Kalvin Ahlaký Buldumcuklarý!.. - 2. Bölüm -
(Þafak Karadeniz*) 1 Þubat 2006 |
Anadolu Kültürü |
| |
Son konjonktürde üretilen spekülatif- manipülatif harekette Karma ve baþörtüsüz namaz olayýndaki – ki baðlantýlar ve katýlan bireylerin kodlarý henüz ammeye ilan edilmemiþtir- Protestan saldýrý bir taþ ile iki kuþ vurarak þeklen Atatürkçüleri esasen de Ýslamcýlarý mestetmiþtir. Bu tartýþma geçici veya sürekli olsa da uzun vadede Protestan bir Ýslam toplum modeline ve dini eksene kaydýrýlmaya çalýþýlan Türk toplum yapýsýnýn direnen kodlarýna saldýrmaya devam edecektir. Kemalizmin seküler ve baðýmsýz , mihnetsiz yapýsýyla Ortadoðuda radikalleþen Ýslami hareketle savaþamayacaðýný gören Amerikanýn, din eksenli Protestan bir siyasi ve toplumsal yapý üretme isteði hiçbir zaman kaybolmayacaktýr. Türkiyeye biçilen rol artýk askeri jandarmalýk deðil – ki bu sebeple Kemalistler artýk kolay ihmal edilebilir- ortadoðuya örnek gösterilebilecek veya çarpýþtýrýlabilecek ve ‘PR’ ý güzel yapýlabilecek bir vizyon olmaktadýr. Bu konuda iradelerde, en sofistike ‘liberal demokrat’ dini eksenli iktidar ve pensilvanyadaki zat ile ince ve uzun soluklu ayarlarlarla zýmni mutabakat saðlanmýþtýr.
|
|
Kalvin Ahlaký Buldumcuklarý!.. - 1. Bölüm -
(Þafak Karadeniz*) 1 Þubat 2006 |
Toplumsal Olaylar |
| |
Bu denli bilinçli mutaassýplaþmanýn sebebi devamlý yüzyýllardýr yalnýz baþýna ayakta durmaya çalýþan göçmen toplumun ekonomik koþullarla baþ edebilmesi için þart olan bireyin dini putlaþtýrma çabasýdýr.. Yani vahþi piyasa koþullarýnda birey yalnýzlýðýný inancýný sertleþtirerek ve putlaþtýrarak dýþa vurmakta bu da yöneten kesime geniþ bir þekilde sorgulamayan isyan etmeyen lümpen kitleyi yönetme lüksü saðlamaktadýr… Ve bu karþýlýklý etkileþimde gelinen nokta da seçmen kitle meþruluðu müphem olan bir seçimden sonra ikitidarý son dinifaþist bir elit kitle olan neoconlara býrakmýþtýr. Bu baðlamda ortadoðuya saldýrýdan önce Bushun aðzýndan kaçýrdýðý ‘haçlý savaþlarý’ tabiri bu bilinç altýnýn ürünü olup tesadüfi deðildir. |
|
Milliyetçilik ve Ahmet Altan Algýsý!..
(Þafak Karadeniz*) 18 Temmuz 2005 |
Politik Olaylar ve Görüþler |
| |
Altanlarý ulusal bakýþ açýsýný kazanma þansýndan mahrum býrakan yalnýzlaþtýran tabansýzlaþtýran damarlarýný týkayan bu öfkeyi dindirmeleri gerekmektedir.. Ýçi boþaltýlmýþ bir bilimperestlikte Fransýzlarýn yüzyýl baþýndaki fikirlerinden teorik olarak sap |
|
Anlamak Acýtýr!..
(Þafak Karadeniz*) 13 Temmuz 2005 |
Toplumsal Uçlar |
| |
Siz onlarý farkettiniz mi.. eðer bu yazýyý anlamayacak kadar cesursanýz çevrenize bakýn.. baþarýlarýnýn sýrrýný idrak edemediðiniz insanlardýr onlar.. |
|
Amerika ve Cinsel Kaos!..
(Þafak Karadeniz*) 4 Temmuz 2005 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
Kadýn ve erkek kimlikleri konusunda amerikan sosyal ikliminde ‘unisex’ bir yaklaþým hissedilir.. Yani Türk toplumunda kadýn erkek iliþkilerinde ‘maskülen domination’ yani ‘adam’ kültürünün ve raconunun kadýn erkek her k |
|
|
Kadýn ve erkek kimlikleri konusunda amerikan sosyal ikliminde ‘unisex’ bir yaklaþým hissedilir.. Yani Türk toplumunda kadýn erkek iliþkilerinde ‘maskülen domination’ yani ‘adam’ kültürünün ve raconunun kadýn erkek her kesimde kabulu ve hatta erkek çocuklarda bizzat karþý cins olan anne tarafýndan teþviki ve pohpohlanmasý ünlü bir psikiyatristin deyimiyle erkekliðin kýþkýrtýlmasý bu iklimde þekillenmiþ bir türk erkeðinin sýradan bir amerikan homojen kültüründe ‘native’ amerikan sosyal iklimiyle karþýlaþtýðýnda amiyane tabirle burnunu sürter, aptallaþtýrýr ve cin çarpmiþa çevirir... iþte bu yazýnýn konusu olan kaosun baþlangýç noktasý buradadýr..nasýl mý?..Toplumlarýn cinsiyeti varsa Türk toplumu erkektir Amerikan sosyal aktinde ise baskýn bir cinsiyet aramak hatadýr..Türk erkeðinin bu denli kýþkýrtýlmadan arýndýrýlmasý deyim yerindeyse amerikalý hemcinsleri gibi ev kedisine dönüþtürülmesi gerekecektir.. Peki bu kolay mý?.. Kesinlikle Hayýr.. Peki Gerekli mi?..Yazýnýn sonunu bekleyin .. Neden mi.. basit öneklere giriyoruz þimdi kararýnýzý kendiniz verin..
|
|