Yalnýzca hava, ýþýk ve arkadaþýn varsa hiç üzülme. -Goethe |
|
||||||||||
|
Samimiyet sözcüðünden anlaþýlmasý gereken, eþlerin duygularýný tam doðallýkla yansýtmasý ve onlarýn ifadesinde de eðrilmelere ve bükülmelere izin vermemesidir. Aslýnda sadece evlilik ve aile iliþkilerinde deðil, tüm toplumsal iliþkilerde bir samimiyet sorunu, karþýmýzdaki kiþinin ifade ettiði duygu ve düþüncelerin ne kadar doðru ve gerçek olduðu konusunda kuþkular yaþarýz. Baþýmýza gelen bir felaket gerçekten onu üzmüþ müdür, yoksa üzülmüþ gibi görünmeyi mi yeðlemektedir? Toplumsal hayat her ne kadar çeþitli sorumluluklarla örüntülü olsa da ve belirli roller ve kalýplar uygulanagelse de, hissettiklerimizle yansýttýklarýmýzýn birbiriyle örtüþmesi bizi sahte duygu ve düþüncelerden arýndýracaðý gibi, karþýmýzdaki kiþiyi de ayný gerçek düzleme çeker. Samimiyet, “Sen eskiden böyle deðildin,” tümcesini ileride duyma sýklýðýný azaltacaktýr. Þu halde bu sözcük iki olasýlýðý ifade eder, ya deðiþmisidir, ya da “özümüze” dönmüþüzdür. Bence birincisi, yani deðiþmek daha fazla tercih edilmesi gerekendir. Sevgilinize dair birinci soru: Bana karþý samimi mi? Samimiyetinin sýnýrlarý ne? RUH BÝRLÝÐÝ/AMAÇ ORTAKLIÐI: Evlenecek iki kiþi arasýndaki ruh birliði olmazsa olmaz ikinci kuraldýr. Yani sevenlerin ortak bir bedendeymiþçesine hareket etmesidir. Ancak bu ruh birliði asla her konuda ayný fikirde olmak, ayný tavrý göztermek deðildir. Bazen düþüncelerimizin bizi götürmek istediði yerle, yüreðimizin götürmek istediði yer farklý olmasý gibi, ruh birliði bir karþýtlýktan güç alýp, baðlýlýðý daha da kuvvetlendirebilir. Zira ruh birliði bir sanatçý ruhunu da zorunlu kýlar; sevdiðinize bir sanatçý gözüyle bakar, onun kendi kendine güzel olmasýný beklemez onu güzel olarak da yaratýrsýnýz. Öte yandan ruh birliðinin nerden kaynak aldýðý önemli bir konudur; ruh birliði nasýl saðlanýr? Aslýnda bunu anlamak, daha doðrusu iki kiþi arasýndaki ruh birliðinin olup olamayacaðýný anlamak zor deðildir. Ýnsanlarýn hareketlerini, tavýrlarýný, eylemlerini, ya da kýsaca insaný etkileyen bir özne olarak ele alýrsak, insan eylemlerini yöneten temel onun HEDEFLERÝDÝR. Bilince çýkarýlmýþ ya da bilinçaltýna itilmiþ hedeflerimiz eylemlerimizi de yönetir. Bilerek ya da bilmeyerek bir on yýl sonra nerde bulunmak istediðimiz konusunda bir resim çizer ve orda bulunabileceðimize dair bir olasýlýk seziyorsak buna uygun hal ve hareketlerde bulunmaya baþlarýz. Bu da insanlardan tutun, doðayla ve tüm nesnelerle kuracaðýmýz iliþkinin temeli haline gelir. Klasik Türk Filmlerinde de sýk sýk rastlayageldiðimiz gibi, zenginlik ve lüks içinde yaþamak isteyen birisi ile, mütavazi bir yaþam sürmek isteyen kiþi arasýnda bir ruh birliði kurmak, ONLAR BÝRÝBÝRiNÝ SEVSE DE olanaklý deðildir. Çünkü farklý hedefler peþinde koþuyorlar, bu hedefler onlarýn yollarýný ayýrýyor, öncelikleri onlarý birbirinden uzaklaþtýrýyordur. Filmlerde de mutlu sonlarýn zatlardan birisinin hedefinden vazgeçmesi ya da ikisi arasýnda bir denge kurulmasý yoluyla olageldiðini de görürüz. Ýkinci soru: Yaþamýmýzdaki temel hedefler uyuþuyor mu? Ortak amaçlarýmýz var mý? FÝZÝKSEL KOÞULLAR: Fiziksel koþullar diðer iki maddeden tümüyle ayrý bir kýstastýr. Birçok açýdan da kiþinin kendisine baðlý olmayan nesnel koþullardýr. Bu sýnýfsal/sosyal farklýlar olduðu gibi, esas itibariyle kiþilerin yaþamlarýný ikame edebilme becerisi ve bunu nasýl bir çevre, toplum, koþul, mekanda yaþamak istedikleriyle ilintili bir konudur. Elbet herkes güzel bir yerde yaþamak isteyecektir. Ancak þunu unutmamak gerekir ki, SEVGÝ ZAMAN ÝSTER. Bu yüzden Maslow’un Ýhtiyaçlar Hiyerarþi’sini dikkatle okumanýzý öneririm. Eðer bir evlilik evli olan kiþilerimzin en temel ihtiyaçlarýný karþýlamaktan uzaksa ve gelecekte de bunlarýn giderilmesi konusunda fazla umutkar deðilse, eþler birbirlerine zaman ayýramýyorsa, o evliliðin fiziksel koþullarý yerine gelmemiþ demektir. Üçüncü soru: Temel Gereksinimlerimizi Ne Ölçüde Giderebiliriz? KAÞÝF RUHU: Son maddemiz basitçe keþfetme arzusudur. Evli olduðumuz kiþiyi yine ve yeniden tanýma arzusu, onu yeniden yeniden kurgulayýp FARKLILIKLARINI tanýma arzusudur. Keþfetme arzumuz bir þeyi tam olarak bildiðimize kaný getirdiðimizde biter. Halbuki insanýn ne kadar büyük gizlere sahip olduðunu dýþarýdan deðil KENDÝMÝZDEN biliriz. Eþinizi bir anda tümüyle bilmek, baþtan sona tüm tavýrlarýný bilmek istemeyin, buna çalýþmayýn. Onu yýllara yayýlmýþ bir emekle tanýmaya, anlamaya, keþfetmeye çalýþýn. O zaman o sizin için her zaman üzerinde taþýdýðý ve sizin açmanýz için bekleyen bir gizin taþýyýcý olacaktýr. Dördüncü soru: BENDEN BÝR KAÞÝF OLUR MU? Benim aklýma gelen bu temel maddeler elbet çeþitlendirilebilir, ayrýntýlandýrýlabilir. Ancak bunlar sanýrým mutlu bir evlilik için arzu ettiðimiz saðlam temeli saðlayacaktýr.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Mikail Boz, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |