• ÝzEdebiyat > Deneme > Yüzleþme |
61
|
|
|
|
-Sadece derin yaralara yazar kadýnlar. Ne yaralayanlaradýr cümleleri ne de çektiði acýlara.
Taþýmak zorunda olduðu derin yaralara…-
|
|
62
|
|
|
|
Yanýmdasýn,
gözlerine takýlýyor gözlerim, |
|
63
|
|
|
|
Acaba “yazdýklarým bir incir çekirdeðinin içini dolduruyor mu” diye kendi kendime soruyorum… sonra yazýp çizdiklerime bakýnca doldurmayacak þeyler olduðunu düþünüyorum. Küçük, basit ve önemsiz konulardan söz açýyormuþum, onlar üzerinde zaman kaybediyormuþum gibi geliyor bana… |
|
64
|
|
|
|
Düþlediðim kadar insaným... Ýnsan olduðum kadar hatalý... Hatalý olduðum kadar gerçeðin peþinde ve gerçekleri saklayacak kadar hain... Olduðum gibi mi görünüyorum: HAYIR! Ama göründüðüm kadar da deðilim. Duygusal olduðum kadar çýkarcý, çýkarcý olduðum kad |
|
65
|
|
|
|
XIII. yüzyýlda eski bir Çin denemesinde Wang An-þý þöyle sorar: “Ýnsanlýk, hakseverlik, iyi davranýþ, sadakat, dünyanýn ahlak esaslarýdýr. Bu noktada krallarla diktatörler birdirler. Kralla diktatör ameli faaliyetlerinde birdirler; peki nasýl oluyor da þöhretleri baþka baþka oluyor?” |
|
66
|
|
|
|
Ama pi’yi sakýn sadece bu kadar zannetmeyin. Dediðim gibi, pi evrenin gizemli anahtarý, gizli bilgilerin tutulduðu kasanýn þifresidir. Henüz çözülememiþtir ama, onun içinde bir þeylerin gizli olduðu aþikardýr. Bunu çözmek için yüzlerce gizem avcýsý pi sayýsýnýn rakamsal ifadesini kelimesel karþýlýðýný aramýþtýr. Dünya üzerinde birçok insan Tanrý’nýn pi sayýsý ile bizlere bir takým mesajlar gönderdiðini düþünmekte ve bu mesajý deþifre etmeye uðraþmaktadýr.
|
|
67
|
|
|
|
“Kara bahtlý okur” seni ”Avrupa” ve “Afrika”daki yazýlarýndan biliyor, ben de öyle. Ben senin yazýlarýný okurken, yazmaktan baþka bir þey yapamayacaðýný ve aslýnda yapmaman gerektiðini düþünürüm. Yine de sormak isterim: Yazý senin için nedir? Bir ev mi, bir oda mý, kitabýnda da olduðu gibi bir hücre mi yoksa? Ýlhan Berk yazýyý cehennem olarak tarif eder, katýlýr mýsýn buna? |
|
68
|
|
|
|
Uzun zamandýr bu siteye giriþ yapmamýþtým. |
|
69
|
|
|
|
Ýzedebiyat’ýn bu iki deðerli kalemi, edebiyat tarihimizde sanýrým bir ilki gerçekleþtiriyorlar. En deðerli varlýklarýný; beyinlerinden, yüreklerinden damýttýklarý yapýtlarýný kuþanýp yürüyorlar barikatlara...Ýnadýna, inadýna, inadýna... |
|
70
|
|
|
|
Güzel bir düþtür; hayat gördüklerinize mi inanýrsýnýz inandýklarýnýzý mý görürsünüz hepimizin ruhunda bir imzalanmamýþ ateþkes vardýr duygularýmýza ve mantýðýmýza ters düþen güzel bir düþ herþey... |
|
71
|
|
|
|
ayrýlýrken elele tutuþan genç bir çiftin ilk ihanetlerini yazacaktým,
vazgeçtim. |
|
72
|
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=y9dS-idGbhU
"Anlayarak dinlemek" |
|
73
|
|
|
|
Kalan süreye bakýnca, geçen süreye de bakýyor insan. Uzun yýllar alan eðitim hayatý, ardýndan iþ karmaþasý. Gerçektende yaþadým mý þimdi? En son ne zaman çocuklar gibi eðlendim? En son ne zaman gülmekten mideme kramplar girdi? |
|
74
|
|
|
|
... Bu kadýnlar benzeri milyonlarcasý gibi, çocuk çoluða karýþtýklarý halde orgazmý dahi tatmamýþ ve tanýmamýþlardý! Ailecek dýþarýda bir gün dahi yemek yemiþlikleri olmamýþ, mum ýþýðýnda çay bile içmemiþler, romantizmin yakýnýndan bile geçmemiþlerdi… Karþý cinsten iki bedenin bir bütün oluþturarak gerçekleþtirdikleri eylemde bu kadýnlarýn orgazma eriþme arzularý, fahiþelikle eþ anlamlý algýlanacaktýr! Korkularý buydu ve bu nedenle en doðal ve gerekli arzularýndan birini daha bastýra bastýra yaþamý sürüyerek götürmek zorundaydýlar!... Ýki kiþilik bu eylemde, bir tarafýn tek tüfek sonuca gittiði halde, diðer tarafýn yarý yolda kalmasý, sonuç aldýðý sanýlan taraf için de berbat bir durumdur!... Ýçimizdeki bildik akýmlarýn din kardeþleri olan kimi ilkel toplumlarda, kadýna ‘ sünnet , geleneðinin yaþatýlmakta olduðu bilinmektedir! Bu iþlem, kadýnlarýn zevk duyusunu dumura uðratarak, bir bakýma azmalarýný önlemeye dönük bir operasyon olarak, sevap bile kazandýrdýðýna inanýlýr o toplumlarda... O toplumlarda kadýna uygulanan sünnet eylemi, erkek milletinin penisini kesmekle eþ deðer bir sapkýnlýktýr. Böyle toplumlarda |
|
75
|
|
|
|
bir gözlere bakýyorum
bir de çiçeklere
adýný bulmak için renklerin
|
|
76
|
|
|
|
Bazen öyle gelir ya kaleme saçma sapan , dinlemek isterken anlatmak, susmak isterken konuþmak gibi. Sen gibi ben gibi. |
|
77
|
|
|
|
Ve söylesene artýk bana; karþýlýklý kýrýlmýþken, hangimiz daha fazla teþekkürü hak ettik? |
|
78
|
|
|
|
yaþamanýn güzelliðini
budanmýþ aðaçlardan soracaksýn
fýþkýnýndaki tek yapraðýn
|
|
79
|
|
|
|
Seni en sona saklamýþtým... Varlýðýmýn ve yokluðunun sonunda söylenebilen tek suskunluktun sen... |
|
80
|
|
|
|
Sessiz, ekosuz, hiç kimsesin. Diyecek söz kalmaz geriye. Utanç olur, içini yakýp kavuran. Sesini duyuramayanlarýn, yanlýþ notayý seslendirenlerin, kaderlerinden sýyrýlamayanlarýn utancý kalýr üstünde. Çok aðýr. Taþýyamayacaðýn kadar aðýr. Silkinsen de aralýklarla, sorumlusu olmadýðýn bir yükten kurtulmak istercesine. |
|