Sevgi sabýrlý ve yürektendir, sevgi kýskanç ve övüngen deðildir. -Ýncil |
|
||||||||||
|
Gazimaðusa Sanat Tiyatrosu bu sezonun ilk oyunuyla seyircilerine “Merhaba” dedi. Gazimaðusa Rauf Raif Denktaþ Kültür Ve Kongre Sarayý’nda “Tahtalý Köye Rammi 2” Oyununu sahnelediler. “Tahtalý Köye Rammi 2” oyunu Alper Susuzlu’nun yazdýðý tek perdelik bir komedi. Ýlke Susuzlu yönetiminde sahneye konmuþ. Farklý bir oyun. Farklý olduðu kadar da ilginç bir oyun. Ýlginçliði konusundan ileri geliyor. Oyun, öbür dünya dediðimiz yerde geçiyor. Bu oyunun birinci versiyonu, 1997 yýlýnda oynanmýþ. Oyun yazarý, oyun için “Oyunumuzda ölümle alay ediyoruz. Bu, bir fantezi. Sanat iþte” diyor. Oyunda “Kýsa veya uzun yaþasak da adam gibi yaþayabilmeliyiz. Bütün ýsrarýmýz bu olmalýdýr” mesajý veriliyor. Yaþam, kaybedildiði zaman bir daha elde edilemiyor. Yani yaþamý kaybetmenin telafisi yok. Bu nedenle insan, yaþamýný kendine zehir etmemeli. Huzurlu, rahat ve mutlu bir yaþam için mücadelesini sürdürmeli… Oyunda ölüm ve ölümden sonraki hayat ele alýnýyor. Ölüm, gerek bizim edebiyatýmýzda olsun, gerekse Dünya edebiyatýnda olsun hep ilgi çeken bir konu olmuþtur. Romanlara, þiirlere, tiyatro oyunlarýna ve daha birçok edebiyat türlerine konu olmuþtur. Çünkü bir bilinmeyendir ölüm. Ýnsan neden ölür? Ölümden sonrasý nedir? Ölen insan nereye gider, ne yapar? Ölümden sonra bir yaþam var mýdýr? Ölen insan neden hiç geriye dönmez… Gidenlerin hepsi memnun mudur yerinden? “Rammi” sözcüðünün anlamý da “Öbür dünyaya yolcu taþýyan otobüs” demekmiþ. Öyle sanýyorum Rumca kökenli bir kelime… Bu sözcük dahi oyunun nasýl bir konuya sahip olduðu hakkýnda bir ipucu veriyor bize. Oyunda, ölen insanlarýn, Adalet Tanrýçasý tarafýndan, mahkeme edildikten sonra, yaptýklarý iþlere göre, iyilik ve güzelliklere göre deðerlendirilmesi ve ölümden sonra nereye, nasýl gideceði kararlaþtýrýlýyor. Dünyaya farklý þekillerde, farklý türlerde geri gönderiliyor bu insanlar… Oyunda ölüm, ölüm sonrasý yaþam ve öteki taraf da mizahi bir dille eleþtiriliyor. Adam kayýrma, iltimas gibi, makam, mevkii gibi özellikler burada da eleþtiriliyor… Bazý siyasilere göndermeler yapýlýyor. Özellikle, þeytanýn cezalý insanlara “One minute”, “Ananý da al gel” sözleriyle Türkiye siyaseti eleþtiriliyor. Hoþ ve eðlenceli bir oyun. Ýzleyenleri sýkmýyor. Kýbrýs aðzýyla yazýlan bu oyun, özellikle bu tür oyunlarý sevenler için kaçýrýlmamasý gereken bir oyun… Oyunda þeytan rolünde Ýlke Susuzlu güzel bir kompozisyon çiziyor. Hep siyahlara bürünmesi ve dekorun da siyah aðýrlýklý olmasý tam bir cehennem düþüncesi veriyor bize. Boynuzlu ve kuyruklu olmasý, þeytanýn nedense hep böyle düþünülmesine yol açýyor. Tabii bu bir düþünce biçimi… Farklý þekillerde düþünenler de çýkabilir þeytaný… Ortak özellik kötü ruhlu olmasý…Burada da þeytan kötü… Adalet Tanrýçasý rolünde Tülin Susuzlu, rolünün hakkýný fazlasýyla veriyor. Çok rahat ve tatlý bir üslupla yapýyor rolünü. Oyunda en çok dikkati çeken oyuncu tabii ki Alper Susuzlu oluyor bana göre. Usta oyuncu ilerleyen yaþýna raðmen dinamik bir güçle sanat gücünü ortaya koyuyor. Oyunda asýl güldürücü unsur o. Çünkü yer yer iðneleyici sözleri izleyenleri güldürüyor. Susuzlu, yýllarýn birikimiyle izleyenleri büyülemesini biliyor…Özellikle oyunun son sahnesinde Susuzlu seyircilerden büyük bir alkýþ topluyor verdiði mesajlarla… Diðer rollerde Tutku Kahveci, Refet Þeker ve Dilara Ersoy bulunuyor. Teknik yönetmen olarak Güzay Susuzlu’nun adý veriliyor. Oyuna Noyanlar Group Of Companies sponsorluk yapýyor. Üçüncü oyun olmasýna raðmen 300 kiþilik salon yarýdan fazla doluydu. Ýyi bir seyirci kitlesi yakalayan Maðusa Sanat Tiyatrosu’na nice oyunlar diliyorum…
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |