Güzellik her yerde karþýlaþýlan bir konuktur. -Goethe |
|
||||||||||
|
AYBASTILI BÝR FEYLESOF: REFÝK GÜLEY Adýný duyardým. Mevzuu Aybastý olunca, Aybastýlýlar olunca, bir þekilde hep bu isim gelir usuma. Refik Güley... Nasýl biridir, düþüncesi, felsefesi, dünyaya, hayata bakýþý nasýldýr, hep ilgimi çekmiþtir. Ýstanbul'da yaþayan köy enstitülü, emekli öðretmen saygýdeðer Mehmet Kaya ile Aybastý üzerine konuþurken yine adý geçti merhum Refik Güley'in.. Ben, “Kendisini Aybastý'da, sadece bir defa bir kahvenin önünde ahþap bir sandalyede otururken gördüm.” dedi. 'Mehmet (Abi), yalan olmasýn anlattýklarým' dedi ve Refik Güley hakkýnda bir kaç cümle aktardý bana. Ayrýca burada belirtmek isterim ki, Refik Güley'le ilgili, söyleyecek sözü, anlatacak bilgisi olanlarý da tanýmak isterim doðrusu. Aybastý'nýn yetiþtirdiði bu güzide insaný tanýmak ve tanýtmak isterim.. Ýnönü ile ters düþmüþ, meslekten ayrýlmýþ veya atýlmýþ. Saçlarý beyaz olduðundan “Kýrbaþ” derlermiþ. Yine bir baþka kaynaktan edindiðim bilgiye göre, güzel þiir yazar ve okurmuþ. Ayrýca bir parti kurulmasýna öncülük etmiþ veya kendisi kurmuþ, Ne yazýk ki, bu konuda bilgilerimiz çok sýnýrlý. Burada esas durmak istediðim nokta þu: Mehmet Abi, zamanlardan bir gün, Ýstanbul'dan Þile'ye gidiyormuþ. Yanýnda, sýnýf arkadaþý emekli öðretmen Bekir Þimþek varmýþ. Yolda giderlerken laf dönmüþ dolaþmýþ, Refik Güley'e gelmiþ. Bekir Þimþek cebinden not defterini çýkarmýþ: Bir þiir okumuþ, Mehmet Abi bu þiirden çok etkilenmiþ duygulanmýþ. Sormuþ bu þiir kime ait diye, Bekir Bey'de, Aybastýlý Refik Güley'e ait olduðunu söylemiþ. Sonra Mehmet Abi bu þiiri kendi not defterine yazmýþ ve ezberlemiþ. Sohbet esnasýnda Mehmet Abi bu þiiri bana ezberinden okudu. Her ikimizde çok duygulandýk. Ben bu þiiri Mehmet Abi'nin aðzýndan olduðu gibi defterime Defterime kaydettim. Ýstedim ki, bu þiir kaybolmasýn, bu güzel þiiri yazsa yazsa ancak bir felsefeci feylesof yazabilir diyerek þiir üzerinde Mehmet Abi ile söyleþtik. Ýstedim ki, Aybastýlý þair feylesof Refik Güley'in bizi çok etkileyen duygu dolu anlar yaþamamýza yol açan þiiri kamuoyuna duyurulsun. Þiiri olduðu gibi aktarýyorum: Feylesofumuz ýþýklar içinde olsun.. o mutlu gün son beyaz entarimi giydirecekler ve ben bir faber cetveli gibi kaskatý upuzun uzanmýþ olacaðým. ne karnýmda açlýk ne mahut uzvumda arzu ne de taþ kesilen yüreðimde körük olan kýskançlýk. üzerimde gezinirken sinekler kirpiklerim artýk tiremeyecekler istersen saçlarýmý okþa istersen gözlerimi oy isterseen daha dön zilletle uzanan buz kesilmiþ ellerime milyonlar koy kalmadý bunlarýn hiçbirinde tat ezel ebed karanlýklarda mutad son karanlýk sarayýmda verilen ziyafetime üþüþürken yýlanlar çýyanlar böcekler düþmanlarým keyifli keyifli gülerek ne kendi etti rahat ne halka verdi huzur yýkýlýp gitti cihandan dayansýn ehli kubur derlerken... dostlarýmdan birkaç nemli göz, bükük dudak adýmý anarak, “ufuli oldu pek erken inna lillahi ve inna ileyhi raciun” diyecekler
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © kemal düz, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |