..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Þiir > Bireysel > erdorum acaroðlu




28 Eylül 2017
"Karadutum" Doðaç  
erdorum acaroðlu

:IID:
“ karadut’um ” doðaç,
*Yalnýzlýk sanýsýyla *
kendine yetme becerisiyle övünse de insan
bana
senden baþka kulaðý açýk kimse olamadýðý
sanýndayým.
gelir gelmez
öyle bir yere oturdun ki
herkesi dinlemede
ve kendini dinletmedesin.
sence de ‘çokluk’
‘tekliðin’ perdesi mi dersin?
seni
bir günlükken “ilk” gördüðümde
bir araya gelmiþ
üç buçuk kiloluk et yumaðý gibiydin
kýpýrdadýðýn o ilk aný kimse bilmiyor
ama *doksan* yýlýnýn
tam da öðretmenler gününde
“ilk doktorun”
kalp atýþlarýný dinletti
“ilk” duyuþumdu bu seni.
Sonra iki günlükken
yýkanýþýný izledim;
her ne kadar
dokundurulup baktýrýlmasan da
kararlý sahiplenicilerinin ellerinde
her yanýndan sular akan
bir kurbaðaya benziyordun.
þimdilerde
hangi þekildesin bilmiyorum
ama
seni çok sevdiðimi sanýyorum
ve
yaþamaný istiyorum;
çünkü
kýramadýðým benliðim
senin en büyük sebebin.
bir þeylerin sürekli içime aktýðý
þu günlerde
artan kendim olmaktan
pek emin deðilim
bir çok þeyin
anlamsýz göründüðü
bir ‘an’ olur ya
iþte
tam ‘o’ nun ortasýndayým
yarýn ‘bugün’ nün içindeyse
þimdilerde
yarýnýma
yarýnýmýn nesnelliðine
bir belirsizlik noktasý
konulmakta
seni seviþim
‘kaným-caným’ olman
lafazanlýðýndan kaynaklanmýyor
bilesin.
sevdiðini
kim olursa olsun
tensel ve belge yakýnlýðýndan ötürü
sevmemelisin
tensel ve belge-sel yakýnlýk
zamanla iç içedir
görecedir
sevenle sevilen arasýndaki bað
göreceliði kaldýrýr
sen kiþilere deðil
bu ‘ara’ ya dikkat et
bu “araya ve oluþa”
nesnenin araç olmadýðý bir yerde
görecelik olmadýðý gibi
gören ile görülen ancak “bir” olur
(ama teklik ayrý)
bunu
taným sözcük ve imgelere sýðdýrmaya çalýþýrsan
yanýlýrsýn
nesnelerin albenisi
bize iliþmediði sürecedir
görsel güzellik
sadece ustaca düzenlenmiþ
betimlemelerdir
boþlukta
“sadece ben” sloganlý kiþileri
dert-tasa ettiðimiz çok olur
bazen
“direk dibindeki adam”
duyarsýz çýkabilir
ocaðý için ateþ verdiðin kadýn
elini yakabilir
bazen
sessizce
kucaðýnda uyuduðunu sandýðýn çocuk
memeni ýsýrýp koparabilir
bazen
“hak” diyebileceðin ödül
“sýr” yüreðini balçýða çevirebilir.
umduðun aþk
en güzel
en ýlýk düþlerine
gizlice ustaca
saplanýlmaya çalýþýlabilir
uzaktakiler deðil
düþlerinin sýcaklýðýný
yüreðine mesken edindiðin
insan siluetleridir bunlar
oysa bilirsin
tenine deðer de
yüreðine sýcaklýðý gelmeyecek kadar
uzaktadýrlar
konuþtuðunu sanýrken susan insanlar
elbette
senin
susarak konuþan dilinden
anlamazlar
“lanet okuyan” kiþiyle
dost ol
“pis” ve “çirkin” denilenle de
“güzel”
onlardan arta kalandýr
bunu unutma
onlarla yakýnlaþmanda
çöpleri yýlmadan ayýkla
ama çöplük olma
yerinden söküp atabilir misin
baðýrsaklarýný
sana
kendi emellerine göre davranmayý
zorunluluk gibi sunanlara
inanma
öyle bir program yap ki
altýnda sadece
“sen”den bir imza olsun
insan imzaladýðý edimlerden
piþmanlýk duymaz
onlarca
“iyi” veya “kötü” olarak adlandýrýlan
hiç bir þeyden
piþmanlýk duyma
akýl ve duygularýnýn onadýðý her þey
senin için
uyulmasý gereken tek doðrudur
bunun için sonuna kadar savaþ
ve bu savaþýmýnda
sana ait sandýðýn
nesnel olan ne varsa
vermekten
veya gözden çýkarmaktan
çekinme
çünkü sen
yürüyeceðin yollarýn
çýkacaðýn
ineceðin merdivenlerin
tek sebebisin
sana
herhangi bir cinsiyetin kimliðini sunacaklardýr.
Sen
kendi cinselliðini
dahasý kendi seçeneðini
üzerine giydirilen kalýplarý kýrarak
bul ve yaþa
ne kadýn ol
ne erkek
ne de üçüncü cinsi ara
cinsellikte
“kendin “ ol
sýr gibi
her yerini kaplayan
ten perdeni arala
o’raya gir
bulduðunla “dost” ol
ama
bulduðunla
senin cinsiyetin de
cinselliðin de budur iþte
iki “ten’de can”
birbirlerine karþý
dayanýlmaz tutku duyuyorsa
uzak kalmalarýna sebep
ister bir “eþ”
ister “ana babalarý”
ister eli sopalý “umacýlar”
isterse baþka
bir sürü “þey” olsun
“bir” likteliðe konulan
her türlü engellemeye inat
onlar
bir bütünün iki parçasýdýrlar
ki onlar
silueti insan olanlarýn
“saymaca” larýna;
“gelen-ek ve gören-ek” leri ile
her gün,
her gün
yeniden üreyen
“yasalarý” na raðmen
“ten”de “insan”ý bulmanýn
verdiði onur ve hak gereðince
“bir” dirler
davranýþlarýný kimseye kýsýtlatma
bir gün
çaresiz kalýr da yenilirsen eðer
içindeki doðru bildiðinden
uzaklaþma
sana ve yapmak istediklerine
“yularý sýrmalý gem” vurmalarýna
izin verme
bu
yakýn-uzak
veya sonraki “aile” bireylerin
sahte ya da sevgi saný ile
birlikte yaþamak zorunda býrakýldýðýn
albenili veya salaþ döþenmiþ
dam-altý arkadaþýn
–eþin- bile olsa.
Bu –ben- dahi olsam
sen
sadece
doðruluðuna inandýklarýný yap
olur da bir gün
umarsýzca
bir kereliðine bile olsa
kime olursa olsun
kendinin sanýp
özgürlüðünü
dahasý
“can özünü” kaptýrýrsan
iþte o zaman
yaþadýðýn sürece
tekrar
o merdivenleri
zeminden baþlayýp týrmanýncaya kadar
borç ödersin
yine bu yolda
sana verilene
aklýnca biçtiðin bedeli
sakýn karþýndakinin ödemesine
izin verme
iþte bu
dayanýlmaz “ben”liktir
bu
düþük yapmaktýr
kötü ve çirkin adýnda
ne varsa kafanda
sil at
kötü ve çirkin yoksa
iyi ve güzel kavramlarý da
aldatamaz seni
insanlarý
nesneleri ve duygularý
ayrýþtýrma
zýtlýða düþme
sana çirkin gelen bir þey
bir çoðuna
güzel gelebilir
güzel dediklerin de
çirkin olarak adlandýrýlabilir
bu ikilik
sadece sanal bir betimdir
“kalbin ve baðýrsaklarýn”
demiþtim hani
hangisini söküp atabilirsin
sana katý ve duyarsýz yaklaþanlar olacaktýr
bu davranýþlara
anýnda veya sonradan da olsa
tavýr alýrsan
onlarla ayný olursun
çatýþmalarýnda
uzlaþmazlýklarýnda
ve özellikle
-saný da olsa-
sevgilerinde
araya sakýn hakem tayin etme
bu yanýlgýya bir kez düþersen
bir gün birilerine
senin de hakemlik yapman gerekebilir
o an
kim kime göre iyi
kim kime göre kötüdür
ayrýþtýrma makamý
önce karþýndakinde
ardýndan sende
can acýsý olur
böyle bir durumda
çözüm karþýndakinin kendisidir
buna dikkat et
çözümü kendinde olanýn çöplerini
býrak
kendisi ayýklasýn
kavga yok
“seni ýsýran köpeði okþa”
demiyorum
ama sakýn sen
“ýsýranlar” dan olma
“yaþayan” ve “yaþamayan”
diye adlandýrýlana yakýn ol
dinlediðinde
duy
baktýðýnda
gör
fakat sakýn
çöplük olma
yalan söyleyebilirsin
ancak kendi yalanlarýný kendin seç
yalanlarýný
“ben” egonu dik tutmak için
veya silah olarak deðil.
Ýnandýðýn deðerler için kullan
bu senin elinde
sana yalan söyleyenin yalanýný
sakýn açýk edip
yüzüne vurma
-Týrmandýðýn merdivenin
üst basamaklarýna ulaþtýðýnda-
çevrendekilerin
*sana basitmiþ gibi gelse de*
korku kaygý
zevk aþk
sevgi kin
inanç inançsýzlýk
zaaf hobi
ve alýþkanlýklarýna
“doðrusu budur”
bilge edasýyla yaklaþma
yaþlanmadan
ihtiyarladýðýný sananlarýn
dayandýklarý asayý
ellerinden alma
onlarýn deðerlerine
onlar adýna sahip çýk
ama “ben” zevkine kapýlýp
sana makam vermelerine izin verme
her deðer
taþýyanýnýn doðrusudur
bunu unutma
bu yolda el öpmekten çekinme
býrak
elini öptüklerin
öpülen elin
kendi elleri olduðunu zannetsinler
ancak sen
sakýn elini öptürme
bu
elini öpenin sana teslim olmasýdýr
bu makama dikkat et
taþýyamayacaðýn teslimiyet
seni kül eder
sevgilerinde duyarlý
aþklarýnda teslimiyetçi ol
mazeretçi
ve ayýklayýcý olma
“can” ‘ýn “kalk gidelim”
deyiþine
“nereye”
diye karþýlýk verirsen
ya da
“can” dediðin
sen “kalk gidelim” dediðinde
“nereye”
diye sorarsa
iþte o zaman
býrak her þeyi olduðu yere
ve hazýrlan
ilk basamaðýný adýmlamaya
yüreðindeki merdivenin
zýtlýklarý ve eðrileri gör
doðru denilenin
karþýndakine göre eðri olabileceðini
gerçek kavramýnýn da
gerip-çekme ile iliþkisini
göreceliðini
savunana göre deðiþebileceðini unutma
bir pislik böceðinin
yuvasýndaki yavrularýna
yuvarlayarak götürmeye çalýþtýðý
pisliðe de
o uðurda harcadýðý emeðe de
saygý duy
bu iþlev ve oluþumun
içinde ve tüm canlýlarda
sadece betimleme farkýyla ayný olduðunu
“iðrenç” sözcüðünün
‘zýt’ týyla eþdeðer olabileceðini
sakýn unutma
“iðrenç” ve “lanet olsun”
sözcüklerini
hiçbir nesne veya deðer için kullanma
Ýnsanlarý duygularý-düþünceleri
davranýþlarý ve görünüþleri nedeniyle
sakýn yargýlama
eleþtiri zevkinin
“ben” duygusunu beslediðini unutma
“öz-eleþtiri erdemli olmanýn bir göstergesidir.”
Safsatasýna inanýp
sakýn az önceki veya dünkü kendini
karþýndaki “ayrýþtýrýcý” lara
teslim etme
Çünkü “sen” i bu güne getiren
dünkü “sen” olsa da
bu gün artýk “sen”
dünkü “sen” deðilsin
eleþtiri ve özeleþtiri
ne biçimde veya kim için olursa olsun
benliði sözsel yargýlama zevkiyle
sarhoþ eder
Bundan daima uzak dur
düþünsel kavgalarýnda
teslimiyetçi deðil
uzlaþmacý ol
kýzabilirsin de
ama kýzgýnlýðýn
karþýndakinin söz veya davranýþlarýna olsun
þahsýna deðil
düþman adlýlar
arkadaþlarýn ve “saný dostlarýn”
ne tam iyidirler ne de tam kötü
iliþkilerinde sakýn kayýtçý olma
ufacýk bir kapý aralýðý
yürek geçecek kadar
unutma
ve hiçbir zaman küsme
küsen insan nefret eden insandýr
nefretin azý veya çoðu olmaz
uygun ortam bulduðunda
her an patlar
durduramazsýn
küskünlük ve nefret
insan ekini deðildir
unutma ki nefret,
sahibini yer bitirir önce
nesnellik ve öznellikte
alýnganlýðýn
küsmeyi
küsmenin de nefreti tetikleyeceðini
unutma
birikim
neye karþý
kime karþý
isimlerle uðraþma
-anne baba dayý amca kardeþ eþ arkadaþ-
isimlere takýlýrsan
ismin arkasýndakini göremezsin
isminde iddialý olanlar
isimleri gibi davranýrlar
kendini isimlere karþý koru
þayet ben
“baba”lýk adýma sýðýnýp
salt “baba” umacýlýðý ve ýsrarýyla
üzerinde baský kurarsam
bu
seni nesnel sahiplenme
hevesi içinde olduðum
anlamýna gelir
ki sanal benliðimle
öznel kimliðimi
birbirine karýþtýrma
sahiplenme dürtüsü
“insan” ve “mal”
deðerler dengesini alt üst eder
eve girmeden ahýra uðrayýp
“köyün merkebini” ziyaret eden
“halvet haneye” girmeden
ocaða koydurulan suya
sýrta vurulan sopaya
sýrta
sopanýn ardýndan döþenen
sýpaya
ardýndan yunup yýkanýp()
mal sahibi edasýyla dolaþan
“koskocaman koca” ya
ve ona takýlan
“erk” adýna
dikkat et
kendini kimseye sahiplendirme
birilerine sahip olma düþünden de
uzak dur
bu
çocuðun bile olsa
sahiplenmede öz-benliði örten
sevgi maskesidir
bu perdeyi kaldýrýrsan
taþýyamayacaðýn þeylerle karþýlaþýrsýn
senin baban olmam
birbirimizi sevmemizi gerektirir(!)
bu annen için de
kardeþin
eþin
veya arkadaþýn için de ayný
buna dikkat et
bu tür sevgiler
önyargýlý sevgilerdir
koþulludur
bir sevgide
isim perde ve þart varsa
zorunluluk vardýr
bir tür “el-mecbur” yönelme ve yönlendirme
sanaldýr;
görecedir
aldanma
yakýnlaþmalarýnda ve sevginde
“bir” liði yakala
önyargý ve kayýt
“bir”liði bozar
sevgilerinde
“paylaþým”ý çýkar aradan
sevgi paylaþýmýnda
sanýlanýn aksine
“iki” lik vardýr
bir sana bir bana
oysa sevgi
sadece
“bir” likte yaþanýr
yalýn ve duru
paniðe kapýlma
tekliðe uzanan yolda
”bir”i yakalamada
yetersiz kaldýðýný sanman
seni tamamlayanýn
seni göremeyeceði anlamýna gelmez
iç dünyanda veya yaþadýðýn evde
yanýndakilerle veya yalnýzken
kapýný ve pencerelerini kapatýp
pek ala
mutlu(!) olabilirsin
bu bencilliktir
“insan”dan
elini eteðini çekme
yaþam biraz da
“dangýl-dungul” olmalý
hep ekmek su
býktýrýr insaný
zýtlýklarý
oluþumu
bulaþmadan da yaþamalý insan
ki mutluluk(!)
“iç”le “dýþ”ýn
kaynaþmasý olabilsin
dýþarýdan korkarsak
içimizden emin deðiliz demektir
evinin kapýlarýný sonuna kadar aç
korkma
adý “kötü” olan
içeri girse de
akýl verip yargýlama
zenginliðinle doyur o’nu
sen
yeter ki içeriyi iyi döþe
“karadut” um doðaç
hazýrlýklý ol
yaþamýnýn bundan sonraki her evresinde
ulaþmak istediðin her þeyin
sana baþ kaldýrdýðýný
ve her þeyin
yenmek zorunda olduðun
cilveli
oynak
ve çok yüzlü
bir iradesi olduðunu
göreceksin
bana gelince
“sýkýlýyorum” demiþtim
hem de fazlasýyla
sýkýntý denilen
bir “çok”luk herhalde
ya da
“bütüne karýlma” aþký
bu “ten” de
her ”dem”
kayýtsýz pay verilmeli
ya da
alýnmalý

þu an
yedi günlük halinle
hangi þekildesin bilmiyorum.
Pay(!) ýma düþen kadarýnla da olsa
yaðmur olup
yaðmaný
evine gelmeni bekliyorum



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn bireysel kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Oðlak
Uzar Hasretliklerim
Cankuþum


erdorum acaroðlu kimdir?

Erdorum ACAROÐLU Acýpayam nüfsuna kayýtlý ancak, Memur olan babasýnýn görevi nedeniyle, Hiç görmediði bir ilin “þirin” olduðu söylenen bir ilçesinde, soðuk bir kýþ gününde doðdu. tüm okullarý çeþitli illerde okudu. Hiçbir okulu baþladýðý ilde bitirme zevkini tatmadý. Gelenek bozulmadý; Yüksek Okul ile Lisans Tamamlama Eðitimini üç ayrý ilde tamamladý. Altý yýl boyunca birbirinden farklý birçok iþte çalýþtý; ama öðretmenlik inadýndan bir türlü vazgeçmedi. Türk Dili Edebiyatý. ve Türkçe Öðretmeni olarak bir süre Özel Dershanecilik, ardýndan Milli Eðitim bünyesindeki eðitim kademelerinde öðretmenlik, idarecilik ve bir Yüksek Okulda okutmanlýk yaptý. Kýrk yýl boyunca anlatmaya çalýþtýklarýmý sayfalara dökmüþsün; hepsinin altýna imzamý atýyorum “B. Ö. ” Dilin tüm zenginliklerini kullanmaya çalýþtýðýnýz eserinizin, en az kullandýðýnýz dil kadar zengin, derin ve yaþayan içeriðine yalnýzca, acizane hayran olduðumu bildirmek acýmasýzlýðýný gösterebiliyorum. “Þ. Ö” Bazý yerleri beni öyle ürküttü ki, “umarým bir sonraki dizede kendimle karþýlaþmam” derken, geç de olsa elimdekinin ayna olduðunu fark ettim. Alev almýþ bir yapýda cýrcýr böcekleri üzerine þiirler yazmanýn mantýksýzlýðýný kanýtladýðýn eserinde; “yaþanmadan yazýlmaz” lýðýn tadýný aldým. Ancak, keþke okumasaydým. Yahu canýmý çok acýttýn “R . D. ” Kapak resmindeki fýrça darbelerimin elindeki kalemle benzerliðine, hoyratlýðýna, kitabýný okuyunca bir kez daha inandým “E. L. A. ”


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © erdorum acaroðlu, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.