..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Orhan TURAN




4 Şubat 2007
"Sakın Yapma"  
Orhan TURAN
"Seviyorum" demek yetmez... Sevgi, ruh ve bedenin aidetliğidir


:BFBC:
‘SAKIN YAPMA’
Senaryo: Orhan TURAN



Tredman

Genç adamın boynuna dolanmış olan urgan bir monitöre bağlıdır. Genç adam sevgilisinden ayrılmanın verdiği üzüntü ile intihar etme yolunu seçmiştir. Bunun için de bir inşaatın tepesine çıkmıştır. Ancak tam intihar edeceği sırada kucağında tuttuğu monitör çalışır ve görüntüde ayrıldığı sevgilisini görür. Ekrana gelen sevgilisi ‘Seni seviyorum, yapma’ ifadesini kullanır. Halisinasyon yada hayal olarak gelen bu imgelemenme sonrasında, genç adam intihar etmekten vazgeçerek, ayrıldığı sevgilisinin evine gitmeye karar verir. Umar ki, biten aşkları yeniden başlayacaktır. Elinde monitör, boynunda iple caddede yürüyen genç adam sonunda sevgilisinin kapısına gelir. Çalmadan önce monitörde yine sevgilisinin görüntüsü belirir ve ‘sakın yapma’ anlamında el işareti yapar. Ancak genç adam, ‘hala intihardan vazgeçirmek için mi bu işaret görünüyor’ kuşkusuna düşer ve kapıyı çalar. Kapı açılır. Açılan kapıdan genç adamın sevgilisi çıkar. Genç adam, ‘Merhaba aşkım’ der. Genç adamın yüzünde heyecanlı bir ifade vardır. Ancak, sevgilisinin yüzü ‘şaşkınlık’ ifade eder. Tam bu sırada, genç adamın sevgilisinin arkasında bir adam belirir ve ‘kim gelmiş aşkım’ der.


ÇEKİM SENARYOSU

1. Sahne / Gün
Bina

Genç adam, binanın en üst katındadır. Alıcı sol profilden önce genç adamın başını çeker. Boynundaki ip, baş kısmı kadrajdadır. Yüzü, ‘sevgilimden ayrıldım çok üzgünüm, az sonra intihar edeceğim’ der. (6 saniye)

2. Sahne / Gün
Bina

Alıcı, eldeki monitördedir. Yan cephe profiline konumlandırılır. Eller dirseğe kadar görüntü alanının içerisindedir. Monitörün ekranı gökyüzüne doğru yarım açıyla bakmaktadır. Görüntü içerisinde, eller, dirsekler ve kucaktaki monitör vardır. (2 saniye)

3. Sahne / Gün
Bina

Alıcı, yan cephe profilde konumlandırılır. Genç adamın ayaklarından başına kadar kadraj alınır. Görüntüde her şey görünmektedir. Monitör, ip, genç adam... (4 saniye)

4. Sahne / Gün
Bina

Alıcı sadece monitörü kadrajlamaktadır. Monitör alınırken, siyah ‘iç ekranının’ yanı sıra, dış plastikleri ve genç adamın monitördeki ‘tutan elleri’ de görünmektedir. (Daha sonra yapılacak kurgu ile, bu boş siyah ekrana, genç kızın görüntüsü eklenir. Bu görüntüde kız, ‘seni seviyorum’ demekle birlikte, elleriyle ‘sakın yapma’ anlamında işaret verir. Genç adamın sevilisinin bu görüntüsü, monitörün içine montajlanır.) (4 saniye)






5. Sahne / Gün
Bina

Alıcı, genç adamı ‘belden yukarı’ kadrajlayacak şekilde konumlandırılır. Alıcı, açısını yüz kadrajına daraltacak çerçevede, genç adamın yüzüne zoom yapar. Bu noktada sadece alnı ve çene altı kadrajlanır. Genç adamın yüz ifadesi ‘tamam vazgeçiyorum’ ifadesini verir.
(4 saniye)

6. Sahne / Gün
Cadde/

Çekim caddede gerçekleşir. Genç adam elindeki monitör ve boynundaki iple, caddede yürümektedir. Genç adam cadde ortasındadır. İki yönlü yolun tam ortasında. Bu sırada alıcı, kaldırımda, genç adamla aynı hız ve yan profilde ilerlemektedir. Çekim süresince, alıcı ile, genç adam arasına araçlar ve insanlar girmelidir. (8 saniye)

7. Sahne / Gün
Apartman girişi

Alıcı, bir apartman girişine çapraz kadraj alacak şekilde kurulur. Genç adam elinde monitörle açıya girer. Genç adam apartmandan içeri girer. (2 saniye)

8. Sahne / Gün
Daire

Alıcı, çocuğun baş seviyesinden, monitörün ekranını ve merdivenleri görecek şekilde konumlandırılır. Tepe çekimidir. Çocuk merdivenleri çıkarken, yukarıdan çekim yapılır. (Kurgu sırasında, burada görünen boş monitör içerisine, genç adamın sevgilisinin ‘sakın yapma’ der gibi olan ‘el işareti görüntüsü’ montajlanır. Çocuk görüntüyü görünce ‘ahaa’ ifadesiyle hareket eder. (4 saniye)

9. Sahne / Gün
Daire

Alıcı, çocuğun ön cephesine konumlandırılır. Genç adam yürümeye devam ediyordur. Elindeki monitör de görüntü çerçevesi içinde kalır. Genç adamın yüz ifadesi , ‘bu kız beni seviyor geri dönmemi istiyor’ düşüncesine kapılır. (3 saniye)


10. Sahne / Gün
Daire

Alıcı, dairenin dış kapısının karşısına, ön cepheden alacak şekilde konumlandırılır. Bu kadrajda genç adam kapıya vurur. ‘Tak tak tak’… Elleri görünmektedir. Kapı açılır. Genç adamın sevgilisi görünür. Yüzü ‘nerden çıktın der gibidir’ Bornoz giymiştir. (8 saniye)

11. Sahne / Gün
Daire
Alıcı, bu kez genç adamın sevgilisinin durduğu noktadan genç adama bakmaktadır. Genç adamın yüzünde ise heyecan ve ‘kavuşmanın verdiği mutluluk’ vardır. Gülen yüz bir anda asılır. Bu sırada, monitör de kadrajdadır. (4 saniye)

12. Sahne / Gün
Daire

Alıcı, genç adamın olduğu noktadan, sevgilisinin olduğu yere bakmaktadır. Kadrajda sevgilisi vardır. Ancak , genç adamın yüzünün asılmasına neden olan içerdeki ‘yabancı adam da’ kızın yanına gelmeye devam etmektedir. Adam gelir ve ellerini kızın omzuna atarak, ‘aşkım kim gelmiş’ der. (5 saniye)

13. Sahne / Gün
Daire

Alıcı, genç adamın sevgilisinin bulunduğu noktadan, genç adamın, göğüs seviyesinden aşağıyı kadrajlamaktadır. Zemin de bu kadrajın içindedir. Monitörün yere düşer. Ekran kararır. (ağır çekimle verilir) (6 saniye)


S O N



NOT: Bu notu İzmir'den eleştrisini paylaşan Çağdaş için düşüyorum. Çağdaş; öncelikle böylesi güzel ve usturuplu eleştrin için teşekkür ediyorum. Bu senaryoyu çekmek nasip olmuştu. Bir de izledikten sonra düşünceni almak isterim. Senaryosu çekilen film için lütfen bu linki tıklayınız. http://www.youtube.com/watch?v=bLljiMna7x0

