Yeþil Gözlü Selanik...
(Serap TAN) 22 Ocak 2008 |
Toplumsal Olaylar |
| |
Tarihin ilk zorunlu göçü.Can yakan bir kitlesel acý yaþandý 1924 mübadelesiyle.Uyum saðlayana dek gözyaþýyla yoðruldular.Hayatlarý boyunca yarým kaldýlar.Oralardan ayrýlýrken belki sordular kendilerine “Þimdi biz gurbetten mi çýkýyoruz? Yoksa gurbete mi gidiyoruz diye?”Belki hayat boyu bu zor sorunun cilt cilt cevaplarý vardý akýllarýnda.
”Bize burasý sahip. Ama biz oraya aidiz” …
|
|
Özdemir Asaf ve Ýkinci Tekil Kiþiyle Saðlanan Ritm
(Serap TAN) 10 Þubat 2008 |
Modern Þiir |
| |
Þiirin salt bir duygu iþi olmadýðýný düþüncemize takla attýran komplike hallerini Özdemir Asaf þiirinde bulabiliriz ancak. Hem yalýn dil, hem alýþýlmadýk söz oyunlarý...Kendinde yara açan toplumsal aksaklýklarý ironik bir dille iþleyen Özdemir Asaf için " sen" kiþisi çok deðerlidir. Onu mayasýndan bir hamur gibi görür ve bununla uyak ötesi bir ritm kazandýrýr þiirine... Bu çok özel diliyle Asaf, ne popüler olmak kaygýsý ne de estetik düþünce kaygýsý taþýmýþtýr... |
|
|
07.09.2010 15:42:59
|
|
| |
Bir sokak lambasýnýn ardýndan doðuyor yine akþam. Topuk sesim usul usul olsa da ayaz ayaz baðýrýyorum sensiz sedasýz sokaklarda. Ellerimde poþetler, yüküm dünden aðýr… Aptal bir þarký var dilimde benim uydurduðum. Þehrin en iþlek caddelerini flulaþtýran telaþlý vakti seyrediyorum. Caddelere, sokaklara bakýyorum… Öksüzün trene baktýðý gibi... Sýkýldýðýmý hissediyorum her þeyden. Þehir manzaralý steril sitelerin birine taþýnmayý düþünüyorum. E tabi bir de doðalgaz faturasýný nasýl ödeyeceðimi... Dilimden küfür döktüren her þeye üç nokta gönderiyorum. Hayatýn topuna. Beni oyaladýðýný zanneden her þeye, her þeye üç nokta… Akþam takýlýyor gözüme. Ve sýradaki üç noktayý bütün akþamlara gönderiyorum. Duruyorum olduðum yerde isyan bu diyorum...
|
|
|