..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanın en iyi tarafı ürperebilmesidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




10 Kasım 2019
Anlamak Gerek 3  
Bayram Kaya
Beslenme veya enerji sağlama işi neden ise; av-avcılık, kolektifi oluş ve üreten ilişki, paylaşma, kolektif sahiplik; beslenme ve enerji sağlamaya bağlı sonuçtu. Yansımaydı. Yani kolektif bir avcı toplayıcı hayat olmadan, paydaşlı olma ve kolektif sahiplik te olanaklı değildir.


:BB:
Açıkçası enerji sağlama yönelimli (beslenme yönelimli) bir nedeniniz var. Bu nedeniniz olmadan; ne av ne avcılık gibi; ne de çok sonraki dönemler içinde oluşan üreten ilişki gibi sonuçlar ortaya koymanız, olanaklı olurdu.

Beslenme veya enerji sağlama işi neden ise; av-avcılık, kolektifi oluş ve üreten ilişki, paylaşma, kolektif sahiplik; beslenme ve enerji sağlamaya bağlı sonuçtu. Yansımaydı. Yani kolektif bir avcı toplayıcı hayat olmadan, paydaşlı olma ve kolektif sahiplik te olanaklı değildir.

Üretmeden paylaşmak olanaklı olmadığı gibi; üretilmeyenin ne kişisi ne kolektif sahipliği de olanaklı değildir. Totem meslekli üreten ilişkiler olmasaydı; dışa açılma ve gruplar arası İttifaklar da olanaklı değildir.

Görüyorsunuz önce adım adım, kendi içinde kapalı kesikli sürekli halka gelişmeler olmaktadır. Bunların hücresel düzlemdeki karşılığı işlev durumlarla olmak. Sonra da bu halkalar bir eksen çevrimi içinde file gözü balık ağı gözü gibi halka, çokgen bileşmeleri veya zincirleri oluşmaktadır.

Başlangıçta yalınlık vardı. Yalınlık giderek adım adım sentezleri içinde karmaşıklaşan entegrasyonlardı. Enerji sağlama süreçleri; avlanma, av olma; ot, kök, meyve, böcek toplama sonrası, bunların yenmesiydi. Av yapma, ot, kök, meyve böcek toplama; beslenme eksenine çevrim olan ağ (şebeke) ilişkisiydiler.

Hayat beslenme, korunma gibi eksence ortak özellikleri olan benzerleri, bir araya getirdi. Böylece hayat ortaklaşa yaşamlı çevrim, çekim eksenini ortaya koydu. Beslenme, enerji sağlama, savunma, cinsellik türü çekim ve çevrim ekseni, kişinin bilincini oluşuyordu.

Av olma; avcılık yapma, böcek, meyve, ot, kök toplama da bu çevrime bağlı eksene doğru yönelim yapan kesikli sürekli olan uygulamalardı. Ya da enerji sağlayıcı eksen çevresinde eyleme dökülmenin halkalarıydılar.

Ot, kök vs. toplayan eylemciler ortak özellik yöntemiyle çekim ekseninde bir araya geliyordu. Bu tür bir araya gelişleri ortaya koyan birlik, ekseni nedenle çekiliyordu. Eksende yığılıp birikenler, eksende ağırlık kütlesi ve bükülme ortaya koyan bir birlikti. Bu nedenle birliğin kendi üzerine kendi etkisiyle yaptığı HIZLI BİR DÖNME etkisi vardı.

Dönüş yapmanın çevrim birliği içindeki bu tür halkaların halkalar arası bağ enerjisini ortaya koyan da kolektifi oluşlardı. Bu tutumlar, kolektif birim zamanlı sürecin, kendilikten ortaya konup bilincine varılmasıydı.

Kolektif ilik içinde bilincine varılan diğer şeyler de paydaşlı oluşlardı. Kolektif sahiplikti. Kolektif oluş içinde, paydaşlığın, kolektif sahipliğin soyut kavranışı da özgecilikti.

Tüm bunlar giderek organize oluştu. İş birliğiydi. Dayanışmaydı. İttifaktı. Süreç yine giderek tek düze olmayan neden sonuç bağıntılı kompleks bir ağ ilişkisi veren girişmeydi. Burada neden olan bir durumun ağ ilişkisi, bir başka bağıntı içinde de sonuçtu.

Yani dinamik içindeki parametreler içinde neden olanlar sonuçtu. Sonuç olanlar da nedendi. Avcılık toplayıcılık ve üretim ilişkisini ortaya koyan açlık savunma gibi nedenler; kolektif oluşu, paylaşımları ortaya koyan birer, sonuçtular.

Örneğin; bütünden kopmanın, kesikli sürekli olmanın. Yalıtımlı olmanın. Enerji akışlı olmanın vs. birer sonucuydular.

Kişinin kolektif girişmeleri sonucunda paylaşım yapacak olmanın bilinci ve zorunlu paylaşma yapacak olmayı öğrenmesi; kişide özgeci davranış geliştirmeye neden oluyordu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
İrade 1
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
El Baal Bel 1
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 1
Özneli İzinli 1
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 1)
Somut Şeyler Soyut Oluyordu 2
İttifakları Seremoni Mantığına Dönüşme 1

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sahiplik İmanı 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
İlham
Tarihi Olan İlahi Adalet1
Osmanlıda Kısmi Bir Etkin Hafıza 20
Sistem 15
Bağ Enerjisi 1
Kurtuluşun Felsefesi 161
Sistem 11

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Dehalet [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Zafer Kazandım Diyenlerindir [Şiir]
Değmeyin İşte [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2019 | © Bayram Kaya, 2019
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.