Yazar Tanýtýmý | Edebiyatta akýmlara inanmayan ancak eserin yazardan çok okuru tarafýndan yazýldýðýna inanan bir klasik edebiyat hayraný. |
Yazýsýnýn Özellikleri | Sembolizm edebiyatýn en temel unsurudur. Sembolizme son derece karþý olduðunu söyleyen Hemingway'de dahi bunu açýklýkla görebilirsiniz. |
Edebi Etkiler | Yaþar Kemal, Orhan Kemal, Ernest Hemingway, John Steinbeck |
Benzer Yazarlar | Yaþar Kemal, Orhan Kemal, Ernest Hemingway, John Steinbeck |
Özgeçmiþ | Yazmaya karþý olan hevesinin yeteneðinden kat kat fazla olmanýn acýsýný yaþayan bir edebiyat sever. Eðitim Bilimleri alanýnda çalýþýr Sosyal Psikoloji ile ilgilidir. |
Bulunduðu Yer | Diyarbakýr |
|
Eski halk danslarý gibi, edebiyat eserlerini çözümleme sanatýnýn da tarihe karýþmasýna az kaldý. Nietzsche'nin yavaþ okuma dediði koca bir gelenek hiçbir iz býrakmadan unutulma tehlikesi ile karþý karþýya. /Terry Eagleton.
Ýþte bu sayfa da bu tehlikenin kendimce üstesinden gelmek ve edebiyatýn eleþtirel biçimde okunduðu takdirde deðerinin ve tadýnýn çok daha artacaðýný göstermek amacýyla kuruldu. Okuduðum kitaplarýn kendi perspektifimden ne anlattýðýna dair görüþlerimi elimden geldiðince buraya taþýmaya çalýþýyorum. Konu roman olduðunda hikayeyi yazanýn kitabýn yazarýndan çok onu okuyan kiþi olduðunu düþünüyorum. Bunun yolu da bir kitabýn eleþtirel okunmasýndan geçiyor ancak buradaki incelemeler yalnýzca tek bir okurun yorumlarýdýr. Hikaye onu eleþtirel biçimde okuyan kiþi sayýsý kadar çoktur ayný zamanda.
Baþtan þunu söylemeliyim ki edebiyatta spoiler vermemeye inanmýyorum. Bir kitap salt merak unsuru oluþturmasýyla deðer kazanmaz. Kitabýn keyif veren tarafý sonunu merak etmek deðildir, olay örgüsünün her anýnda kitaptan keyif alýrsýnýz. Bu nedenle buradaki incelemerde kitaplardaki hikayelerin sonlarýna iliþkin bilgiler bulabilirsiniz. Eðer bir kitaba iliþkin sonunu öðrenmemek gibi bir hassasiyetiniz varsa yalnýzca okuduðunuz kitaplarla ilgili yazýlarý okumanýzý tavsiye ederim.
|
|