..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




4 Mart 2019
Gerilim 4  
Bayram Kaya
Aynı şekilde Barış’ta anneye (özdeğe) abla, anne, teyze diyememekle yok olan bu bağıntıyla bir stres yüklenecek. Barış’ın enerji düzenleşimi olan akış yolları tıkanmakla Barış gerilim ya da stres yüklenecektir.


:AAF:
Yine Barışa eş olan anne (özdek-Filiz) Barış’a abla olamaz. Özdeğin (Filiz’in) Barış’a olan analık bağıntısı hiç yoktur. Yine Filiz (anne) Barış’a hala olarak beliremez. Anne olarak girişemez. Bağ ve bağıntı yapamaz.

Oysaki barışa yok olan ablalık bağıntısı Eylem ile açık seçik orta yerde durmaktadır, yok olmamıştır. Kısaca bir bağıntıya göre “yok olan, çekinik kalan, bastırılan” durum, “aynı anda başka bağıntılar için HEP VARDIR”. Ya da “bir tek bağıntı için diğer bağıntılar aynı anda HEP YOKTURLAR”.

Kısaca aynı anda, aynı durumla (özdek); anne, eş, teyze ve abla olarak bir girişme bağıntısı olmakla vardır ve hiç yok olmaz. Teyze olmuşsa; abla, anne eş olma bağıntısı engeldir, yoktur. Ama ÖZDEK bu dört bağıntının dördüyle de hep aynı anda vardır.

Söz gelimi; özdek (Filiz) orta yerde som durumu ile durup dururken; yanına Eylem gelse Filiz (özdek) Eylem ile abla bağıntılı bir yansıma ve yansıtma içine girer. Diğer hiçbir özellik beliremez orta yerde yokturlar.

Eylem (özdeğin (Filiz’in yanındayken yanına Evrim gelsin. Özdek (Filiz) bu kes de Eylem ile teyze olma bağıntısını yansıyacaktır. Şu anda Filiz (özdek) aynı anda iki özelliği birden yansımaktadır.

Eylem ve Evrim, Filiz’in yanında iken Özgür ve Barış ta Filiz’in yanına geldiğinde “ilk karede sadece abla bağıntısı ile yansıyıp diğer bağıntıları yok olan Filiz” şimdi aynı anda dört bağıntının dördü ile de var olacaktır. Yani aslında Filiz zaten hiç yok değildir. Ya da hiç var değildir.

Şunu da belirtmeden geçmeyeyim. Özdeğin (Filiz’in) beliriş bağıntı özelliklerinin her biri diğer yandan bir enerji boşalma ve dolma yoludur. Özdek bu enerji boşalma yollarıyla enerji düzenli yapılar haline gelen bir boşalma iken, yine diğer yandan ters varoluş şarjıyla stres yüklenmesiyle farklı boyutta farklı durumda bir gerilim yüklenmesidir.

Özdek; bir olgu, bir olay için sadece bir veya birkaç bağıntıyla vardır. Diğer bağıntılar için de her bir özellikleri aynı anda görünmez durumla vardır.

Özdek (anne) Barış’a eş olup ta Barış’a abla olamadığı anda, annede Barış’a karşı abla olmama “direnci” oluşmakla Barış’tan anneye “gerilim-stres) yüklenir.

Özgür’e göre tanımlı olmakla anne denen özdeğe, Barış abla dememek için kendisini kaptır. Kapanma da bir karşı koyuş direncidir. Yani annede var olan ablalık bağıntısı da Barışın üzerine bir stres, bir gerilim yükler.

Kısaca anne (özdek) barışa teyze, abla ve anne olamama direnciyle hep gerilir gerilim (stres) yüklenir. Hem de Karşı taraf Barış’a stres atar gerilim yüklemek ister.

Aynı şekilde Barış’ta anneye (özdeğe) abla, anne, teyze diyememekle yok olan bu bağıntıyla bir stres yüklenecek. Barış’ın enerji düzenleşimi olan akış yolları tıkanmakla Barış gerilim ya da stres yüklenecektir.

Filiz’in Barış’la eş bağıntılı olması yanında Filiz de yok olan anne, abla ve teyze olma bağıntıları nedenle Barış hep gerilimli olup anneye gerilim atarken annede barışa stres yükleyecektir.

Yok, olan diğer bağıntılar nedenle her ikisinde de birbirine karşı hep GERİLİM oluşacaktır. Aralarında bir DİRENÇ oluşacaktır.

Annedeki gerilim var olan polar bağ enerjisinden kaynaklıdır. Barış’a doğru akış yaptıramamanın engellenmesi nedenle biriken, akamayan bir enerji olmakla anne GERİLİMDİR.

Barış’taki gerilim de eşinden alamadığı anneye, teyzeye, ablaya duyulan ihtiyacın boşluğundan kaynaklıdır. Barış ta abla edinmeğe bağ yapacak bağ enerjisi vardır.

Ama eşinde barışa abla olucu bir karşılık olmadığı için Barış’ın ablalık isteği Barış ta oyuk (boşluk) hareketine dönüşür. Barış bu nedenle OYUK hareketi olan bir GERİLİMLE yüklüdür. Nesnel dünyaya ve kuantum dünyasına ancak bu tür kavrayışlar üzerinde gidebilirsiniz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
İrade 1
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
El Baal Bel 1
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 1
Özneli İzinli 1
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 1)
Somut Şeyler Soyut Oluyordu 2
İttifakları Seremoni Mantığına Dönüşme 1

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sahiplik İmanı 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
İlham
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15
Osmanlıda Kısmi Bir Etkin Hafıza 20
Tarihi Olan İlahi Adalet1
Sistem 11
Müruru Zaman 7

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Dehalet [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Zafer Kazandım Diyenlerindir [Şiir]
Değmeyin İşte [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2019 | © Bayram Kaya, 2019
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.