• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
401
|
|
|
|
Oysa spritüal bir ruhçu öðreti, üçüncü boyut hacimle üreten kolektif bir mülke, “mülk benim” diyen söylemin üs sel devinimli açýlýmlarý içine ikame edilmekle, bu çýkarým; Hay Bin Yaksan da kiþi aklýna bir þaþýrtma vermektedir |
|
402
|
|
|
|
Kolektif yapý bir etki alanýdýr. Kolektif yapýnýn etki alaný olmasý nedenle, kolektif yapýlar da bir etki-tesir alanýdýrlar. Tüm giriþimler gibi hem etkilenirler hem etkilerler. Bu nedenle her oluþum pasif veya etkin bir etki ve etkilenme alanýdýrlar. Bir etkime ve bir etkilenme ile sinerji kaynaðýdýrlar. |
|
403
|
|
|
|
Takas ve ittifaklar üreten iliþkili üreten hareketin üssel açýlýmýydýlar. Ýyilik, kötülük, ahlak, gasp, darp, öldürme, adil olma zulüm, sadaka, zekât vs. de El mana anlayýþlý düþüncenin kolektifçe üretilenleri, paylaþým asamasýn da El takdirine göre uygulamasý yapýlacak olan üssel durumun açýlýmlarýydý. |
|
404
|
|
|
|
Öncelikle þunu belirteyim. Bu ittifaklar ganimetti bir savaþ sonrasý galiplerin maðluplara dikte ettirdiði anlaþmalar deðildi. Ya da yeniþemeyen iki ganimetti yapýlarýn ittifaký deðildi. |
|
405
|
|
|
|
Hayatýn, evrenin, var oluþun; bin bir kýlýða giren kullaným ve baðýntýlý enerji düzey ve düzen iliþkileri olduðunu unutan bilmezlik; böylesi cennetin üreticisi ve tüketicisi olmayý býrakýp; bedava ve sömürü olan cennetin peþine düþer. Sömürüldüðü gibi sömürmek ister. Sömürüyü insan olma ilkesine aykýrý olduðu için deðil sömüremediði için lanetler.
|
|
406
|
|
|
|
Çok mu þüphecisiniz.Her þeyden,herkesten þüphe eder misiniz?Haksýz yere bir insandan þüphelendiðinizde sonradan piþmanlýk duyar mýsýnýz?Þüphenin bazen dostluklarý bozduðunu,yuvalarý daðýttýðýný,yaralanmalara hatta ölümlere yol açtýðýný biliyor musunuz? |
|
407
|
|
|
|
Neden boðuluyorlardý? Nuh’un mal mülk sahipliðine meþruiyet vermeyenler “boðuldular” söylemli anlatým içinde açýk açýk boðulmalarýna gerekçe olan nedenle “meþruiyetlik” kazanýyorlardý! Nuh’a verilen mala mülke ve gemilere doldurulan mala mülke iman yoluyla meþruiyet kazandýrmadýklarý için anlatým yolu hikayelerle suda boðuluyorlardý. |
|
408
|
|
|
|
Evreni anlamak isteyenlerle, anlamamazlýktan gelenlerin arasýnda süren düþünsel savaþ sýrasýnda bir çeþit Kwaii Milliye Köprüsü kurarak bu iki gurubu barýþtýrmaya çalýþan bendenizin bir çalýþmasý. |
|
409
|
|
|
|
Tanrý insanýn yüreðine hem iyilik duygusunu hem de kötülük duygusunu orantýlý bir þekilde koymuþtur. Bir insanýn yüreðinde sadece iyilik olursa, kendini kötülüðe karþý savunamaz. Çünkü, kötülüðü bilmeyen ve o duyguya sahip olmayan insan, saf olur ve kolay kandýrýlýr. Ayný zamanda kendini kötülüðe karþý da savunamaz. Tanrý'nýn insan yüreðine kötülük duygusunu koymasýnýn sebebi, o insanýn kendisini kötü insanlara karþý savunmasý içindir. Yoksa baþka canlýlara zulm etsin, onlara eziyet etsin diye deðildir. Hayat bir denge üzerine kurulu olduðuna göre, yüreðimizin dünyaya salýnýmýnda da bir dengenin olmasý þarttýr. |
|
410
|
|
|
|
Görsel olarak baktýðýmýz durumlar bize türlü biçimle yansýr. Büyük küçük; uzun kýsa; renkli renksiz; eðri düzgün; biçimli biçimsiz; yakýnda uzakta; burada orada gibi birçok üssü durumlarla yansýr. Bunlar siz ölçmediðiniz sürece belirsizdirler. |
|
411
|
|
|
|
Her þey enerjinin sýcak-soðuk; az-çok; masif-seyreltik gibi kendi niceli durumlarý içinde deðiþir. Dönüþür. Her þey geride, kemdi tarihin içinde neþettir. Ama þeyler de geriye indirgenmezler. Geriyle ayný olmazlar. Þeyler yepyeni olgu ve olaylar çeliþkisi yansýma giriþme olmakla; yeni yeni eylem alaný açan, bir düzlem alanýn biçimleniþidirler. |
|
412
|
|
|
|
Eylem kendisi kadarla düþünme, fikir, bilinç, istek, duygu, belirme olmalarla sýnýrlanýr. Bu hal olgu durumdur. Olgu olay ile yeniden sanal bilinç üzerine etki iken bilinçte imaj bütündeki alaný kadarla eyleme etki tasarým olmakla eylem üzerine tekrar bilinç etkisidir. |
|
413
|
|
|
|
Kolektif alan birbiri üzerinde saðlasan olan paylaþmayý, birbiri üzerinde takas eden kolektif süreçti. Kolektif süreç artýk zaman ve artýk ürün ve üssel durumlu kolektif birim zaman ortaya koyuyordu. Günümüzden itibaren bu geri iz üzerinde geçmiþe bakarýz. |
|
414
|
|
|
|
Adalet köleci süreç ile birlikte geleceðe doðru anlam edilecekti. Adaletin bu durumla bilinmiþ olmasýný göz önüne alýp ta geriye doðru baktýðýmýzda; þunu anlarýz. Köleci sisteme kadar geçmiþ olan kolektif yapýlarda adalet; belirsizle belirli bir durum akýþý olmakla, kolektif yapýlarýn temeli deðildir. |
|
415
|
|
|
|
Ýletiþim yaþamýn ve doðanýn her bir yanýnda, her bir varlýðý sarýp sarmalayan oldukça geniþ ve önemli bir süreçtir. Hatta öyledir ki varlýðýmýz tümüyle baþkalarýyla, nesnelerle, doðayla ya da hayvanlarla kurduðumuz iletiþim üzerine kuruludur. |
|
416
|
|
|
|
Yine 1 derece sýcaklýk deðeri üzerine 2 derece sýcaklýk deðeri ve 2 derce sýcaklýk deðeri üzerine 1 derecenin deðer bilgisi, aðaç üzerine kazýnan biçim gibi plak üzerine ses kaydý gibi kendi olgu ve olaylarý üzerine durum bilgisi olarak eklenir.
|
|
417
|
|
|
|
Kardeþi olma gibi sosyolojik baðýntý, öznel iken; sosyolojik baðýntýya konu olan, sosyolojik baðýntýnýn nesnesi ya da sosyolojik olan sosyal olgu (kiþi olgusu, yani kiþiler) nesneldiler. |
|
418
|
|
|
|
Sosyal alan içindeki dýþsal kuvvet bað taþýyýcýlarý nelerdir? Nasýl belirlenir? Nasýl bir kesikli sürekli olmakla simetri kýrýlmasý verirler? |
|
419
|
|
|
|
Can kan geçiþmesi kavramý, totem dönem içinde ve totem dönem öncesindeki animizdi anlama içinde var olup süre gelen groteski algýydý. Can gezmesi veya can geçiþmesi olarak bilinen bu algýyla her þeyin canlý olduðu kabul edilir. Ölmekle sadece bir kalýp deðiþtirdiðini veya ölmekle kiþinin görünüþ ya da don deðiþtirdiði inanýþ tutumu canlýcýlýk ya da animist bir geçmiþin geri baðlaným anýsýyydý. |
|
420
|
|
|
|
Ýttifaklarý dört kategorize kalýp içinde deðerlendirmeliyiz.
1-Ýlk ittifaklar ilahi ittifaklardý. Üretim iliþkili, üretim hareketini ve hemcinsler arasý ilk temasý baþlatan ittifaklardý. Üreten iliþki sahipli, iradi ittifaklardý. Üretim iliþkisini ve üretim hareketini kendisine referans alan ittifaklardý. Politeisttiler. |
|