"Yumuþak olma ezilirsin, sert olma kýrýlýrsýn." -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Gelin þunun adýný koyalým. SAVAÞ Evet bu olay ne iki farklý kutupda ki siyasi partilerin oy avcýlýðýdýr. Ne de bir metre karelik bez parçasýndan ibaret türbandýr. Ne de demokrasinin yok olmasýndan duyulan endiþedir. Bu düpedüz savaþtýr, hem öyle “soðuk savaþ” türünden de deðil, bildiðimiz! Düpedüz ýlýk, ýlýmlý, ateþli bir savaþtýr bunun adý. Peki adýný koyduðumuz bu savaþýn taraflarý kimlerdir? Ha iþte zurnanýn “zýrt” diye zortladýðý yer burasý, çünkü bizim ülkemizde her türlü kavram ve anlamlarýn içi car çabuk boþaltýldýðý için, bu savaþýn taraflarýnýn kimlikleri bazý çekirdek gruplarý saymazsak (ki saymamamýz lazým) pek öyle belli deðildir. Bu belirsizliðin arasýnda benim seçebildiðim 2 çekirdek grup: 1. Kendisi gibi düþünenlerin yaný sýra, düþünmeyenlerinde ya 1400 yýl öncesi gibi yaþamalarýný yada bu topraklardan bir þekilde gitmelerini isteyen dinsel yobazlardýr 2. 1400 yýl öncesi gibi yaþamak istemediði gibi 1400 yýl öncesi yaþamak isteyenlerin bu isteklerinden vaz geçmelerini olmadý bu topraklardan bir þekilde gitmelerini isteyen güncel yobazlardýr. Her iki grup benim nazarýmda “yobazdýr.” Neden yobazdýr? a) Çünkü her iki grubunda kendisi gibi düþünmeyene karþý hoþgörü duygularý olmadýðý için yobazlardýr... b) Býrakýn az biraz empatiyi bu empatiyi yapacak beyin kývrýmlarýndan! Yoksun olarak adeta hayata “merabaaa televole” dedikleri için yobazlardýr. Dediðim gibi bunlarýn sayýlarý çok azdýr, fakat ellerindeki silahlar öylesine güçlüdür ki ülke insanýnýn geri kalanýný adeta bir kukla gibi oynatmayý baþarýrlar. Bu gruplarýn silahlarý nelerdir? 1.grubun silahý: Din ve korku 2.grubun silahý: Din ve korku Dinsel yobazlar: Dinin üzerinden insaoðlunun en zayýf noktasý olan korkuyu kullanarak amaçlarýna ulaþmaya çalýþmaktadýr. Bu korku bazen “Allah’ýn, Peygamberin emirleri” adý altýnda pompalanýr, bazense “Allah sevgisi” adý altýnda çeþitli türlerde korkular pazarlanýr. Bence þimdi burada en güzel soru: “ama, neden?” sorusudur. Sahi bu dinsel yobaz insanlar neden 1400 yýl öncesinde yaþamak, dahasý “yok aðam paþam ben almayayým” diyerek yaþamak istemediðini yüksek perdeden söyleyen insanlarýn da 1400 yýl öncesi gibi yaþatmak istiyorlar? El cevap: Herkes için, en iyi yaþam tarzýnýn bu olduðuna inandýklarý için. Güncel yobazlar ise: Kadýnýn 1400 yýl öncesinde ki sosyal statatüsüne geri dönmesinden tutun, þerri rejimlerin kanlý yasalarýna varýncaya dek insanoðlunun varolmasýndan itibaren hayatýnda yer alan “Yaþamsal alanýna müdahale yahut tecavüze uðramasý”korkusunu pompalamaktadýr. Yine buradaki doðru soru “neden” sorusudur. El cevap: Herkes için, en iyi yaþam tarzýnýn bu olduðuna inandýklarý için. Eeee þimdi okurun tezcanlý olanýnýn: “Demirhan efendi, Demirhan efendi bu iþ bu kadar basitse? Ve olay sadece bu iki radikal grubun (sizin deyiminizle yobazlarýn) çatýþmasýysa? Bunca aklý baþýndaki insanlarýmýz, neden bu olaylarý bitirmiyor? Yoksa siz kendinizi pek bi akýllýmý zannediyorsunuz da, bizim haberimiz yok?” dediðini farz ederek devam edelim. En baþta dediðim gibi bu savaþýn taraflarýnýn kimlikleri sadece iki çekirdek grubunun dýþýnda bulanýktýr. Ezici çoðunluðunun inandýðý dininin, tartýþýlmasýnýn mümkün olmadýðý kutsal kitabýnda insanoðlunun yaradýlýþýný: “And olsun ki, biz insaný süzme çamurdan yarattýk. Sonra da onu nutfe halinde saðlam bir yere yerleþtirdik. Sonra nutfeyi bir kan pýhtýsý haline getirdik, derken o kan pýhtýsýný bir çiðnemlik et yaptýk, bir çiðnemlik etten kemikler yarattýk, kemiklere de et giydirdik. Ve sonra onu baþka bir yaratýk yaptýk. Yaratanlarýn en güzeli olan Allah'ýn þaný ne yücedir." (Muminun Suresi, 12-16 ayetler.) olarak anlatýldýðý bir ülkenin insanlarýný düþünün ve sonra kendinize bu bir avuç yobazýn, sizin deyiminizle (bir avuç radikalin) nasýl oluyorda bu ülkenin aklý baþýnda insanlarýný adeta birer kukla misali oynatýyor? Sorusunu yöneltin Gelin isterseniz bu sefer el cevabý, Uganda da Ýsveç büyükelçiliðinin önünde yaðda kýzartýlmýþ çöl faresinin, çiftini, 25 Uganda Þilingine satan Friedrich Nietzsche isimli Uganda köylüsünden alalým. Ýyi günler bay Nietzsche, efendim ben sizi Almanya dan arýyorum...bilmem hatýrlarmýsýnýz geçen hafta bir yazým için, sizden yorum rica etmiþtim!??.. hatýrladýnýzmý?..... Çok saolun sizi sormalý?.. Sayýn okur, Nietzsche bey cevabý kese kaðýdýna yazmýþ arýyormuþ az bekleteceðim sizi.................................... Evet duyuyorum..Siz söyleyin ben not ediyorum; Bence sizin ülkenin insanlarý, iki arada bir derede kalmýþlar. “Çaðdaþ olalým” derken karþýsýna 1400 yýllýk bir “DÝN” olgusu çýkýyor. “Dindar olalým” derken yine karþýsýna milyon yýl! Yaþýnda insanoðlu çýkýyor. Kýsaca anlatýrsam “insanoðlu tuttu tanrýyý yarattý, ve sonra tanrý öldü..” Mýsmýl olunuz.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Demirhan Ocak, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |