..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamýþ kiþiler tarafýndan anlatýlan hiçbir zaman olmamýþ olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Deneme > Sanat > Cafer ÞAHÝN




5 Kasým 2007
Þairlerin Önünde Protokol Çizgileri Yoktur!  
Cafer ÞAHÝN
Þairlerin toplum nezdindeki önemini ve zaman içinde layýk görüldükleri olumlu ve olumsuz muameleleri iþlemeye çalýþtým...


:AHDD:


Þairlerin nasýl insanlar olduðunu kim bilir nicedir merak eden ve bunu sormak için fýrsat kollayan bir dostum bir gün þiir konusunun açýlmasýný da iyi bir zamanlama sayarak bana döndü ve; “Bak Allah adýna yemine verdiriyorum seni, siz þairler kendinizi öteki insanlardan çok mu üstün görürsünüz, deðiþik insanlardan bunlarý duymuþumdur.Hatta öyle ki öteki insanlar yani þair olmayanlar sizin nazarýnýzda karýncalar gibi imiþ doðru mu bunlar hocam?”

Gülümsedim…Ýyice meraklanmasý için biraz sustum ve bekledim…Sonra merakýný gidermek kuþkularýný zail etmek babýnda kýsa ve öz bir cevap vermem gerektiðinin idrakinde bir edayla;”Tümünü sahiplenip tasvip etmesem de söylediklerinizin doðru, biz insanlarý þair olanlar olmayanlar diye iki gruba ayýrýrýz gerçekten.Þair olmayanlara da eh biraz tepeden bakarýz hani…Ýsteyerek böyle deðilizdir.Bu kadar kusur kadý kýzýnda da olur istirhamýmdýr, bu hususta bizi mazur görün.”

“Ýyi de elinizde olsun olmasýn kibir iyi bir þey deðil ki?”

“Ýyi ama dostum buna kibir denmez ki, insanýn elinde olmayarak düþündüðü veya yaptýðý bir þey neden onu günaha soksun biz kibir olsun için þiir yazmýyoruz ki, kalemimizle insanlarýn ruhunu okþuyor bununla da kalmayýp mazlumlarýn avukatlýðýný da yapýp hukukunu koruyoruz”

“Bakýn o konuda yerden göðe haklýsýnýz!Kalemiyle cihat eden nice þairler tanýmýþýmdýr…Allah eksikliðinizi vermesin”

Böyle konuþmuþ ve daðýlmýþtýk.Þairler insanlarý çok iyi analiz eder adeta kitap gibi okurlar.Dostum onca açýklamalarýmýza raðmen hala bizim birer kibir anýtý olduðumuzu düþünerek ama farklý görünerek kalkýp gitmiþti.

Oysa þairler kibirli deðil ulvi ve sýra dýþý birer kiþiliktirler!



Allah kelamýndan sonra yeryüzünün en kýymetli sözlerini söylemiþ, bir kuyumcu titizliðiyle iþlenmesi oldukça zor kelimeleri iþlemeyi becermiþ bu seçkin sanatçýlara, insanlarýn büyük kibir diye tanýmladýklarý, ama býrakýn kibir olmasýný mütevazý denilebilecek bir övünmeyi de çok görmeyelim…

Þairler özgür insanlardýr…ÞAÝRLERÝN ÖNÜNDE PROTOKOL ÇÝZGÝLERÝ VE ÝNSANLARA ÇÝZÝLEN VE DÝZÝLEN SINIRLAR VE BARÝKATLAR YOKTUR!

Hepinizin malumudur devlet baþkanlarý bile önlerine çizilen protokol hatlarýný geçemez ve oracýkta mýhlanýp dururlar!

Þairlere protokollerde yer aranmasý ve ayarlanmasý gerekecek olsa þayet, neye ve hangi kýstaslara göre ayarlama yapýlacak kimlerin önüne kimlerin arkasýna oturacak þairler?

O bakýmdan içinden çýkýlamayacak bir iþe kalkýþmak ve þairler iþte þurada durabilir veya oturabilirler diyebilmek cehaletten ve abesle iþtigalden baþka bir þey deðildir!

Ýslamiyet ten önceki Arap toplumunda Þair en büyük insan demekti…
Ne devlet baþkanlarý, ne din bilginleri, ne aþiret reisleri, ne büyücüler, ne þarkýcý ve rakkaseler ne de bütün dünyaya nam salmýþ tüccarlar…

Bunlarýn hepsi de þairlerden daha alt kademede en ünsüz þairlerle bile mukayese edilemeyecek insanlardý…

Þairlerin tek bir mýsraý bile savaþ sebebi, barýþ vesilesi, evlenme, boþanma, ticaret, eðitim, sürgün, kýsacasý yaþama yön veren her þey demekti…

Cahilliye devri insanlarý dediðimiz o insanlar bile Þairleri baþ tacý edip yere göðe sýðdýramazlarken biz uygar(!) insanlara ne oluyor da Þairleri el üstünde tutmak þöyle dursun onlarýn bir eserini almak için bile bin dereden su getiriyor ve her gün sigara almaya gocunmadýðýmýz bir paket sigara parasýný kitap için vermeye gelince zorumuza getiriyoruz!...


