Çocuklarýn eðitimi, zaman kazanmak için nasýl zaman yitireceðimizi bilmemiz gereken bir meslektir. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Yýlýn, en sevdiði aný gelmiþti. Sevgisini ifade etmek için her sene yaratýcýlýðýný konuþturan adam, bu sefer ne yapacaðýný planlýyordu. Acaba bu sene sevgilisini nasýl þaþýrtabilirdi? Zira her yýl yaptýðý þaþýrtmalar, sevgilisini þaþýrmaya þartlandýrmýþtý. Onu þaþýrtmak þart olmuþtu. Birden aklýna þehre yeni gelen sirk geldi. Akýlna ve þehre yeni gelen sirk, sevgililer gününü kutlamak için oldukça ilginç bir ortamdý. Ama aþkta ve savaþta herþey mübahtý. Patronunun ona verdiði son iþi de bitiren kadýn, kadýn olmasýnýn ona verdiði "Toplum içinde topuklu ayakkabý giyme ve bu yüzden ayýplanmama" hakkýný sonuna kadar kullandýðýný belli edercesine yüksek ökçeli ayakkabýlarýnýn üzerinde doðruldu ve ofisten çýktý. Kalbinde hoþ bir heyecan vardý. Zira arabayý park ettiði yerden çýkarmasý gerekiyordu. Bu onu hep heyecanlandýrmýþtý. Aynen park ederken heyecanlandýrdýðý gibi... Bu sýrada aklýna sevdiði adam geldi. Acaba ona ne tür bir sürpriz hazýrlamýþtý? Geçen sene "Sana yýldýzlarý vereceðim." demiþ ve rasathaneyi kapatýp dediðini yapmýþtý. Aþklarýnýn yýldýzlara ulaþtýðýný hissetmiþti o gece... Acaba bu 14 Þubat`ta neler olacaktý? Bu düþünceler aklýný karýþtýrmýþtý, aynen otobanýn sol þeridinde 75 km hýzla giden arabasýnýn kendi bulunduðu yoldaki trafiði ve uzun hüzmeli farlarýnýn karþý yölden gelen trafiði karýþtýrdýðý gibi... Sonuda eve vardý. Ýþyeri ve evi arasýndaki mesafe ve kullandýðý aracýn (araba) yetenekleri göz önüne alýndýðýna kelimenin tam anlamýyla "sonunda" varmýþtý. Araba park etme konusunda kadýnsý yeteneðini konuþturup ve ayný maddenin ayný anda iki yerde birden olamayacaðý yönündeki fizik yasasýný esneterek iki arabalýk yeri doldurdu. Kendini eve attý. Ama adam çoktan hazýrdý. Kadýný kolundan tuttuðu gibi kendi arabasýna bindirdi. Kadýn merak içindeydi. Acaba nereye gidiyorlardý? Adam ise yine harika bir gece geçireceklerinden emin bir þekilde, sirke doðru yol alýyordu. Az bir mesafe kala adam, kadýnýn gözlerini baðladý. Sürpriz bozulmasýn diye... Bir erkek þoför için normal ama kadýnlar için acayip kýsa bir süre de sirke vardýlar. Kadýn, gözleri baðlý bir halde, adamýn yönlendirmesine uygun bir þekilde sessizce ilerliyordu. Halleri doða ananýn, kadýn-erkek iliþkilerini en ideal haliyle tasfir ettiði bir hiyeroglif gibiydi: Önde giden ve kadýnýna sahip çýkan, koruyan ve yönlendiren bir erkek ile kendini ona býrakmýþ, gözü kapalý itaat eden ve bundan heyecan duyan bir kadýn... Kadýnýn bekleyiþi sona erdi. Gözündeki bað çözdüðünde, önce kendine aþýk gözlerle bakan adamý ve ardýnda bu romantizmle büyülenmiþ sirk seyircilerini gördü. "Aman tanrým! Bir sirk sahnesindeyim!" diye mýrýldandý. Ayaða kalktý ve etrafýna baktý. Çadýrýn tam ortasýndaydýlar. Kadýnýn kalbi yerinden çýkacak gibiydi. Kadýnlara özgü, "ne düþüneceðini bilemez" hali adamý keyiflendirdi. Sürpriz iþe yaramýþtý. Ama henüz tamamlanmamýþtý. Esas sürpriz birazdan gelecekti... Kadýn" Þimdi ne olacak!" ve "Gözlerimin altý simsiyah, ayrýca kirpiklerim dolgun!" diyen gözlerle adama bakarken, adam yavaþça elini kaldýrarak büyük finali baþlatacak iþareti verdi. Ýþareti vermesiyle birlikte iki iri kýyým adam sahneye geldi. Kadýný koltuk altlarýnda tutarak ayný müzikallerdeki baþ aktriste yapýldýðý gibi kaldýrdýlar. Kadýn, kendini gecenin büyüsüne býrakmýþtý. Aþktan baþý dönmüþtü. Bir merdivenden çýktýlar. Sonra büyükçe bir kapak açýldý. Ýri kýyým sirk görevlileri kadýný bu demirden odacýðýn içine koydular. Bir tür tünel gibiydi. Kadýn tünelin ucundaki ýþýðý gördü. Yavaþça emekliyerek oraya doðru ilerlemeye baþladý... Sevdiði adamýn, onu tünelin ucunda karþýlayacaðýný düþünüyordu. Bir tür “aþk tüneli” sahnesi beklentisi içindeydi. Ama bu sýrada adam, tam tersi istikamette, elindeki çakmak ile bir fitili ateþliyordu. Kadýn, yüzündeki; kadýnlara özgü "Son ana kadar bir þey farketmeyen" ifadesiye demir tünelde ilerliyordu ki anidenden inanýlmaz bir güç tarafýndan itildiðini hissetti. Öyle bir güçtü ki tüm vücudunu fýrlattý. Hýzla tünelden çýktý. Dev sirk çadýrýný bir uçtan diðerine katetti. Adam ise koruyucu aðýn altýnda bekliyordu. Ama malesef beklediðine deðmedi. Kadýn ya da deyim yerindeyse Woman Cannon Ball çok fazla hýz kazanmýþ ve Newton`un ortaya çýkardýðý gerçeklerin acý yüzüyle tanýþýp, güvenlik aðýný ýskalamýþtý. Adam, hiç beklemediði bu felaket karþýsýnda afalladý... Ne olmuþtu da sevdiði kadýn, hesaplanan noktaya inmemiþti? Bunun iki açýklamasý olabilirdi. Topun içine konan barut fazla gelmiþ veya kadýnýn aðýrlýðýný yanlýþ hesaplamýþ olmalýydý. Ýç kanamadan dolayý içi kan aðlayan kadýn son nefesini vermek üzereydi. Adam yavaþça yaklaþtý. Ve sevdiði kadýnýn baþýna gelenlerin sebebini anlamak için tek bir soru sorabildi: - "SEN KÝLO MU VERDÝN?" Kadýn bu soru karþýsýnda hafifçe gülümsedi ve son nefesini sözcüklere dönüþtürdü: - "BELLÝ OLUYOR MU?" THE END
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © ömer kýrat, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |