|
• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Dinler, Ýnançlar ve Ateizm |
81
|
|
|
|
“Dünyanýn gördüðü her büyük baþarý, önce bir hayaldi. En büyük çýnar bir tohumda, en büyük kuþ bir yumurtada gizliydi.”
James Allen’ýn bu sözünü her okuduðumda inancýn vazgeçilemeyecek en ulvi duygu olduðunu hatýrlarým. Hayaller ve getirdikleri veya götürdükleri…
Hep bir baþlangýcý vurgular bu cümle, yaþama atýlan ilk adýmý, hayata sunulan ilk manayý...
|
|
82
|
|
|
|
Fontenelle, yýldýzlar üzerine anlattýðý öðretilerin markiz tarafýndan ilgi ile karþýlanmasýndan son derece hoþnuttu. Ona gözün görebildiði kadarýyla, insanda bir sonsuzluk hissi uyandýran bu yýldýzlarýn hareketlerini hiç üþenmeden tek, tek anlatýyor ve bunlarýn anlaþýldýðýný gördükçe heyecaný katlanarak daha da artýyordu. Ýþte, astronomi biliminin temelleri böylesi sýradan insani duygularýn etkisi ile atýlmýþtý. |
|
83
|
|
|
|
Yalan söyleyenin burnu uzasýn mý (!) |
|
84
|
|
|
|
Gelin birlikte þöyle basit bir mantýk yürütelim: Ýstanbul’da on binlerce sadaka kutusu varsa ve her kutuya günde on lira atýlýyorsa býrakýn aylýk ve yýllýk geliri, sadece bir günde toplanan paranýn büyüklüðü insaný hayrete düþürmez mi? Bunu bir de Türkiye çapýnda düþünün… Peki, iþin asýl can alýcý noktasý: Bu paralar gerçekten ihtiyaç sahibi insanlara ulaþýyor mu? Yoksa bazý kiþilerin cebine mi giriyor? Açýlan her kutudan çýkan para sayýlýp, makbuzu veriliyor mu? |
|
85
|
|
|
|
Güçlü bir imana sahip, Allah'ýn gücünü gereði gibi takdir edebilen ve O'na yakýn olan müminler, Allah’ýn kendileri için yarattýðý her olayda tevekküllü davranýr ve her þeyde mutlaka hayýr olduðuna inanýrlar. |
|
86
|
|
|
|
Saçý dökülen, gözleri bozulan, kulaðýnda sorun bulunan, midesi aðrýyan, böbreðinde taþ, midesinde ülser ya da asit fazlalýðý bulunan hatta kanser olan milyonlarca insan. Allah, dünyaya baðlanmamalarý için insanlara o kadar çok acz vermiþtir ki, saysanýz binlercedir. |
|
87
|
|
|
|
Kürt aydýnlarýn kendi kadim geçmiþini metodik eleþtiri süzgecinden geçirmeden onun ontolojik açýlýmýna ulaþmadan, elde edilen deðerlerin bugüne kadar oluþturduklarý ve kült haline gelmiþliðini, özsel ve manipüle edilmemiþ ilahi bilgi kaynaklarýna sunup rafine etmeden, oluþturmak istedikleri Sosyo-kültürel ve siyasal hareketlilik, onlara modern dünyanýn ilmi ve siyasi perspektifinde üstlenmek istedikleri tarihi misyona engel olacaktýr.
|
|
88
|
|
|
|
Adem ve Havva, Habil ve Kabil. |
|
89
|
|
|
|
'Yarým doktor candan, yarým hoca dinden imandan eder' !
|
|
90
|
|
|
|
Kur’an’dan sonra hangi hadise inanacaklar" diyen insan Kur’an’a inanýyor demektir. Ne anlarýz, ölçüsü Kur’an’dýr. Peygamberimizin O’na iftira mahiyetinde birçok hadisi vardýr. Hadisin doðruluðu Kur’an’ýn teyid ediyor olmasýdýr. Tamam, Diyanet de bununla ilgileniyor þu sýralar. Peki ölçüsü Kur’an ise insanýn aþaðýdaki sözleri neyin ifadesidir? |
|
91
|
|
|
|
Ýyilik yapan iyilik bulur, sözü þimdi hiçbir iyilik cezasýz kalmaz olmuþ. Aslan yaþadýðý yerden belli olur, demiþler. Ýþte biz de boðulma tehlikesi geçiren bir genci kurtarmak için denize atlayan kýzýn, üzerine yapýþan elbiselerinden dolayý hatlarý ortaya çýktýðý için günah iþleyip iþlemediðini tartýþan bir yerde yaþýyoruz. Bunu tartýþýrken de aslanlar gibi kükrüyoruz. Birbirimizi yiyoruz. |
|
92
|
|
|
|
Manevi yaralar sonsuz yaþamý tehdit eder hale gelir, günah kalbe iþler ve Bediüzzaman’ýn ifadesiyle siyahlandýrarak imanýn nurunu çýkarýncaya kadar kalbi katýlaþtýrýr. Ancak insan tedavi için çaba göstermek yerine, hastalýðýný daha da artýracak ortamlarda bulunursa, hastalýk durumu sürer. |
|
93
|
|
|
|
Kalp atýþý hýzlanýr; acaba enfarktüs mü geçirmektedir? Karnýnýn aðrýyor olmasý acaba apandisit belirtisi midir?... Her an yeni bir endiþe ve yeni bir acý yaþayan kiþi, yalnýzca kendisi için deðil, ailesindeki tüm bireyler için de ayný korkularý tek tek yaþar. Dolayýsýyla sinirleri çok bozuktur, sürekli gergindir. Bu yüzden sigara, alkol hatta uyuþturucu kullanýr; hýrçýn ve saldýrgandýr. |
|
94
|
|
|
|
Özgürlük kelime anlamýyla 'her türlü dýþ etkiden baðýmsýz olarak insanýn kendi iradesine, kendi düþüncesine dayanarak karar vermesi durumu' dur. Her türlü dýþ etkiyi reddeden ve sadece kendi iradesine dayanarak karar veren insanlara göre Allah 'a inanmak ve O'nun emir ve yasaklarýný uygulamak tutsaklýktýr |
|
95
|
|
|
|
Neden benim gibi pek çok insan, birçoðumuz burçlarý okumadan o gazeteyi kapatmayýz ki? O günkü falýmýz hayatýmýzda ne kadar deðiþiklik yaratabilir ki? Siz ne kadar hayatýmýzý deðiþtirebileceðinii düþünüyorsunuz? |
|
96
|
|
97
|
|
|
|
Bir cehennem kültürü yaþýyor dünya. Ya baþkalarýnýn canýný yakýyoruz, ya da baþkalarý bizim canýmýzý yakýyor.Niçin böyle? Niçin her yer yakýlýp yýkýlýyor? |
|
98
|
|
99
|
|
|
|
Attýðýn adým günah..Yediðin lokma necis ..Bozduðun abdest mekruh..
Aldýðýn nefes haram.! .Yattýðýn karýn mahrem.!
Sanýrsýn da. |
|
100
|
|
|
|
En büyük þans seçme þansýdýr. Böyle bir þansýmýz da yoktur. Elmayý seçsen cennetten kovuluyorsan; yönlendiriliyorsun demektir. Dünyada hep bizlere cennetler sunulmuyor mu; hep cehennemlerle korkutulmuyor muyuz? Sürekli yönlendirilmiyor muyuz? |
|
|
|