• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Toplumbilim |
121
|
|
|
|
Devletlerin yaþattýðý resmi fahiþeliði, Alman Filozof Friedrich Nietzsche'nin, þu tespiti çok güzel ifade ediyor. Neitzsche derki; “Adalet devletin fahiþesi basýnda metresi olduðu sürece, devleti pezevenkler yönetir”. |
|
122
|
|
|
|
Her türlü gösteriþ bomba etkisindeyken, bir taraftan topluma mütevazi fakir edebiyatýyla akýl vermek, diðer taraftan gösteriþ, þatafat içerisinde yaþamak, dünyanýn en büyük onursuzluðudur.
|
|
123
|
|
|
|
Batý Sibirya’da, (Rusya Federasyonunun güney sýnýrýnýn, Kazakistan, Çin ve Moðolistan sýnýrlarý ile birleþtiði bölgenin kuzeyi.) Altay ve Tuva Cumhuriyetlerinin (Özerk bölgelerinin) kuzeyinde, Tomsk, Abakan, Krasnoyarsk kentleri çevresinde ve bu böl |
|
124
|
|
|
|
Küreselleþme üzerine yazdýðým yazýyla ilgili olarak bir eleþtiri aldým. Bunu yazan kiþiye yanýtladým. Hem eleþtiride hem benim yazdýklarýmda bu konuyu pekiþtirici þeyler var. Baþka bazý eklerle birlikte yolluyorum. |
|
125
|
|
|
|
Umut her ne kadar soyut kavrammýþ gibi düþünülse de kiþinin kültür ve bilincine göre somutlukta taþýr. Ýnsan doðasýna göre bunun tarifini yapmak gerekirse, doðal duygusal tepkimelerin hepsini içinde barýndýran üst yaþam sevinci olarak ifade edilebilir.
|
|
126
|
|
|
|
Kadýnlar tosunlarý beðenmez, onlarý öküzlerle aldatýr. Aldatmaktan imtina eden ise otlanýr. Kadýnlarýn otlanmasý mý daha iyi yoksa tosununu bir öküzle aldatmasý mý daha iyi sorusuna cevap veremeyen kadýndan da uzak durun. |
|
127
|
|
|
|
Batýyý kendine model almaya çalýþtýðý halde ne batýlý olabilen ne doðulu kalabilen ülkelerdeki dostluk-düþmanlýk anlayýþý ise cývýk mý cývýktýr. Tarih kitaplarýna bile bu renksiz ve kimliksiz bakýþý hepinizin okuduðuna eminim. “Düþmanlar topraklarýmýza göz dikti, Düþmanlar, ülkemizi iþgal etti, düþmanlar þunlarý yaptý, düþmanlar bize bunlarý yaptý ...” Ama, Allah için düþmanýn kim olduðunu bilen var mý aranýzda? Kurtarýcýlar, ülkeyi düþmanlardan kurtardýlarsa, düþmanlarýn iþgal ettiðinde uygulayacaklarý kanun, ahlak, eðitim vb. icraat niye onlardan daha katý ve baskýcý þekilde uygulanýr ve Ýslâm birinci tehlike ve büyük düþman ilan edilir? Bu kimliksiz yaklaþým, hangi ülkelerle dost, hangileriyle düþman olunduðu belli olmayacak solucan danslarýnýda beraberinde getirir... Faþist milliyetçilere göre dostluðun ölçüsünü elbette ki kan belirleyecektir. Ancak düþman da baþka faþistlerdir: “Türk’e Türk’ten baþka dost yoktur!”, “her þey Türk için, Türk’e göre, Türk tarafýndan!”, “Tanrý Türkü korusun!” vs.. |
|
128
|
|
|
|
Dil bir köprüdür. Ýnanç bir köprüdür. Tarih bir köprüdür. Köklerimize inmeli ve olaylarýn böldüðü tarihimizin içinde bütünleþmeliyiz. Onlarýn (dýþ Türklerin) bize yakýnlaþmasýný bekleyemeyiz . Bizim onlara yaklaþmamýz gerekli..." Mustafa Kemal Atatürk |
|
129
|
|
|
|
Tarihi saðlýklý analize tabi tutamayan toplumlar yada bireyler elbette kendi döneminin sorunlarýna da saðlýklý yaklaþýmlar sunmaktan yoksun veya............ bu cümleden bizler özellikle bizi biz yapan deðerlerden beslenen Muvahhidler... Ve sonrasýný size sunuyorum. |
|
130
|
|
|
|
Sömürge (Koloni) ve asimilasyonlara karþý mücadelelerin yetersiz olduðu durumlarda, sömürü altýnda olan halklarýn baþvuracaklarý iki seçenekleri bulunmakta.
Birinci Seçenek: Çok uzun zamana yayýlacak olsa bile, her türlü risk ve zorluklar göze alýnarak, örgütlenip mücadele ederek özgürlüðe kavuþmaktýr. |
|
131
|
|
|
|
Bugün çaðdaþ toplumlar bu kimsesiz çocuklara ve yetiþkinlere sahip çýkamamýþ ve toplumun baþýna gizil bela tinerci çocuklar olarak sokaða baþý boþ salývermiþlerdir. Bunlar kendilerine sahip çýkamayan toplumlarýnýn baþýna bela olmuþlar, toplumun can ve mal güvenliðini sarsmaktadýrlar. Bazan yaþlý bir bayanýn elinde çantasýný çorla alýp kaçan, bazan para isteyip alamadýðýnda býçaklayýp kaçan korkunç bir baþ belasý olmuþlardýr. |
|
132
|
|
|
|
Din ve devletin, bilimle dinin, sosyal yaþam ile ibadetin, siyasetle dinin, ideolojiyle demokratlýðýn birbirinden ayrýlmadýðý bu ülkelerde, siyaset, kültür, din ve insan iliþkileri sürekli dejenerasyona uðrayarak yaþatýlýr. |
|
133
|
|
|
|
Çeþitli nedenlerle kendi dil ve kültüründen kopmuþ, koparýlmýþ birey ya da topluluklar, kompleks altýnda zorla inandýðý dinin ýrkçýlýðýný yüceltmeden hayatta kalamayacaðýný bilirler. Böylece dinin yalancý hikayelerini yaymak için, insani deðerleri satmadan gerçekleþmesi mümkün deðildir. Ýþte insanlýðýn en çok satýldýðý toplumlar, Türkiye gibi Müslüman ülkelerde yaþanmasýnýn temel nedeni budur. |
|
134
|
|
135
|
|
|
|
Her türlü kamu harcama ve masraflarýný sýký takibini yapacak ve sorgulayacak devlet üstü özerk bir denetleme kurumu oluþturulmalýdýr. Demokratik olmayan devletlerde, özerk devlet üstü denetleme ve yargýlama kurumu olmadýðý sürece, iktidara gelen her siyasi yapý, devleti kutsallaþtýrarak mutlaka hýrsýzlýk yapar |
|
136
|
|
|
|
Atatürk Cumhuriyetinin yalnýz bir tane doðrusu, gerçeði ve güzeli vardýr. Lâik ve aydýnlanmacý olmak. |
|
137
|
|
|
|
Zira güç, dünya hayatýnýn en muhteþem parýltýsýydý. |
|
138
|
|
|
|
TBMM Hükümeti Lozan Konferansý'na katýlarak Misaký Milli’yi gerçekleþtirmeyi, Türk topraklarýnda bir Ermeni devletinin kurulmasýný engellemeyi, kapitülasyonlarý kaldýrmayý planlýyordu. Anlaþma saðlanamazsa görüþmeler kesilecekti. Nitekim, 20 Kasým 1922'de baþlayan görüþmeler çýkmaza girince savaþ rüzgârlarý yeniden esmeye baþlamýþtýr. |
|
139
|
|
|
|
Ýlk ticaret, deðiþim sistemine baðlý yaklaþýk 4500 yýl devam ettikten sonra, bazý kaynaklar Asurilerin bakýr, gümüþ ve altýn külçeleri paraya dönüþtürdüðünü belirtse de, Heredot'un kaynaklarýna göre M.Ö.700 yýllarýnda Lidyalýlarýn, ilk madeni parayý icat ettiði yazýlýdýr.
|
|
140
|
|
|
|
Devlet ve dini temsilcilerin her tülü lüks ve þatafat içerisinde yaþadýðýný sorgulamayan bir toplum kör, saðýr ve yozlaþmýþ deðilse, insan olduðundan þüphe edilmeli |
|