..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
"Ýnsan - iþte tüm sýr burada. Bu sýr üzerinde çalýþýyorum, çünkü kendim de insan olmak istiyorum." -Dostoyevski
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Dinler, Ýnançlar ve Ateizm > ilker uðurlu




19 Kasým 2009
Bilinç Kuþaðý Dersleri - 2  
Bilmediðimiz her þer sýrdýr bize…

ilker uðurlu


Adem ve Havva, Habil ve Kabil.


:BJEA:
Sýrlar -5
Adem dediðimiz ilk insanla ilgili çeliþkili gözüken yaygýn olarak iki söylem bilinmektedir.
1- Tanrý Adem’i çamurdan yaratmýþ ve cennete koymuþtur. Sonradan cennetten kovulan Adem hazýr bitirilmiþ bir proje olarak dünyaya konmuþtur.
2- Tanrý’nýn bu iþle bir alakasý yoktur insanlar evrim süreci sonunda dünyada var olmuþlardýr.
     Çeliþkili gözüken bu iki fikir ironik bir þekilde Adem’in varlýðýnýn kabulü ile çözümlenir. Bu iþin gerçeði þudur:
1- Tanrý’nýn yarattýðý ilk insanýn adý Adem’dir.
2- Evrim süreci sonunda meydana gelen ilk Homosapiens’e yani bizim gibi ayný olan ilk insana Adem adýný vermekteyiz. Yada insan sýfatý yakýþtýrýlabilecek ilk insan topluluðuna simgesel olarak Ademoðullarý demekteyiz. (Bilmediðimiz her þer sýrdýr bize…)

Yani öyle yada böyle madem ki tarihte birisi ilk insandý. Onun adý Adem’dir. Karþý cinsten olan eþinin adý da Havva’dýr. Burada esas dikkat edilmesi gereken nokta bir canlýnýn dünyada insan olmayý baþarabilmiþ olmasýdýr. Yoksa kim yaptý, niye yaptý, nasýl yaptý bunlar önemsiz teferruatlardýr.

Sýrlar -6
     Adem ve Havva’nýn iki oðlu Habil ve Kabil’dir. Kabil çiftçilikle uðraþýr, Habil ise hayvancýlýkla uðraþmaktadýr. Bir gün çiftçi olan Kabil, Tanrý'ya buðday ve meyve adar. Çoban olan kardeþi Habil ise bir koyun kurban eder. Tanrý Kabil'in adaðýný reddeder, sunmuþ olduðu buðday yýðýnýnýn üzerine düþen bir yýldýrým hepsini yakar. Böylece Habil'inkini kabul edildiði, Kabil’in adaðýnýn kabul edilmediði anlaþýlýr.
Kabil buna çok kýzar ve kýskançlýk içinde Habil'i öldürür. Tanrý Kabil'e kardeþinin nerede olduðunu sorunca "Ben kardeþimin bekçisi miyim?" diye cevap verir. Habil'in kaný yerden baðýrýr. Bunu duyan Allah, Kabil'i lanetler ve durmadan yeryüzünü dolaþmaya mahkum eder. Kabil, tanrýya yalvarýr ve diðer insanlarýn kendini öldüreceklerini söyler. Bunun üzerine Tanrý, Kabil'e diðer insanlarýn onu öldürmesine engel olacak bir iz yapar ve þöyle buyurur:
"Her kim Kabil'i öldürürse, intikam yedi kat fazlasýyla onun üzerine olsun"
Bunun üzerine Kabil dünyayý dolaþmak üzere yola çýkar. Çocuklarý olur ve bir þehir kurarak oðlu Hanok'un adýný verir (Tekvin, 5:17).
Bilmediðimiz her þer sýrdýr bize…
Ademoðlu’nun dünya üzerindeki serüveni 100.000 yýl önce baþlamýþtýr. Yapýlmýþ bulunan tüm arkeolojik buluntularýn ve tarihi bilgilerin ýþýðýnda, dünya üzerinde insanlarýn avcýlýk yaparak ve ormandan var olaný toplayýp yemek dýþýnda kendi yiyeceðini üretmeye yani çiftçilik ve hayvancýlýk yapmaya baþladýðý zaman M/Ö 6000 yýllarý olarak tarihlenmektedir. Yani Habil ve Kabil’in çiftçi ve hayvan yetiþtiricisi olduðu yönündeki bilgiler tamamen çeliþkilidir. Ýnsanlar bu iþlerle uðraþmaya 8000 yýl önce baþlamýþtýr. Bu söyleme göre ilk insanýn da bu tarihler arasýnda dünyaya gönderilmiþ olmasý gerekmektedir ama ilk insanýn 100.000 yýl öncesine tarihlenmesi Habil ve Kabil’in hiç yaþamadýðýna iþrettir.
Sonuç: Adem ve Havva’nýn varlýðý kabul edilebilir ama oðullarý Habil Ve Kabil’in hikayesi tamamen yalandýr. Ýþte bu yüzden 10.000 yýldan eski arkeolojik buluntular arap ülkelerinde ört-pas edilmek istenir.
Ýnsanlýk tarihinin eskiliði Ortadoðu dinlerinin çeliþkilerini aydýnlatýr.

Bilinç Kuþaðý Dersler –2‘in sonu



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn dinler, Ýnançlar ve ateizm kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
2012 Gerçeði
Seksin Çýkýþý ve Yaratýlýþ Mucizesi.
Kurban ve Tanrý
Bilinç Kuþaðý Dersleri - 4
Bilinç Kuþaðý Dersleri - 8
Bilinç Kuþaðý Dersleri - 10
Bilinç Kuþaðý Dersleri - 1
Bilinç Kuþaðý Dersleri - 9
Bilinç Kuþaðý Dersleri - 6
Bilinç Kuþaðý Dersleri - 5

Yazarýn eleþtiri ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Toplama Kampý
Türban Sorunun Çözümü

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Umudu Olmayan Tanrý [Þiir]
Ýnsan Dostlarýmýz [Þiir]
Demir Evler [Þiir]
Ötenazi Ýstiyorum [Þiir]
Yol [Þiir]
Yatak [Þiir]
Kurban Bayramý [Þiir]
Gideceðin Yer [Þiir]
Pir'im [Þiir]
Ufuklardaki Ýnsan Hakkýmý Fes Ettim [Þiir]


ilker uðurlu kimdir?

Yazdýklarýmý okursanýz beni tanýrsýnýz.


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © ilker uðurlu, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.