..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Bir ülke baðýmsýz olmadan, baðýmsýzlýk da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Cengiz Erdem




20 Eylül 2007
Ýþin Ýçindeki Bit Yeniklerinin Hikmeti  
Cengiz Erdem
su cehennemin içine akar akmaz buharlaþýyor çünkü cehennem çok sýcak. herkes suya koþuyor ama su hep kaçýyor çünkü burasý cehennem ve burada kiþiler yanarak ceza çeker. cehennemde su arýyor fakat cehennemin doðasý gereði su bulamýyoruz ve bulamayýnca da kaderimize kederleniyoruz. cehennem sakinleri olarak kederli kaderimize tepkimiz dönüþüm geçiriyor ve biri bize halimizi anlatýnca gülmeye baþlýyoruz. balýklarsa suyun dýþýnda yaþayamazlar ve bunu bildikleri için de baþlarýný akvaryumun camýna vurmazlar günde en az dört en çok sekiz kere. cehennemin yanýndan akan dere cennetin yanýndan da akar. cennetle cehennemin yanýndan ayný anda akmak suretiyle cennetle cehennemi birbirinden ayýran bu derede balýklar yaþar. bu balýklar sürekli hareket halindeki bir suyun içine hapsolmuþ olduklarýndan kendilerini son derece özgür hissederler. onlar için çeliþkili söylemler ve eylemler üretmek bir yaþam biçimidir. onlar için çeliþki özgürlüðün ilk þartýdýr. onlar özgür olmadýklarýný düþünmeyi þiddetle reddederler ve asla özgür olmak istemezler. akvaryumdaki balýklara dýþarýdan bakarsak görürüz ki bir þakanýn figüranlarýný andýran akvaryum sakinleri bugünlerde bizi gene akvaryumun dýþýnda yaþam olmadýðýna inandýrmaya çalýþýyorlar. oysa bu yanlýþtýr ve tüm yaþamý balýklarýn yaþamýna indirger. kendisini kendi yarattýðý hapishaneye hapseden bir düþüncedir bu çünkü iþte akvaryumun dýþýnda da yaþam var ve hem de çok daha ferah ve geniþ yaþamlar, bendine sýðmayýp taþan dereler gibi sevgili okur.


:BBIE:


