• ÝzEdebiyat > Deneme > Toplum |
601
|
|
|
|
… iþte böyle bir insanlýkta þuçtan söz etmek imkansýz olacak ve öyle olmasýndansa þuç iþlemek daha iyidir.
|
|
602
|
|
|
|
Bademler köyü her zaman ilklerin köyü olmuþtur. Köyü ilk olarak tiyatrosuyla tanýdýk. Daha sonra köylerinden çýkan bir Takal Bakný'ný, Mahmut Türkmenoðlu nedeniyle daha yakýndan tanýdýk |
|
603
|
|
|
|
Açlýk tinde ve maddede ne ifade ediyorsa, neyi saðlýyorsa dünyayý da o yönetiyor galiba...
|
|
604
|
|
|
|
Düþünün ki; duvarýndaki tuðlalardan biri olarak bulunduðunuz bina, hapishane olarak kullanýlmaktadýr. Siz, bir tuðladan ibaret varlýðýnýzla hapishane deðilsinizdir kuþkusuz ama oluþumundan ayrýlamadýðýnýz binanýn bütünlüðündeki iþlevinizle, o ruha, hapishanenin ruhuna aitsinizdir. Kölelik çaðýnda sistem, insanýn, toplumun hangi katmanýndan olursa olsun, ruhu köleliði içselleþtirmiþ birer sistem parçasý olarak varlýk bulmasýný þart koþar. |
|
605
|
|
|
|
Bizim de yakýnda kayýþ kopacak... |
|
606
|
|
|
|
Birinin koþarak duraða gelip,aniden durup,ellerini cebine koymasýný normal karþýlamýþtý insanlar. |
|
607
|
|
|
|
Öyle bir hayat hikayesi anlattýn ki bana yaþamsal fonksiyonlarýmýzýn gereksiz olduðunu düþündüm bir an, acýnýn ne kadar da yakýþtýðýný öðrettin vatanperver olmanýn kucaðýnda. "Atam izindeyiz" demenin aðýzlarda deðil Sýnýr karakollarýnda verilen kayýplarýn çizgisinde anlattýn, anlatýlmasý gereken en iyi þekilde |
|
608
|
|
|
|
Âblar dolâblar yekdiðerinden âh çeker
Birbirinden müþtekî maðdûrlar gaddârlar |
|
609
|
|
|
|
Kalemi kaðýdý elinize alýp, çok özlediðiniz birine, en son ne zaman bir mektup yazdýnýz? |
|
610
|
|
|
|
hüzün ve kapitalizm iliþkisi |
|
611
|
|
|
|
kuþ gribinin bize olan gýcýklýðý nerden geliyor |
|
612
|
|
|
|
Kötü gidiþe dur demek toðraða atýlan tohumlarýn saðlýklý bir þekilde yetiþmesini saðlamakla olabilir. |
|
613
|
|
|
|
Saati zenginlerin bulduðu kanaatindeyim.Yoksullarý, köleleri nasýl çalýþtýracaklarýna karar verirken, saati akýllarýna getirdiklerine inanmaktayým. Çünkü saate ihtiyacý olan iþçidir, memurdur.Þu saatte kalkmasý, þu saatte mola vermesi, þu saatte paydos etmesi gereken odur.Patronun kendisi saate ihtiyaç duymaz.Ýsterse çalýþýr, isterse çalýþmaz.Geç geldiði için kimse kendisinden hesap sormaz.Gider Bebek sahilinde kahvaltýsýný yapar kimse ona karýþmaz.Oysa iþçi, memur o saatlerde ya otobüs duraðýndadýr ya bir dolmuþun içinde sýkýþ sýkýþtýr ya da iþe geç kalma korkusuyla ter içindedir. Kolundaki saat bileðine vurulmuþ bir kelepçedir.Zamana mahkumdur ve her þey zamanýnda yapýlmalýdýr.
|
|
614
|
|
|
|
Týpký gökyüzündeki yýldýzlarý yakalayamayacaðýmýzý bildiðimiz halde onlarý izlemenin, gözlerimizi kýrpmadan dakikalarca takip etmenin keyfine varmak gibi…
|
|
615
|
|
|
|
Türkmenlere yönelik sosyokültürel bir özeleþtiri denemesidir… |
|
616
|
|
|
|
Ey insanlýk,yeni yýlda at üzerinden tüm zalimliklerini.Çýkart üzerinden masum kanýyla yýkanmýþ elbiselerini.çýplak kal ve öyle dolaþ.anadan doðduðun gibi saf ve temiz ol. |
|
617
|
|
|
|
"Babasý gelirken baklava alýr mýsýn?Kýzýmýzýn tatlý zamaný geldi!!!! "
|
|
618
|
|
|
|
Bu devirde imaj herþeydir. Ve ne yazýk ki, dýþ camiada Türk imajý pek olumlu deðildir! |
|
619
|
|
|
|
kim niye neden niçin NE ZAMAN |
|
620
|
|
|
|
Kýrk yýlý geçti istanbul'a geleli. Daha yolunu bile öðrenemeyen bu yaþlý kadýna yer yok bu koca þehirde... Gideceðim. |
|