Hiçbir þey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin |
|
||||||||||
|
Othello Oyunu, Dünyaca ünlü Ýngiliz Tiyatro yazarý William Shakepeare’nin yazdýðý ve konusunun Kýbrýs’ta geçtiði bir aþk ve entrika oyunu. Othello oyunu 1604 yýlýnda yazýlmýþ bir trajedi. Konusu, Venedik Devletinin amaçlarý uðruna savaþmýþ Maðripli bir zenci komutan olan Othello ileVenedikli soylu bir ailenin beyaz kýzý olan Desdemona’nýn aþk öyküsü. Bunun yaný sýra kýskançlýk, makam hýrsý, entrikalar, yalan gibi özellikler de oyunu süsleyen diðer özellikler… Osmanlý Donanmasýnýn Kýbrýs’a yaklaþmasý üzerine, Kudretli Komutan Othello, Ordunun baþýna getirilir. Bu, büyük bir görevdir. Desdemona ile yeni evlenen Othello, karýsýyla birlikte Kýbrýs’a gelir. Oyunun bir diðer özelliði de kýskançlýktýr. Emri altýnda bulunan Iago’nun entrikalarý ve yalanlarýyla Othello, onun etkisi altýnda kalýr. Iago, kurnaz ve çok akýllý biridir. Hedefe ulaþabilmek için her türlü yalana ve çareye baþvurur. Ýþte oyunun ana olayý da Iago’nun kurduðu bu yalanlar üzerine kurulur. Ýago, Othello’nun yaveri olan Cassio hakkýnda hep yalan ve yanlýþ bilgiler verir. Zehrini saçar ve Othello’nun yanlýþ düþünmesine yol açar. Karýsýný delicesine seven Othello, Iago’nun kurnazlýklarýna yenik düþer. Ortaya atýlan deliller de inandýrýcýdýr. Böylece Othello yanlýþa düþer… Othello rolünde Ekin Mutlugeldi, baþarýlý bir performans sergiledi. Kudretli komutan kompozisyonunu iyi çizdi. Yalnýz, oyunun aslýnda Othello, zenci bir komutandý. Fakat burada beyaz olarak verildi. Bu da yönetmenin olaya bakýþ açýsý ile ilgili bir yaklaþým. Yönetmen böyle uygun görmüþ ve böyle yapmýþtýr. Yanlýþ mý? Hayýr. Tiyatroda oyun, tamamýyla yönetmenin bakýþ açýsý ve görüþleriyle hayat bulur. Burada da yönetmen böyle uygun bulmuþtur. Saygý duymak gerekir. Zaten kendisine de bu durumu sorduðumda, “Daha önceden de birçok oyunda beyaz olarak oynatýlmýþ. Ben de böyle düþündüm” dedi. Desdemona rolünde Dilruba Þahin, tatlý bir rolle seyirciye “Merhaba” dedi. Saflýðýn, temizliðin ve dürüstlüðün sembolü idi adeta. Dilruba da bu saflýðý en güzel biçimde verdi oyunda. Aðýr, hafif hareketleriyle, düzgün, anlaþýlýr diliyle tam bir prensesti oyunda. En çok da bu oyuncuyu beðendim dersem umarým diðer oyuncular bana kýzmaz… Emilia rolünde Dilara Ersoy görev aldý. Dilara da üzerine düþen görevi en iyi þekilde sundu. Iago çok önemli rollerden biriydi oyunda. Diyebiliriz ki, oyunu sürükleyip götüren, izleyicileri kendine çeken bir kiþilikti. Bu rolde Cüneyt Karaçoban vardý. Baþarýlýydý. Kurnaz, akýllý, planlý, istekli ve gözü hep yukarýda olan bir tip. Deyim yerinde ise þeytan ve hain biri. Oyunda kötülüðü ve hainliði temsil ediyor. Öyle ki çevirdiði dolaplar, söylediði yalanlar ile seyircinin nefretini kazandý. Görevini çok iyi yaptý desek yalan olmaz. Cassio, Othello’nun yaveri. Genç ve yakýþýklý bir asker. Bu rolde Semih Gelme görev aldý. Görevini en iyi þekilde yerine getirenlerin arasýnda yer aldý O da... Diðer rollerde Yüsra Daðgeçen, Ahmet Kayhan, Elit Özatýcý, Fýrat Bozkurt, Orkun Özer, Fahri Yücel, Burak Talha Doðan, Okay Kýlýç, Onur Alkaya, Atakan Karabulut, Yavuz Kýlýç, Mert Kaya, Armaðan Kýlýç, Kadircan Çelik görev aldý. Suflör Emre Öztoprak, Sahne Amiri Hasa Aytaç, Beril Femsu Asal, Iþýk-Efekt-Müzik Ertan Çetinkaya ile Zühal Bakýmcý görev aldýlar. Oyunun onur konuðu ise Türkiye’nin usta sanatçýsý büyük oyuncu, Üstat Rutkay Aziz oldu. Oyunu izlemeye Maðusa Belediye Baþkaný Ýsmail Arter ve Kýbrýs Türk Devlet Tiyatrolarý Müdürü Halil Ýbrahim Doðan da geldi. Oyundan önce Usta Oyuncu Rutkay Aziz’e teþekkür plaketi verildi. Oyun, müzik ve kostümleri ile de çok dikkat çekiciydi. Oyun arasý bir ara elektriklerde teknik sorun yaþandý. Oyun, iptal edilecek korkusunu yaþarken Allah’tan arýza kýsa sürede giderildi ve oyuna devam edildi… Bazý oyuncular, hýzlý ve çabuk konuþtuklarýndan sözcükler yutuldu. Tam olarak anlaþýlamadý. Ama bu öyle çok büyük bir kusur deðildi bana göre… Neticede oynayanlarýn henüz öðrenci olduklarýný hesaba katarsak önemsenecek bir durum deðildi bu… Son olarak selamlamaya deðinmeden edemeyeceðim. Ýlke Susuzlu, selamlamalarý hep farklý bir kurgu içinde sunuyor. Bilinen selamlamalardan deðiþik biçimde yapýyor. Bu oyundaki selamlama da farklýydý. Bir kurmaca þeklindeydi. Adeta oyunun içinde ayrý bir oyunmuþ gibi geldi. “Oyun, daha bitmedi, devam ediyori” düþüncesini verdi. Koreografi gibiydi… Anlamlýydý… Kýsaca Ýlke Susuzlu’yu kutluyorum. Güzel bir iþe, dev bir iþe imza attý. Resmen dev bir prodüksiyondu… Oyun, bu hafta içinde devam edecek. Gazimaðusalý Tiyatroseverlerin bu baþarýlý oyunu kaçýrmamasýný umut ediyorum…
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |