmenin planlarýný yaparlar. TBMM Ýsmet Paþayý ordunun baþýndan alýp yerine Mustafa Kemal ve Fevzi Çakmak Paþalarý görevlendirir. Yunan ordusu Ankara’ya 70 km uzaklýkta olan Polatlý’ya kadar gelmiþtir ! |
|
62
|
|
|
|
Adý önemli deðil...Yaptýklarý ise mide bulandýrýcý. Üst seviyede bir pedofili vakasýnýn kýsa öyküsü...
|
|
63
|
|
|
|
kendimi karmaþýk ve yanlýz olbumu bilmenin acýsýyla satýrlara dökülen bir yazý |
|
64
|
|
|
|
Antik Yunan eserlerinin Arapça!ya tercümesi sonrasý yetiþen Farabi, Ýbn-i Sina, Biruni, Ýbn-i Rüþt gibi isimlerde o dönem Ýslam dünyasýnýn özgürlükçü ortamýnda yetiþmiþlerdi. Keza dini ilimlerin birer ilim dalý olarak ortaya çýkmasý Ýslam toplumundaki hoþgörü ve özgürlükçü yaklaþýmýn bir sonucuydu.
|
|
65
|
|
|
|
Bakýyorum daha ilkokula yeni baþlamýþ bire ya da ikiye giden çocuklarýn çoðusunun gözleri bozuk. Tamam, bilgisayardan geri kalmasýnlar ama bununda bir sýnýrý, derecesi olmalý. Ana babalar lütfen bu konuya dikkat etsinler. Sokaklarda çocuk oyunu diye, çocuk diye bir þey kalmadý bu sosyal medya yüzünden. Belki bunlardan bir nesil sonra daha da kötü olacak dünyaya gelen çocuklarýn durumu eðer acil önlemler alýnmazsa...
|
|
66
|
|
|
|
Viski ve þampanya, içki içmenin günahlýðý yanýnda bir kültüre özentiyi beraberinde getiriyorsa; yerli diziler, benzerleri yabancý dizilerden daha etkin, içten, alttan ve samimi anlamda tarihi, dini, manevi deðer ve kültürlerimizi daha çok tahrip edip zarar veriyor.
|
|
67
|
|
|
|
Bir insanýn yaþadýðý toplum dilini konuþabildiði kadar vardýr. Henüz 1911 yýlýnda Selanik’te baþta Ömer Seyfettin, Ziya Gökalp, Ali Canip, Âkil Koyuncu gibi yazarlarýn oluþturduðu genç kalemler’in ”Milli bir edebiyat milli bir dille yaratýlabir” görüþüyle baþlatmýþ olduklarý yeni lisan harekatýyla Türkçenin sadeleþtirilmesine büyük bir özen gösterilmiþ ve Türkçenin daha sade bir dil haline gelmesi konusunda en kalýcý atýlýmlarý gerçekleþtirmiþlerdir.
|
|
68
|
|
|
|
Ýntihar eden birinin ardýndan yapýlan ve Türk insanýnýn duyarlýlýðýný gösteren yorumlar:
*Çekeceksin orospu çocuðuna eþek sudan gelene kadar sopayý, ulan it madem gebermeyeceksin niye milleti heyecanlandýrýyorsun. |
|
69
|
|
|
|
BAÞBAKAN ADNAN MENDERES ÝMRALI ADASINDA (KATÝL ADASI9 ) iki bakaný ile idam edildi Celal bayar zor kurtuldu sehpadan yaþlýlýðý sebebiyle |
|
70
|
|
|
|
Yok, yok bunlarý da okuduktan sonra kesin kanaat getirdim ki dünyanýn bir numaralý mizah yeteneði olan insanlarýnýn yaþadýðý ülkesi Türkiye... Hemen soracaksýnýz nasýl bu kanýya vardýn, neleri okudun da diye? Ýnternet'de dolaþýrken ''Gelin arabalarýnda ki komik yazýlar.'' diye bir baþlýk karþýma çýkmaz mý? Ben istedim bir göz Allah verdi iki göz... Hadi bakalým neler döktürmüþ millet neler görelim? |
|
71
|
|
|
|
Okuyanlar araþtýranlar mutlaka biliyorlar da kýsaca hatýrlatmakta yarar var. 4 Nisan 1953 günü Ýtalya'da ki Nato Tatbikatýndan dönerken, Çanakkale Nara Burnu açýklarýnda, gece Ýsveç Bandýralý Naboland adlý kuru yük gemisi ile çarpýþýyor ve hýzlý bir þekilde Çanakkale'nin derin sularýna saplanýyor... |
|
72
|
|
|
|
Baþbakan Erdoðan, milliyetçilik duygularýný öne çýkararak ve Davos ile Obama görüþmeleri benzeri uygulamalarýyla dünya konvansiyonelinde güçlü bir Türkiye ümid ve beklentisi vermesi Türk halkýný heyecanlandýrýp ümitlendirmiþtir. Bu ümitle Türk halký büyük bir beklenti içindedir. |
|
73
|
|
|
|
Her ne kadar bu bölgeye Þincan-Uygur Özerk Bölgesi denilse de, Kazak ve Kýrgýz Türklerinin de buralarda yaþadýðý bilinmektedir. Edinilen bilgilere göre Sincan Çin Halk Cumhuriyetinin en büyük idari bölgesi olarak anýlmaktadýr. |
|
74
|
|
|
|
...Öyle ki, Anneler Günü’nde ticari yönden kar elde etmeye çalýþan þirketlere dava açmýþtý... |
|
75
|
|
|
|
Tavuklar pirinç yer; ama hiçbir zaman düþünmezler ilerde pilavlý tavuk olabileceklerini. Bir insan da tavuk gibi sindirilmeye çalýþýldýðýnda ya yere kapaklanýr ya da yumurta fýrlatýr. Yumurta eylemlerinin psikolojinde de sindirilmeyi hazmedememek ya da yenilip yutulmak korkusu vardýr. |
|
76
|
|
|
|
‘Lale Devri’ olarak adlandýrýlan bu devir, sosyal, toplumsal ve kültürel oluþumlarda tarihimizin çok kritik bir dönemidir. “Zevk-ü sefa ve eðlence” suçlamasý görüntüden kaynaklanan yanlýþ bir suçlamadýr. Elbet haklýlýk payý vardýr ancak hiçbir zaman abartýlacak kadar deðildir. |
|
77
|
|
|
|
Her insanda olduðu gibi uçkur yada kadýn, adýna ne derseniz deyin dindarlarýn da en büyük zaaflarýndandýr. Yaratýlýþtan gelen bu zaaf huri özlemleriyle de birleþtiðinde dünyada belirli bir maddi imkan, güç ve yetkiye ulaþtýðýnda dindarlarýmýz maalesef cenneti bekleme zahmetinde bulunmuyor. Cennete ulaþtýðýný ve her nimeti tatmanýn artýk hakký olduðunu düþünüyor. Baþta kendi aklýný ikna etmek ve topluma davranýþý makul göstermek için iþi kýlýfýna çok güzel uyduruyor. Hem yazýlý hem de sözlü Ýslam hukuk kaynaklarýmýzda “hile-i þer’iye” uygulamasýnýn varlýðý bu insanlarý daha da cesaretlendirmektedir. Kanunlardan önce geçmiþteki Ýslam hukuk uygulamalarýndaki yanlýþlarýn acilen düzeltilmesi gerektiðini burada özellikle vurguluyorum.
|
|
78
|
|
|
|
Eskiden haftanýn belirli günlerinde oynanýrdý at yarýþý, sonralarý her gün oynanmaya baþladý, o da yetmedi þimdi yazlarý gece yarýþlarý da yapýlýyor. Adam atýn jokeyini, seyisini, ahýrda yem verenin ismini bile biliyor. Kum da nasýl koþar, çim de nasýl koþar hepsi akýllarýnda... Atlarý koþturup da onlarý seyredeceðine, sen git spor ayakkabýlarýný giy de kendin koþ, hem paran cebinde kalýr hem de saðlýðýný kazanýrsýn... |
|
79
|
|
|
|
Gidin bakýn, Ege ve Akdeniz'de ki otellerde her gün ne kadar yiyecek maddesi çöpe atýlýyor. Yazýktýr, günahtýr, Allah bunun hesabýný bizlerden sorar mutlaka... Çok mu zor müþterilerin yemediði yemekleri deðerlendirmek. Verirsin bir iki adamýna görev, altlarýna da bir küçük araba, yakýnlarda ki köylerde beldelerde ki yaþlý, genç, çoluk çocuk bütün vatandaþlara daðýtýrsýn o yemeklerden hem sevap kazanýrsýn hem de gönüllü zekat vermiþ olursun bir yerde...
|
|
80
|
|
|
|
Kurulun Türk Dünyasý Tiyatro Birliði oluþturmasý da kararlaþtýrýldý. Bu toplantýya katýlan tüm üyelerin de kurucu üye olduðu fikri benimsendi. Dolayýsýyla Kýbrýs Türk Devlet Tiyatrolarý da “Kurucu Üye” ünvanýný kazanmýþ oldu.
|
|