..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
"Ýnsan - iþte tüm sýr burada. Bu sýr üzerinde çalýþýyorum, çünkü kendim de insan olmak istiyorum." -Dostoyevski
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Deneme > Yaþam > Mustafa Cilasun




22 Þubat 2007
Etkinin Önemi  
Hücrelerin faliyetleri

Mustafa Cilasun


Ýnsana tevdi edilen emanet ve sahavetin iyi anlaþýlmamasý sebebiyle, sahip olunan kiþilik ve kültürün tezahürü genel olarak belirginleþir lakin kayýplar ve kazançlarýn, anlam itibari ile farklý olacaðý muhakkaktýr.


:AGFB:




Hücreler ve dokular faal durumlarda sahibinin izni olmadan, kendiliðinden harekete geçerler. Çünkü yapýsý gereði kendine yüklenen görevleri, katiyen ihmal edemezler zira öyle bir lüksleri de yoktur.
Fakat ne zaman ki, yapýsýný tahrip eden unsurlar, sahibi tarafýndan ýsrarla enjekte edilerek, savunma, yenilenme zamaný tanýnmýyorsa, özelliðini kaybeder ve bir fonksiyonu kalmaz.
Ýnsana tevdi edilen emanet ve sahavetin iyi anlaþýlmamasý sebebiyle, sahip olunan kiþilik ve kültürün tezahürü genel olarak belirginleþir lakin kayýplar ve kazançlarýn, anlam itibari ile farklý olacaðý muhakkaktýr.
Koruma, kollama ve gözetimin çok iyi anlaþýlmasý ve hatta idrak edilmesi kaçýnýlmazdýr.
Tüm fonksiyonlarý tam kapasite ile çalýþtýrmak, çok mümkün olmayabilir fakat hislerin tanýmý bakýmýndan sahibine çok farklý letafetler sunacaðý muhakkaktýr.
Ýnsan, mükellef olduðu sürece bir anlam ifade eder, her canlý örneðin de olduðu gibi, mükellefiyeti reddetmek mekanikleþmek demektir.
Hislerin sahibi tarafýndan hangi ölçüde kullanacaðý, tesadüflerle mümkün deðildir zira yanlýþ yerde ve zeminde kullanýldýðýn da etkisi de muhakkak farklý olacaktýr.
Merak en önemli lokomotiftir, vagonlarda bilinçsiz kullanýlan argümanlardýr, bu tepkimenin fayda ve zararlarý ve kiþiye saðladýðý imkânlarý veya daralmalarý mutlaka hesaplanmalýdýr.
Gül ve güzel, canlý ve genç, ahenk ve müzik, tat ve lezzet, bakmak ve görmek algýlamamýz oranýn da anlam kazanýr.
Bu nedenle, beden terbiyesi ve eðitimi ayný oranda önemlidir, her þeyin aþýrýsý hemen kendini ele verir, ahenk derinliði bu bakýmdan son derece önemlidir.
Lafazan olmakla, meþk etmek, ne kadar farklý ise, hissetmek hususun da ahengi ihmal etmemeliyiz, aksi takdirde algýlarýmýz bizleri yanýltýr.
Nefesli sazlardan ney ile saksofonu, telli sazlardan tambur ile basgitarý, mukayese ettiðimizde gül ve bülbül ölçüsünde ahenk denkliðini asla bulamayýz.
Fonksiyonlarýn farklý olmasý hiçbir zaman ahengin önemi azaltmaz aksine artýrýr.
Ahengin olamadýðý yerde mutlaka dengesizlik ve densizlik ön plana çýkar iþte o zaman verimsizlik dolayýsýyla anlamsýzlýk baþarý kazanmýþ olur.
Meyvesiz ve yapraksýz bir aðacýn, akortsuz bir sazýn, sacsýz bir kýzýn, ötmeyen bülbülün dramýný ancak idrak sahipleri iyi bilirler.
Sazýn akortsuzluðunu mýzrap, canlýnýn susuzluðunu idrak ifþa eder, lakin bilgi ve inkiþaf olmaz ise yinede netice alýnamaz çünkü kalbin ahenginin saðlanmasý asýldýr.
Kalb ilhamýný kendini tanzim eden, hayat veren, nizamý ve ahengi ilham eden, membaýndan almayarak baþkalarýnda ararsa neticesi yine hüsran olur.
Ýnsan hissettiði oranda ve algýladýðý ölçüde önemlidir ve deðerlidir.
Vasýflarýna katkýyý ise hislerini kontrol ederek davranýþlarýný, adabýmuaþeret dâhilinde yönlendirmesi saðlayacaktýr.
Yanýlgýlarýmýz, hayatýmýzýn en önemli ders notlarý olmalýdýr.
Hata tekrarý yapýlmasý akýl, izan, ahlak ve beden nizamý açýsýndan katiyen saðlýklý olmayacaðý bilinmelidir.
Kullaným titizliði her konuda ve her zeminde özellikle korunmalýdýr aksi takdirde kedimize ve kullandýðýmýz her þeye verdiðimiz deðer ölçüsü ortaya çýkacaktýr.
Bu bakýmdan hassasiyetimiz önceliði alacaðýndan, bu denkliðin bilinmeyenleri bir þekilde bilinenler sýnýfýna dâhil olacaktýr.
Hýrs, heyecan, kaygý, sevgi, nefret, þefkat ve merhamet dengeli ve doðru bir þekilde yönlendirilmez ise hüsranýn, aþaðýlanmanýn, þerefi kaybetmenin erozyonunu öyle acý yaþarýz ki bunun tamiri çok mümkün deðildir.
Bizlere, insan onuru ve þerefini bahþeden, bir kul olduðumuzu sürekli hatýrlatan, unuttuðumuz an ikaz ve ihtar eden, kâinatýn içinde ve insan haricinde her canlýnýn, yaratýlýþ düzenine göre anlam bulduðu deðerleri, asla ihmal etmeden yaþamaya çalýþmalýyýz.
Mustafa CÝLASUN



