Ölümden önce yaþam var mý? -Duvaryazýsý |
|
||||||||||
|
Her nedense bu günlerde sinemin daraldýðýný çok hissediyorum. Muhakkak ki soruyorum, düþünüyorum, fikri teatiyi çok önemsiyorum. Zaten bundan öte ne yapýla biliyor ki? Sessizlik içinde nefeslenme gibi! Hadiselerin mücbir sebepleri belli deðil mi? Yýllara sâri bir illet misali. Ceddim hani bir zamanlar demiþti ya! Kulak asan mý var sanki! Ýnsan olma özelliðimizin dahi tartýþýlýyor olmasý dahi kimlerin derdi sanki? Hayatýn anlaþýlmasý, hadisatýn zuhuru, ebet ve ezelin hala bir tefekkür muhayyilesiyle bilinmiyor olmasý ne kadar gariptir lakin ne yapýla bilir ki? Teknik açýlýmlar insanlýðýn huzur ve teminatý muvacehesince tasnif edilmesi gerekirken, asýrlar boyunca hangi maksada binaen kullanýldýðý aþikâr deðil mi? Saygý kimlere duyulur, sevgi kimler için zorunludur, münasebet sýnýrý hangi ölçüler sebebiyle meþrulaþtýrýlýr, kültürel alt yapý neden sürekli asimile ye uðratýlýr çok anlaþýlýr olmasa gerekir. Bireysel olarak katký payýmýz oranýnda söz hakkýmýz ne kadar mümkün! Neden kolluk kuvvetleri hala bir ürperti nedenidir? Bizim için görev yaptýklarý bilinmesine raðmen. Bir illegaliteye bulaþmamýza raðmen. Kendi çocuklarýmýz olduðunu bilmemize raðmen. Neden devlet ve organlarý halkýmýza bu kadar mesafeli bir duruþ sergilemek durumunda kalýrlar çok anlaþýlýr olmasa gerek! Neden kolluk kuvvetlerinin asayiþ adýna görev ifa ettikleri mahalli noktalarýn adý “karakoldur” Oysaki bu merkezler huzurun ve sürurun temini için var olan merkezlerdir. Anlaþmazlýðýn, nizamsýzlýðýn kiþi hak ve özgürlüklerinin temininin saðlandýðý mekânlardýr. Ancak ne kadarý mümkün oluyor düþünmemiz gerekmez mi? Benim devletim, bizim devletimiz derken milli duyarlýlýðýmýzý meydanlara taþýrken, sükûnet tavsiye edilirken, kanlar dökülürken sanki hala bir karmaþa içindeyiz! Büyük Ortadoðu projesi kavramýný hatýrlayalým, kimlerin ihdas ettiklerine þöyle bir bakalým, arzý cihaný demokrasi vaatleriyle iþgal eden müstekbirleri unutmayalým. Lakin bir stratejik ortaklýðýmýz sözde de olsa devam ettiriliyor. Neden? Kuvvetin merkezi, gücün temsilcisi dünya ülkelerinin hamileri olmalarý sebebiyledir zannederim. Ki dikkat ederseniz savaþýn sebebi, asayiþi kendi heva ve heveslerine göre tanzim eden zamane taðuti tuðyan güçleridir. Kendi ülkelerinde dahi huzur ve güvenliði saðlayamayan, tabalarýný zorunlu kölelikte daimiliðe alýþtýran, insanlarý düþünmekten alýkoyan asi bir sistem! Tüketim toplumlarýnýn genel hastalýðý hala ne zaman deþifre edilerek, bizim insanlarýmýzýn manasýna bir önem arz ederek, insanlýðýn düþünmek mefkûresine zenginlik zuhur edecektir. Halin seyrinde esinlenecektir, ahiri netleþecektir. Sevmeden bir müþterekliðin içinde nefeslenmek bazen o kadar zor gelir ki, kurulmayý arzu edersiniz sinenin derinliðinden. Ýnsan bu! Manasýnda ki ahenk, muhayyilesinde ki ezeli koku, fýtri güzellik donatýsý, bu manada ki hazzý ihsan eden aþký, tefekkür ikliminde ki her aldýðý nefeste ki teyakkuzu nasýl izah edilebilinir ki? Nebatat! Ne kadar berrak bir senfoni, hilkatinin esenliðinde adýmlayarak maddesine bir anlam katarak, güzelliðini insanlýða sunarak ahirin izlerinden yürümek… Þevk vermek… Sebebini bilmek… Hikmetini nefeslenmek… Dirilmek! Tahkik yeteneðimizi geliþtirerek öncelikle kendimizi sonra ayalimizi sonra sevdiklerimizi hilmin esenliðinde, hatalarýn acizliðinde, tekebbürün hadsizliðinde dilerseniz yeniden bir düþünelim. Kimliðimizin anlam bulduðu tüm güzelliklerin baþka canlarýn baharlarýndayken düþtüðümüz acziyeti, gücümüzün seviyesini, hissiyatýmýzýn bahanesini bilirken. Þefkate aç yetiþmiþ bir gönül, gülün deðerini ne kadar anlar ki? Þefkate boðulmuþ gönüller dikenin hikmetinden anlamadýklarý misali! Yýlýþýk, þýmarýk yetiþtirilen nesillerin gülizarda tepinmeleri ahenksizliði gibi! Hadsizliðinden kaya neden olan bir arsýzýn, “kaskom var kardeþim” diyebildiði gibi. Ýnsan, insan olduðu için düþünen, akledendir baþka bir ifadeyle adam gibidir. Kulluk hukuku nedir bilir, mecburdur, icbardýr, mutlak bilmelidir. Zira insanlýðýn gereðidir. Aidiyetin nedenidir, ahirin sebebidir, mizanýn ölçeðidir. Öncelikle insan kendine saygýlý olmalýdýr. Saygý çok iyi tanýmlanmalýdýr. Kimler için duyulacaðý bilinmelidir. Yoksa sevgi bilinmeyen serdedilen olarak bilinir. Mükellef olanla olmayanýn farký gibi! Bunun þartlarýnýn gereði sadece belirli bir yaþa gelmek olmadýðý bilindiði gerçeði, tefekkür edilince öðrenileceði hakikati. Müstekbir: Hakký olamadýðý halde haklarý gasbeten, hak ilan eden demektir. Müstezaf: Haklarý gasp edilen, ellerinden zorla alýnan insanlar demektir. Mükellef: Her þeye boyun eðen, sebebini merek etmeyen, ne verirlerse þükreden deðildir! Maalesef bir çarpýk kader telakkisiyle insanlar uyutulmaktadýrlar. Ne anlama geldiði düþünenler için muhakkak ki bilinmelidir. Açýlýmlarý tefekkür edilmelidir. Bu manada akýl neden çok önemlidir haliyle sahipleri tarafýndan merak edilmelidir. Manasýný kaybetmeyen bir insan, asla ve kat’a hiçbir nesneye zarar verme lüksleri bulunmamaktadýr. Zaten aþk bunun için asli bir ihtiyaçtýr. Lakin kimlerin nasibidir, gayret nerdedir, tefekkür halin seyrinde sebebini bilmektir, onun verdiði hazla nazar edebilmeyi tercih etmektir. Sevemeden diyarý terk etmek, aþký bilmeden ahkam kesmek ne acýdýr!
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Mustafa CÝLASUN, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |