..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Tanrý insaný yarattý, insan da sanat yapýtýný. -Oscar Wilde
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Þiir > Yaþam > Ahmet ARIK




1 Þubat 2008
Merufatçý  
Ahmet ARIK

:AIJF:
Ustün de kuzguni merserize,
kýçýn da Ýspanyol paça kadife,
þalvardan sonra pek yakýþmýþtý Naci’ye.

Tomofil de vardý ya altýnda,
markasý elli yedi þavrole.
Uzun kuyruklu
sekiz silindirli olanýn dan hani!

Coþmuþtu sulak yüreði,
saldý Çankýrý caddesinde
Manolyam Nur dur, pavyonuna. kendini.


Önce çekindi…
Ama nihayetin de erkekti…
Býyýk burktu konsomatris Eleni’ye...
Hatun gülümsedi.
Az sallanýp cilve yaptý memeleri…

Bizim ki sonradan görme ya…
Çýrasý yandý…
Eli titredi…
Alný terledi...
Çiþi geldi...
Âþýk mý olmuþtu ne?
Gitti geldi memiþhaneye.
Dönüþte þaþkýnlýða çaktý
elaya çalan gözleri.

Bir meþrufatçýnýn kucaðýn da
kiþniyordu Eleni.


Ahmet ARIK 30 Kasým saat 17.00. 2007




Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn yaþam kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Hamam Anarþistleri
Unutma Dudukuþu Mavidir Nihavent


Ahmet ARIK kimdir?

Anadolulu þair-ozan Ahmet Arýk’a… “Heseidos’un çayýrlarýndan saðdýðý imgeler uçan atlara bindi. Sanmayýn ki Homeros’u dürten bir tek Miles çayýydý Ýyonya hudutlarýnda. . Tarih ki adý adlarla büyüdü. . Atlar vuruldu. Adlar atlarý doðurdu. “ 1966 Ankara doðumlu olan ve halen Ankara’da memur olarak yaþamýný sürdüren þair Ahmet Arýk’ýn, uzun yýllar süren edebiyat çalýþmalarýndan sonra “Git Dedi Kedi… Geldim” adlý ilk þiir kitabý, 2007’nin son ayýnda, bir bebeðin meraklý mütevazýlýðiyle çýkmayý baþardý. Türk Edebiyatý’nda uzun soluklu bir yeri olacaðýna inandýðým þairin ilk izleði, öyküsel temalardan oluþmaktadýr. Kullandýðý dil ise gelmiþ geçmiþ edebiyat akýmlarýna çok fazla bel baðlamadan, fakat belirli birikiminin de dizelere yudum yudum içirildiði özgün bir üsluba denk düþmektedir. Retoriðinde hissedilen insan sýcaklýðý, Anadolu’ya akan yalýn duruþu ve halk içi kullanýlan deyimlerin de þiirlerine yerleþtirilmesi; onu, þairliðinin yaný sýra, ozan görünümüne de büründürmektedir. Þiiri; yalnýzca dil üzerinden oluþan bir sanat olmaktan çýkarak; imgelerin satýr aralarýndan aþka, sevgiye veya tabiata yönelik anlatýlarla, insan duyarlýlýðýný yükseltecek bir hedefi amaçladýðýný görürüz. Yaratýcýlýk öncelikle kurgu zenginliði ve derin bir gözlemcilik gerektirdiði için; olaylarýn akýþý, nesnelerin duruþundaki incelikler; kendiliðinden, onun dizelerinde sivrilebilme gücünü gösteriyor. Çipura Hal’inden, Kandýrýr Hüzünleri Elma Þekerleri’ne kadar koyduðu tüm baþlýklarda da canlý bir durum (hal), yani etkenlik söz konusudur. “Maðrur kalamamýþ mor çiçekler tutar, gelen geçenin zaptýný. / Zabit çeþmesinin mermer frizlerine çentik atar varýþlarý, / bir hergelenin o kibirli elleri. ” “Sapý Silik Þehir Meselesi”nde geçen bu dizelerdeki, çiçeklerin maðrur kalamamasý ve zabýt tutmasý, bitkileri bile yerinden oynatarak insana eþ tutmaya yeter de artar bile. “Bir yarasanýn dölü düþer rahmine. / Bilir misin? bir yarasa çiftleþmesi yeter, / her gün yeniden gebe kalmaya. / Bu döl ki içinde, / tekrar tekrar seni büyütür. ” “Yarasa Kapatmasýnýn Sancýlý Doðumlarý” adlý þiirinden alýnan bu dizelerde ise; yarasalar, yerine göre kötü hayvanlar olarak anýlsa da, imge altý müthiþ bir güzellemeyle çiftleþmenin yaþama düþen ereðini anýmsatýr. Þair Ahmet Arýk’ý tuttuðu bu yolda kalemimle de olsa gönülden destekliyor, birçok edebiyat dergisinde zaman zaman karþýlaþtýðýmýz, sinik þiirlerin ötesine geçen bir mühürle, imza vuracaðýna inanýyorum. Nefise KARATAÞ / Denizli Þair - Yazar Þair - Yazar Þair - Yazar

Etkilendiði Yazarlar:
Yok


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Ahmet ARIK, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.