Ýþin içindeki bit yeniklerini saymaktan bitap düþtüðüm günlerdi. Ölümün tek çözüm olduðu düþüncesini gün geçtikçe daha da benimsiyor ve bu vesileyle de intihara meyilli bir kiþiliði bir elbise misali her sabah üstüme geçiriyor her akþam üstümden çýkarýyordum. Ölümümü erteliyordum ama... Yavaþ bir ölümün kölesi olarak geçirdiðim günlerin sonu gelmek bilmiyor, ben ölüme övgüler düzen yazýlar neþreyledikçe ölüm bana hiç yabancý gelmemeye baþlýyordu. Ölmeye ölümü düþünerek baþlamýþ, ölümümü ölüm düþüncesini en uç noktasýna kadar taþýyarak hayatýma geçirmeyi marifet beller hale gelmiþtim. Bu vesileyele kapý her çalýndýðýnda gelenin ölüm olduðunu düþünerek neþe içerisinde, o kadar neþe içerisinde ki neþe doðru kelime olmaktan çok uzak içinde bulunduðum hissiyatý tanýmlamaya, öyle ki adeta salakça bir sevinçti benimki, þöyle ki: Yaþasýn, ölüm geldi kapýma dayandý, geberiyoruk artýk, ne ölümü beklemek var bundan sonra, ne yaþamla mücadele.
***
Evrenin tüm karadeliklerini toplasam benim içimdekinin dörtte biri ya eder ya etmez. Belki de gerçekten de nicelik deðil niteliktir önemli olan. Yani öyle þeyler vardýr ki, öyle boþluklar yaratýr ki o þeylerin varlýðý içimizde, ancak bizi tatmin eden, sevindiren, hatta ileri gidecek olursak içimizi neþe ile dolduran küçük þeylere bakarak anlarýz içimizdeki boþluðun büyüklüðünü. Bazý insanlarý tatmin eden þeylerin küçüklüðü onlarýn kayýplarýnýn büyüklüðünü gösterir; doðruymuþ Hegel’in dediði ve tilkinin dönüp dolaþýp geleceði yer kürkçü dükkanýnýndan baþkasý deðilmiþ gene iþte.
***
Hayatýn bu boktanlýðý karþýsýnda baþýmý vuracak duvar sayýsýndaki artýþ bile teselli etmeye yetmiyor beni. Geberene kadar abýk sabýk iþler yaðacaðým iþte; aleme ibret olsun diye zevk ile bok da yerim belki. Kim söyleyecek bana hangisidir benim baþýmý vurmam gereken duvar, hangisi deðil?
***
Hayatlarýmýn aþklarý oldu, ölümlerime giden yollarda emin adýmlarla ilerledik aþk içinde sevgililerimle zevk ile. Her seferinde hah tamam iþte bu sefer hayatýmnýn aþkýný buldum bunun ile ölüm döþeðime yatabilir oradan hiç kalkmayabilirim artýk diye düþünür oldum. Ýçinde bulunduðum durumun farkýna, daha doðrusu kendimi içinde bulduðum bütün durumlarýn birbirleriyle benzerliðinin farkýna vardýðýmda hayatlarýmýn bütün aþklarýnýn ancak ölümümle birlikte bir bütünlük izlenimi vereceðini idrak ettim. Ben aþýk olduklarýmýn, aþýk olduklarým da benim yansýmamdan ibaretti; beni onlar, onlarý da ben varetmiþtik/yoketmiþtik. Biz aþk ateþiyle yana yana ve ölümüne varediþmiþ/yokediþmiþtik. Hepsinin dediði gibiydi aynen hadise, hepsi de doðruyu söylüyor ama bunu yaparken hiçbiri kendisi olmuyordu; amanýn da amanýn kim gelmiþti, eski sevgilim yenisinin kýlýðýna girmiþ karþýma geçmiþti. Lanet olsundu üstümdeki bu lanete ki etkisini gün geçtikçe arttýrarak hissetiriyordu. Narsist bir köpek deðilsem neydim ben a erenler, ben neydim ki de üstümdeki bu lanet bile her ne hikmetse kendini bana layýk görmüyor ve bu vesileyle de etkisini gün geçtikçe arttýrarak hissettiriyordu?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Yazarýn öykü ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Manolya ve Katatonya
Ebediyet Edebiyatý
Fantezi Makinesi
Ölüler Listesini Açýklýyoruz!
Recep Sezgili'nin Acý Dolu Yaþamý, Ýbret Verici Ölümü ve Sonrasýnda Geliþen Doðaüstü Hadiseler
Ölümlü, Pek Ölümlü

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Diyaloglar [Deneme]
Tavþan Ayetleri [Deneme]
Transparan Tavþanýn Anlam Dünyasý [Ýnceleme]


Cengiz Erdem kimdir?

Avrupa-Afrika gazetesi ve Afrika Pazar'a ilaveten Türkiye ve Ýngiltere’deki çeþitli edebiyat dergilerinde de öykü ve denemeleri yayýmlanan Cengiz Erdem’in Þubat 2007`de çýkan ilk kitabý Beni Bu Dýþarýdan Çýkarýn adýný taþýyor. Söz konusu kitap Cengiz Erdem'in 1997-2007 yýllarý arasýnda ruhen tecrübe ettiði acý, keder, elem ve ýstýraplarýn beynine yansýmasýyla zuhur eden ölüm dürtüsünü yaþam dürtüsüne çevirmek maksadýyla kaleme aldýðý öykülerden oluþuyor.

Etkilendiði Yazarlar:
Nietzsche, Beckett, Saramago, Kafka, Blanchot


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Cengiz Erdem, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.