• ÝzEdebiyat > Deneme > Sanat |
161
|
|
|
|
Edirne' ye yaklaþtýkça tarif edilmez bir heyecan sarýyor beni. Hele hele o, göðe uzanan minareleri uzaktanda olsa görür görmez içim içime sýðmýyor. Edirne' de sanki bütün yollar Selimiye' ye çýkar misali, kendimizi Selimiye' nin önünde buluyoruz. Yabancýsýyýz Edirne' nin ama Selimiye ki; bir þaheser... Alýp götürüyor yabancýlýðýmýzý üzerimizden de onun yerine göz kamaþtýrýcý güzelliðiyle esir ediyor bizi kendisine. Her ne kadar Süleymaniye' den aþina olsakta Mimar Sinan' ýn maharetine; yine de Selimiye' nin görkemi bir baþka sanki.
|
|
162
|
|
|
|
"Müzik, her yerde anlaþýlabilen, gerçek anlamda ortak olan dildir: Bu nedenle üzerine tüm ülkelerde ve tüm yüzyýllar boyunca ciddi bir þekilde konuþuldu ve anlamlý, çok þey ifade eden bir melodi, kýsa sürede tüm dünyaya yayýlmaktadýr. Buna karþýn anlam yoksunu ve bir þey ifade edemeyen bir melodinin içeriði çok daha anlaþýlabilir bir þeydir. Fakat melodinin dili kelimeler kullanmaz, daha ziyade istemin tek gerçekleri olan mutluluk ve acýlardan bahseder: Bu nedenle beyinlerimize çok fazla bir þey söylemez, kalbimize seslenir. Aksini beklemek müziði alet etmektir...
A. Schopehauer
|
|
163
|
|
|
|
http://yeniturkcizgiroman.blogspot.com/ dan alýnmýþ, ülkemizdeki çizgi roman sektörünün nasýl batý kültürünün etkisinde kaldýðýný ve bunun önemli sonuçlarýný anlatan deneme. |
|
164
|
|
|
|
Þiir gökkuþaðýna benzer. Þiirin yazýldýðý an ise yaðmurun yaðmasýna ve þiirin oluþum süreci ise kara bulutlarýn gökyüzünü kaplamasýna. |
|
165
|
|
166
|
|
|
|
þiirin canlý bir nesne olduðunu ve yaþadýðýný belirtir özgün yazý.. |
|
167
|
|
|
|
Boþ kaðýtlara aþýðým
Bomboþ olduklarý halde, insansýn diyorlar bana...
|
|
168
|
|
|
|
Paradoks olan ne?
Eðer beni gerçekten seviyorsan,þimdi kendini bu uçurumdan atarsýn.
Attým gitti. Atmamak paradoks olurdu, hem sev hem de ispatlayama, olmaz!
Paradoks sözcüðü benim en sevdiðim sözlerden bir tanesi.
Eski yunancada dóxa sözcüðünden kaynaklanýr ve ayný kökenli dógma sözcüðünün taþýdýðý anlamý içerir. Düþünce-Ön yargý-Ýnanç demektir.
Pára - karþý anlamýna gelir.Ýki sözcük birleþtiðinde paradoks ortaya çýkar.
Paradoks yani kökleþmiþ inanýþlara aykýrý olarak ileri sürülen düþünce. |
|
169
|
|
|
|
Dýþarýda deli bir yaðmur, yeri göðü inletiyor. Üstelik televizyonda maç da var. Yani, hiç konser havasý deðil ama salon aðzýna kadar hýnca hýnç dolu. Seyirci muhteþem bir konser olacaðýný önceden biliyor. Çünkü sanatçýlar çok iyi. Gerçekten de öyle. Opera dünyasýnýn en çok sevilen parçalarýndan seçilen bir program hazýrlamýþlar. Bir an kendimizi özel yýlbaþý konserlerinden birinde hissediyoruz. |
|
170
|
|
|
|
Dalýp gittiðin o deniz ve soluk bir kaldýrým izi gibidir geçmiþin ellerinden kurtulan sis. |
|
171
|
|
|
|
Þiirle müzik arasýndaki baðlantýlarý anlattýðým bir yazým. |
|
172
|
|
|
|
Þimdiye kadar yaþamýmda izlemeye fazla vakit ayýramadýðým , ne kadar sever gibi olsam da gerçek bir sanat ögesi kategorisine koyup hak ettiði ilgiyi göstermediðim , benim için hep “öteki” olan tiyatroyu “öteki tiyatro” da izlemeye karar verdim bu sefer. “Erkeklik Halleri” adlý oyunu cazip kýlan öncelikle konusuydu. Tanýtým broþüründeki ; küfür düzeyinin duyma bozukluðuna yol açabileceði uyarýsý daha oyunu izlemeden beni düþünmeye sevk etmiþti erkeklik hallerimiz hakkýnda. Üçüncü tekil olarak kendimi izleme fýrsatýný kaçýrmamak için bir apartmanýn bodrum katýndaki sahnede yerimi aldým. |
|
173
|
|
|
|
Ýnsanlar bazý zamanlarda,özellikle efkâr saatlerinde büyük bir duygu yoðunluðu içerisinde bulunurlar.Bu vakitlerde içi içine sýðmaz sözkonusu kiþinin…Yanýnda birisi varsa onunla paylaþýr yoðunlaþan duygularýný!.. |
|
174
|
|
|
|
Yazýnýn icadýyla baþlayan bir serüven onlarýnki. Kalemin gücü, kelamýn gücüyle birleþince, kýlýcý alt etmiþ. Kadim devirlerden beri, söz sultanlarýnýn, cihan sultanlarýna galebe çalmasý da buna baðlý bir durum olsa gerek. Avazenin cihana salýnmasýyla kubbede bir hoþ seda býrakmasý da kelamýn söyleniþ biçimine baðlý, üslup ve tarz meselesi. Sözün uçup yazýnýn kalmasý da kalemin ve kelamýn birlikteliðini güçlendiren unsur.
|
|
175
|
|
|
|
Çocukluðumu düþünüyorum. Gökyüzü, sanki çevremi kuþatan, saran daðlarýn baþýyla birleþir gibiydi. Küçük dünyamýn belki mutlu, fakat bilgiden uzak bir insanýydým. Benim için daðlarýn ötesi yoktu. |
|
176
|
|
|
|
Taþlaþan Kalplerimizden Gelen Sesler |
|
177
|
|
|
|
Þairlerin toplum nezdindeki önemini ve zaman içinde layýk görüldükleri olumlu ve olumsuz muameleleri iþlemeye çalýþtým... |
|
178
|
|
|
|
Sen hiç o þarkýyý dinledin mi peki? Hani Sezen Aksu, " Geri Dön " diyordu. Seni hatýrladýðým o þarkýnýn her notasýnda kalbim narkoz yemiþ bir bedenin içindeydi sanki. Hatýran neþter gibi bedenimi keserken, sana sardýðým kollarým kayýtsýzca yanlarýma düþüyordu. Senin yokluðun beni böyle kolsuz kanatsýz býrakýrken, kimbilir sen kimin yanýnda kelebeðe dönüþüyordun. |
|
179
|
|
|
|
NEY, ses yapýsý itibariyle insan sesine çok benzer..Hayat hikayesi de benzeþir ÝNSAN ile..Ýkisi de ayrýlmýþtýr VATANINDAN. |
|
180
|
|