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Merhaba...
Gönderen: çağdaş çetinkaya / İzmir/Türkiye
9 Şubat 2007
Senaryonuzu ilgiyle okudum ve kendime şu soruyu sordum; Bu yönetmen ya da senarist bana ne anlattı? Başlarda modern kent yaşamının tüm yalnızlığıyla kendini kaybeden bir insanın düşsel, imgesel dünyasına gireceğimizi, bu dünyada giderek yoksunlaşan insanların yaşamlarıyla empati kuracağımızı düşündüm. Ama kurgu, ya da olay dizisi beklediğimden daha da enteresan gelişti!.. Hikayenin en başında kahramanımızın boynundaki urgana bağlı bir monitör vardı. Daha sonra monitörü elinde taşımaya başladı, boynuna asılı monitör nasıl eline geçti ve neden? Ardılında monitöre her görüntü gelişinde onu kafa hizasına çıkartıp izledi mi, bilmiyorum... Monitör nesnesine yüklenen farklı anlamlar olduğunu düşündümüştüm, bulamadım. Sadece görsel etki yaratmak adına hiçbir yönetmenin neredeyse hikayenin baş kahramanı olacak bir objeyi kullanacağını düşünmüyorum,naçizane fikrim... Son olarak, kişilerin birbirlerine, ''Merhaba aşkım'', ''Kim gelmiş aşkım'' gibi replikler kullanmaları hikayenin tüm düşselliğinin benim dünyamda kaybolmasına sebep oldu. Bu hikaye sizce de bu kadar basit, düz repliklerle mi işlenmeli? İşleniyorsa eğer ben birbirlerine bu kadar düz tanımlamalarla hitap eden insanları neden önemseyip izleyeceğim? Sanki bu insanlar başka şeyler konuşmalı... Eğer bile isteye yaptığınız bir seçim ise, bence inandırıcı durmuyor, sakil kalmış gibi... Kurulan atmosferi ise gerçekten çok beğendim, ama sadece bu görüntüleri monitöre yansıtacaksanız bu konuda çekim aşamasının sizi oldukça zorlayacağını düşünüyorum. Elde taşınabilecek bir monitöre kurguladığınız görüntülerin verilmesiyle, görüntü ana planda sadece monitör ekranını çekecektir, o zaman monitörün işlevi ne yazık ki kaybolacak, eğer kahramanımız monitörü elinde taşır, tutar durumdayken görüntüler ekrana yansıyacak ise, izleyicinin ekrandaki detayları takip etmesi sizce de güç değil mi? Kahramanın mimiklerini, beden diliyle yansıttığı duyguları mı takip edeceğiz, yoksa monitörü mü? Bence spontane çekimle görüntüyü ikiye bölerek bu sorunu giderebilirsiniz... tamamıyla kendi görüşülerim, emeğinize sağlık, iyi çalışmalar...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Aşk, Aşk İster"
"Saat 14. 00"
Kırnap
Umut ve Çocuk…

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sesimi Duyan Var mı? (2. Bölüm)
Sesimi Duyan Var mı? (1. Bölüm)
Yusuf Kuyuda

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Özledim [Şiir]
Yanacağım [Şiir]
Öncesi Yok [Şiir]
Seni Kendime Sakladım, Hepsini Bana Sapladım. [Şiir]
Bana Her Şey Seni Hatırlatıyor! [Şiir]
Benim Adım Mabure; [Şiir]
Su ve Ateş [Şiir]
Tüm Ayrılıklara Dair [Şiir]
Dua… [Şiir]
Utandım Filistin [Şiir]


Orhan TURAN kimdir?

Yazarken çarptığım kayalar, ruhumun akışını kemirince görüntü farklılaştı. Her otuzuna geldiğinde mi, muahasebe yapma gereği duyar insan. . . Cevaplanması gereken çok soru var şimdi. . . Allah'a af dileyerek, hayata ikinci defa başlamak. . . İkinci şans da bu olsa gerek!

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2020 | © Orhan TURAN, 2020
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.