Þairleri sevseniz de dýþlasanýz da onlar HER ÇAÐDA SEÇKÝN VE ULVÝ ÝNSANLARDIR…

Onlar toplumun gerçek kýlavuzlarýdýr.Sever, sayar ve arkalarýndan giderseniz kendi iyiliðiniz için bir yol seçmiþ ve en büyük sanatçýlarýnýzý da sahiplenmiþ ve kollamýþ olursunuz…

Onlardan yüz çevirirseniz de gene kendi bastýðýnýz dalý kesmiþ ve yolunuzu þaþýrmýþ olursunuz…

Zira mücevher çamura düþmüþ de olsa deðerinden bir þey kaybetmez…

Þairlere deðer vermeyecek olsanýz sanat adýna kýsýr bir döngü yaþar gelecek nesillere yüz karasý bir konumda olursunuz.

Ati ve istikbali sanatla taçlandýrmak þairleri ve sanat erbabýný korumak ve kollamakla mümkündür ancak!

Sanatla taçlandýrýlmamýþ bir istikbalin de karanlýk ortaçaðdan hiç ama hiçbir farký yoktur…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Yazarýn deneme ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Höyüðün Arkasý
Saman Alevi Þiirler
Ba" de Harab Ul Afra
'Kaðýt Bebekler Kraliçesi'nin Hazim Sonu ve Bugünkü Ünlülerin Benzer Halleri
Selamün Aleykürt
Hayat ve Mazi
Kýzlarýn Cep Telefonlarýný Toplatalým
Barýþ Manço'yu Anarken
'Prim Ödülü' de Verebilir Misin Ey Devlet Baba?
Benim Asgari Ücretlim Ýþini Bilir

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Kafa Kaðýdý [Þiir]
Aþk Serenadý [Þiir]
Benimle [Þiir]
Ayasofya Açýlacak [Þiir]
Cunta Dede [Þiir]
Gandi Kemal [Þiir]
Deli Kýza Serenat [Þiir]
Gurbet Biter [Þiir]
Aðýr Aþklar [Þiir]
Geri Dönmek [Þiir]


Cafer ÞAHÝN kimdir?

Dünyaya edebi ýþýltýlar saçmak için gelen biri olmak harikulade bir duygu,söz saltanatýnýn sultaný olmak,mülk saltanatýnýn sultaný olmaktan daha üstün ve muteberdir ÞAÝR-YAZAR CAFER ÞAHÝN Malatya'nýn yetiþtirdiði en önemli Þair ve Yazarlardan biri olarak kabul edilen Cafer ÞAHÝN, Hekimhan ilçesinin Kurþunlu Beldesine baðlý Güçlü(Eski adý Zahmettn)Köyünde doðdu. . . Ýlköðrenimini köyünde tamamlayan Þahin, daha sonra Malatya Ýmam-Hatip Lisesine devam etti ve bu okuldan mezun oldu. Kazandýðý Açýköðretim Fakültesi Ýktisat Bölümüne devam etmek yerine, kendisini tez zamanda büsbütün sanata adamak yolunu seçti. . . Genellikle serbest vezin tarzýnda þiirler yazan ve þiirleri usta iþi eserler olarak nitelenen Cafer ÞAHÝN, az olmakla beraber kafiyeli þiirler de kaleme almýþ ve bu tarz þiirlerde de baþarýsýný kanýtlamýþtýr. . . Þiirlerini GÖLGEMLE SÖYLEÞÝ ve NE BÝLÝYORSAN ANLAT adlý þiir kitaplarýnda toplayan Þair, bunun yanýsýra Deneme, Hikaye ve senaryo çalýþmalarýnda da bulunmuþ ve bu çalýþmalarýný þimdilik sanal ortamda pek çok sanat ve edebiyat sitelerinde yayýmlamýþtýr. . . 2001 yýlýnda ilk defa katýldýðý bir Makale Yarýþmasýnda Türkiye Ýkinciliði derecesiyle çok önemli bir baþarýya imza atmýþtýr. Edebiyat dünyasýna "YÜREÐÝMÝ ÝYÝ SAKLA" adlý þiiri gibi, sevilmenin de ötesinde bütün Türkiye'de adeta birer marka olmuþ þiirler kazandýran Yazarýn iki adet yayýmlanmýþ, biri Þiir, biri de deneme olmak üzere basýma hazýr iki kitabý bulunmaktadýr. . . çeviri Cafer Sahin MALATYA CURRENT AUTHOR POET POET-WRITER CAFER ÞAHÝN Malatya is known as one of the authors raised the most important poet and Cafer Sahin, Hekimhan spot in the town of Lead Strong (Zahmettn old name) was born in the village of . . . Falcon completed primary education in the village, then continued in Malatya Imam-Preacher High School and graduated from this school was. Rather than to continue winning the Open Education Faculty of Economics Department, chose to devote himself to art . . . Generally, the thesis also entirely free-verse poems written in the style and ingenious works of poetry known as Cafer Sahin, at least, although had written poems and rhyme in poetry of this kind of success has proved . . . NARRATIVE INTERVIEW and what I know my shadow's poems by the poet gathers books of poetry, as well as the trial, the story and screenplay, and this work is found in the studies of art and literature of many sites published in a virtual environment . . . Article Competition for the first time in 2001 with the participation of Turkey has achieved a significant degree of second place. Letters to the world "GOOD SAVE my heart" as his poem, almost a brand in Turkey was to be loved beyond all winning author of two published poems, one poem, one of which has two books ready for printing, including the trial . . .

Etkilendiði Yazarlar:
Divan Edebiyatý þairleri,Cumhuriyet dönemi þairlerinden,Necip Fazýl,Cahit Külebi,Attila Ýlhan vs.


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Cafer ÞAHÝN, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.