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn yaþam kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Siz Böyle Düþünürseniz Ben Ne Yaparým!
Ütopya
Biraz Þaþkýndým!
Neyi Düþüneceðim!
Ne Kadar Hazin Bir Uðraþýn Ýçinde Olduklarýný Bir Bilseler!
Gecelerin Haþyeti
Ne Kadar Sevmeliyiz
Niye Geldin!
Sosyallik!
Sadakat

Yazarýn deneme ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Emin Acar Hoca ve Bir Meczup!
Darende Ziyareti ve Ýzleri…
Beklenmeyen Yardým!
Liyakat ve Önemi
Bir Akþam Acil Servisi…
Ýçimi Sýzlatan Ne Acýydý!
Þimdi Çaresizce Etrafýna Bakýyor!
Erdemlilik
En Son Giyeceðim Elbisenin Ýzlerinden!
Yaprak ve Kuþ

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Buselerimi, Sessizliðin Pervazlarýnda Gizlerim! [Þiir]
Her Lahzada Bir Fark Var, Sýrrýný Ýçinde Saklar! [Þiir]
Beklemek Kar Etmedi, Nasip Sükût Ettirdi! [Þiir]
Yürekte Düðümlenir Sukut Ettiren An! [Þiir]
Ruhumun Suskun Hicraný ve Ah U Zarý! [Þiir]
Ey Hicran Aldanan Ben Olayým! [Þiir]
Kalp Hata Etmez, Nefs Vuslata Eriþtirmez! [Þiir]
Söyleyemedim, Kalbimin Figanýyla Yetindim! [Þiir]
Kýrdýn Ümidimi, Yýktýn Þu Gönül Lânesini! [Þiir]
Gönül Hüzne Ram Olunca Neyleyim! [Þiir]


Mustafa Cilasun kimdir?

Düþünmeye hassaten zaman ayýran, naifliði önceleyen, estetiði seven, güzelliklerden þevk alan, gönüllerin deþifresiyle uðraþan, halin dilinden haz alan, aþk için meþkin zaruretine inanan, hilkatin ve aidiyetin serinliðinde yazmaya çalýþan bir can.

Etkilendiði Yazarlar:
Mehmet Akif Ersoy,Sezai Karakoç,Necip Fazýl Kýsakürek, Cemil Meriç


yazardan son gelenler

yazarýn kütüphaneleri



 

 

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Mustafa Cilasun, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.