• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Din |
121
|
|
|
|
Diðer Kitaplarýn tahrif edilmesine bir hikmet üzere izin veren Allah, Kur’an’ý Kendi korumasýna almýþtýr. Kur’an, Musevi ve Hristiyanlar için de net bilgi içeren büyük bir nimettir. Bizler, Allah’ýn Kur’an’da buyurduðu gibi, tüm peygamberlere indirilenlere, aralarýnda hiçbir ayýrým yapmadan, Kur’an’a uygun bölümlerinin hak olduðuna hüsn-ü zan ve iman ederiz. |
|
122
|
|
|
|
Kadýn için öngörülen karakterin en önemli özelliklerinden biri, kadýnýn beden olarak erkekten güçsüz olmasý nedeniyle, karakter olarak da zayýf olmasý gerektiði þeklindeki yanlýþ inançtýr. |
|
123
|
|
|
|
Þeytan, imani yönden zayýf kimseleri dünyevi kayba uðrayacaklarý telkiniyle korkutur; ancak gerçekte ona uymanýn sonu insaný kayýp ve yýkýma götürür. Rahmetiyle gerçek zenginliði vaadeden ise istediðini zengin eden (Muðni) Allah’týr. |
|
124
|
|
|
|
Þeytan dünyadaki imtihan ortamýnýn bir parçasý olarak yaratýlmýþtýr ve - Allah’ýn kendisine tanýdýðý süre olan kýyamet gününe kadar- insanlarý çeþitli vaadlerle saptýrmaya çalýþýr. |
|
125
|
|
|
|
Hayâ,Allah korkusuyla günahlardan kaçýnmaktýr.Yüce dinimiz Ýslâmiyet bu mevzuya büyük ehemmiyet vermiþtir.Dinin emirlerine uyup,nehiylerinden kaçýnmak hayânýn gereðidir. |
|
126
|
|
|
|
Bugün de milyonlarca Müslüman zorluk içinde yaþar hatta can çekiþirken, öncelikler iyi belirlenmelidir. Zaman, dini konularda detaylarda boðulma deðil birlik olma zamanýdýr. Afganistan’dan Irak’tan zulüm, iþkence ve tecavüz haberleri gelirken, Müslümanlarýn detaylarla bu denli uðraþmalarýnýn nedeni deccali hipnozdur.
|
|
127
|
|
|
|
Müslümanlara atýlan iftiralara araþtýrmadan inanýyorsak, Ýttihad-ý Ýslam’a karþýysak, Kur’an’ýn bu hükmünü göz ardý ediyoruz demektir; farkýnda mýyýz?
|
|
128
|
|
|
|
Evrendeki canlý cansýz her þeyden, giydiðimiz giysiye, yediðimiz yemeðe, içtiðimiz suya ve oturduðumuz eve, koltuða kadar, tümünü Allah yaratýr. Teknolojiyi, icatlarý yapan Allah’týr. Ancak imtihan dünyasýndaki sebepler dairesinde insanlarý ve olaylarý vesile eder.
|
|
129
|
|
|
|
Rabbimiz’in beðendiði tek bir mümin karakteri vardýr. Bu kadýn ve erkeðe göre deðiþik özelikleri olmayan tek bir karakterdir. Toplumun yüklediði farklý roller, maddi açýdan sýnýfsal farklýlýklar ya da mesleki özellikleri içermez. Bu kararlý karakterin en önemli özelliði takva sahibi olmak ve koþullara göre üstün niteliklerinden ödün vermemektir. |
|
130
|
|
|
|
Geçmiþte yaþananlar da gelecekte yaþanacaklar da Allah Katýnda saklý olan bilgilerdir. Ancak Allah'ýn, Kendi gayb bilgilerinden bazýlarýný, elçileri aracýlýðýyla insanlara bildirdiðini haber veren birçok Kur'an ayeti vardýr... |
|
131
|
|
|
|
Ayetlerdeki ifadelerde, ölüm anýnda kiþinin yaþadýklarýný yanýndaki insanlarýn anlayamadýklarý açýktýr. Bu da imtihanýn bir sýrrýdýr. Ölen kiþinin görünüþte zorlukla can vermesi ya da ani bir kalp kriziyle uykuda bir anda can vermiþ olmasý bir kýstas deðildir. |
|
132
|
|
|
|
Biz kullarýný daha cenin halindeyken savunmasý saðlam olan bir yere yerleþtirerek korumaya alansýn. Her þey Sen’in kullarýna olan merhametine ve Ýlahi korumana iþaret eder. Sen Müheymin’sin; gözetici koruyucusun... Sen koruyucularýn en hayýrlýsýsýn; koru bizi Allah’ým.
|
|
133
|
|
|
|
Ýnsan art niyetle, taraflý olarak ve samimiyetsizce Kur’an’ý okuduðunda onu anlayamaz. Bu Yüce Allah’ýn kanunudur. Bu nedenle de Kur’an ayetlerini farklý yorumlar, çeliþkiye düþer. Kur’an tüm insanlýk için bir çaðrýdýr ancak yalnýzca samimiyetle okuyanlar ve kesin bilgiyle iman edenler onu anlayabilirler. |
|
134
|
|
|
|
Aç gözlü olmayýp hýrs göstermemeye,kýsmetinden fazlasýna göz dikmemeye kanaat diyoruz.Helâl ile yetinip haramý reddedene,az þeyi de olsa kýsmetine razý olana “kanaatkâr” ismini veriyoruz. |
|
135
|
|
|
|
Sanýrým siz de ayný düþüncedesiniz. Bugün pazar ve bir önceki pazar günü olanlar sanki birkaç gün önce yaþanmýþ gibi. Yanýlmýyorsunuz; zaman gerçekten hýzlý geçiyor. Ahir zamandayýz ve zaman kýsalýyor. Önce "zaman nedir?" kýsaca bakalým:
|
|
136
|
|
|
|
"Allah’ýn emrine tazim (saygý) ve Allah’ýn kullarýna þefkat; her ikisi de, ahiret azabýndan kurtulmak için, iki büyük asýl köktür." (Ýmam Rabbani) |
|
137
|
|
|
|
Kur’an, yalnýzca indirildiði döneme deðil tüm zamanlara hitap eden ve tüm insanlýða yol gösteren bir kitaptýr. O dönemde bilinmesi mümkün olmayan birçok bilimsel bulguyla birlikte, matematiksel ve tarihsel birçok mucizeyi de içerir. |
|
138
|
|
|
|
Doðal felaketler kaderin bir tecellisi olarak meydana getirilen olaylar. Canlarý Allah verir, Allah alýr. Bazen tek tek bazen topluca ölür insanlar. Allah canlarý tek tek almak zorunda deðil kuþkusuz. Ýnsanlar tek tek öldüðünde normal karþýlayan insan, özellikle bir felaket sonucu topluca ölüm olduðunda da isyan etmemeli. |
|
139
|
|
|
|
Allah savaþý deðil barýþý beðenir. Allah sevgiyi, güzelliði beðenir; kardeþliði, dostluðu beðenir. Allah insanlarý düþmanlýk etsinler diye deðil, tanýþmalarý amacýyla ayrý ayrý halklar olarak yarattýðýný haber verir. |
|
140
|
|
|
|
Kur’an’da inananlar hakkýnda, “O (Allah) bundan daha önce de, bunda (Kur’an’da) da sizi "Müslümanlar" olarak isimlendirdi.” buyrulur. Museviler, Ýseviler tümü Müslümandýr. Peygamberlerin getirdiði dinlerin tümü Ýslam’dýr.
|
|