..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığın hangi filizi köreltilmek istenmişse, tersine o filiz daha gür büyümüştür. -Freud
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Popüler Kültür > Salih Zeki Çavdaroğlu




25 Mart 2015
  
Salih Zeki Çavdaroğlu
Günümüz müziğine dair bir inceleme kitabının tanıtımı...


:EGB:
Son günlerde Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müdürü Sayın Hatice Selen Tekin’ in kaleme almış olduğu “ MÜZİK BİLİMİNE DOKTRİNER YAKLAŞIMLAR “ (*) isimli kitabı, altını çize çize ve büyük bir keyifle okuduım.
Daha önce “ TÜRK MÜZİĞİ NAZARİYATI VE SOLFEJİ UYGULAMA KİTABI “ isimli müzik teorisi üzerine yazdığı ve müzikle birebir uğraşan tüm amatör-profesyoneller önemli bir başvuru kaynağı kitaptan tanıdığımız yazarın,yaklaşık olarak 200 sayfalık kitabı, bugüne kadar ülkemizde pek az akademisyen tarafından konu alınarak üzerinde görüş geliştirilen “Sanat, sanat için yapılır ve estetik kaygılar taşımak zorundadır ” tezinin ana ekseninde yazıldığını ortaya koyuyor.
Benim anlayabildiğim kadarıyla yazar kitabında ,müziğin metalaştırılması ve müzik endüstrisi, popüler müzik, modernite ve post-modernitede ve küreselleşme ortamında müzik, prozodi, şair ve besteci arasındaki âhenk, postmodern müzikte ülkemizdeki absürd örnekler , sahne estetiği , popüler kültürün türkülerimiz üzerindeki etkileri vd. konularda oldukça titiz araştırmalar yapmış ve bu araştırmalarına dair önemli tesbitlerde bulunmaktadır.
Yukarda sözünü ettiğim konularda yazarın tesbitlerinden önemli gördüklerimden bazılarını bu yazımın alanı içerisinde sizlerle paylaşmak istiyorum. Yazar diyor ki :
“ Günümüzde müziğin metalaşmasının sonucu olarak, hızla üretilen ve bir o kadar hızla tüketilen müziğin sıradan ögeler taşıması doğaldır. Sözler ve melodiler sıradanlaşmıştır. Seri Halde üretim söz konusudur… Daima birbirine benzeyen şarkılar, hep aynı şarkıyı söylermiş gibi bir his verir. Popüler müzikte içi boşanlamsız şarkılar, içi boş dizi filmler gibi sadece ânı eğlenceli geçirmeye yarar, bittikten sonra geriye hiçbir şey kalmaz…”
(sayfa :19)
“ Dünyada eğlence sektörü büyüklüğü 600 milyar Dolar civarındayken,Türkiye’ de büyüklük belli değildir. Buzdağının görünen kısmını belki 20 majör organizatör, 30 menajerlik şirketi, 40 ses-ışık şirketi oluşturur…”
(sayfa: 45 )
“ Kültürel koşulların yarattığı apolitik durum,melankoli ile birleştiğinde bunlardan kurtuluş olarak görülen popüler müziğe yönelinir…Popüler Kültür, iktidarın manipüle edici alanı, müzik bu alanın ileti kodlarıdır…”
(Sayfa:68)
Kitapta yukarıda değinilen hususlar dışında günümüz müziğinin sosyolojik, siyasi, ekonomik ve kültürel alanlarla etkileşimi üzerine daha bir çok değişik yaklaşımlar, müzikle birebir uğraşmayanlar tarafından da anlaşılabilecek bir dil ve üslupla anlatılmaktadır.
Netice itibariyle gerek profesyonel, gerek pür-amatör müzisyen ve dinleyiciler, gerekse müzikle uğraşmasa da ülke sorunları ile ilgilenmekten uzakta kalmamayı şiar edinen entelektüellerimizce bu kitabın okunması, aynı zamanda ülkenin siyasi, ekonomik ve kültürel sorunlarını değerlendirmede önemli bir katkı sağlayacağı düşüncesindeyim.
( * ) Hatice Selen TEKİN, Müzik Bilimine Doktriner Yaklaşımlar, Müzik Eğitimi Yayınları,Ankara, Birinci Basım,Aralık-2014
https://ferahnak.wordpress.com/2015/03/25/330/?preview=true&preview_id=330&preview_nonce=5e574e9eae



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın popüler kültür kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Toplumun Müziği Konuştuğu Dilin Aynasıdır
Fasıl" Dan Koro" Ya; Serhânende" Den Şef" E Geleneksel Mûsıkîmiz" Deki İcrâ Anlayışına Kronolojik Bir Bakış

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mevlid Ne Kadar Kantat Ya da Oratoryo Olur?
Türkiye" de "Müzik Inkılâbı" Nın Gerçekleşmemesini, "" Bunu Karşı Devrimciler Engelledi "" Tezi Bir Çaresizliğin İtirafıdır
Osmanlı Müziği Ne Zaman Çöker ve Yerini Türk Çağdaş Müziği Nasıl Alır?
İstanbul' da Başka Mekân Kalmadımıydı?
Görünen Köy Gerçekten Kılavuz İstemiyormuş…
Tarihi Bir Gerçeği Daha Öğrendik; Meğer "" Türk Mûsıkîsi "" Yasağı Bir Efsâne, Hatta Efsâne Bile Değil Sadece Bir Dedikodu İmiş (! )
Güftesi İle Bestesi Bir Türlü Barışmayan Metin
Bir Tabu Daha Yıkıldı :
Türk Tiyatrosu’ Nun Büyük İsmi Hâzım Körmükçü Aynı Zamanda Usta Bir Müzisyen İdi…
"Musıca" mı, Yoksa "" Mûsikî "" Mi?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İki Bedene Tek Ruh [Şiir]
Adı Konulmamış Duygular [Şiir]
Aşk Bir Terennüm İse [Şiir]
Sensiz Bayram [Şiir]
Hayal Bazan Gerçeği Aşar [Şiir]
Yağmuru Beklerken [Şiir]
Her Şey Geçmişte Kaldı [Şiir]
Vesvese [Şiir]
Sensizlik Beyitleri [Şiir]
"" Mâzi Kalbimde Yaradır "" [Şiir]


Salih Zeki Çavdaroğlu kimdir?

Otuz yıldan fazla bir süredir Geleneksel Türk Musıkisi eğitimi aldım. Üsküdar Musıki Cemiyeti' nde 20 yıl korist - solist olarak görev yaptım. Bu güz Türk Musıkisi üzerine makaleler yazıyorum. (bkz. www. musikidergisi. com)

Etkilendiği Yazarlar:
N.Fazıl , C.Meriç, B.Ayvazoğlu,


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2019 | © Salih Zeki Çavdaroğlu, 2019
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.