..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mutlu insanlar tatlı şeylerden söz ederler. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Ali Berkay Bircan




19 Nisan 2010
İyi İnsanların İntikamı, Uysal Atın Çiftesi  
Ali Berkay Bircan
geri dur ve bana iyi deme. iyi insan kavramı, bazılarının üzerine, diğerlerinin kendilerini rahatlatmak için attığı bir yaftadır.


:ABDG:
geri dur ve bana iyi deme.

iyi insan kavramı, bazılarının üzerine, diğerlerinin kendilerini rahatlatmak için attığı bir yaftadır.

buna mukabil; insanlar, iyilerin intikam almayacağını düşünürler, ya da ona inanmak isterler. bu insanların yalnız olmasını da iyiliklerine bağlarlar, çevrelerinin geniş olmasını da. bu tezatı göremeyen insan çoktur. iyiler de intikam alırlar. ama siz bunu istediğiniz kadar yumuşatarak, farklı yerlere çekersiniz. bu, alınan intikamın mahiyetini değiştirmek, hoşgörünün ardına sığınıp, istediğini yaptırmak.

bazen susmak, en iyi intikam biçimidir, kişi kendi vicdanınla başbaşa bırakılırç vidanıyla başbaşa kalan bunu intikama yormaz, yormak istemez. iyiler intikam alırsa kötü olur diye düşünür çünkü. sen öyle san.istediğini yap iyilere, nasılsa onlar kaldırılar kötü durumları, en büyük acıları bile büyük bir sakinlikle dinlerler, yere düştüğünde kaldırılar. ama öyle bir an gelir ki, hiçkimse o durumu kaldıramaz, olduğundan başka görünmeye tahammül edemez artık, susar, susar ki, artık insanlar kendi dertleriyle kendileri başetsin.

iyi insan ya da kötü insan yoktur. bunlar sizin kafanızda kendinizi rahatlatmak, hareket alanınızı enişletmek, toplumsal sorumluklarınızı azaltmak için ortaya çıkan düşüncedir. insanın yüzüne iyi olduğunu söylemek, onu baskı altına almaktır, intikam almamasını engellemek içindir. onu insanı vasıfların uzaklaştırıp, kendi nefsinize yaptıramadıklarınızı onun üzerine yıkmaktır. bunun en açık örneği ise, bir kişi tarafından iyi olarak nitelenen insanın, ertesi gün aynı kişi tarafından kötü olarak nitelenmesidir. bu neresinden bakarsan bak ikiyüzlülüktür.

sen onu kafanda nasıl bir mertebeye yükselttiysen artık, elinden ekmeğini, başından başörtüsünü alınca, camisine gitmesine laf etmeyeceğini sanıyorsun. müslüman iyidir, kin tutmaz, intikam almaz. yalan. müslüman müslümandır, ama önce insandır. insanî olan herşeyde ve her yerde intikam duygusu olacaktır. sen kendi klavyenin bile kralı olunca çekilmez bir adam oluyorsun zaten. sonra da çıkıyorsun müslüman iyidir, güzeldir hoştur. önce bir aynaya bak, sen kendi iyi kavramında bile sırıtıyorsun.

iyi insanların intikamları bilinmez, çünkü intikam almadan önce kötü olmuşlardır, bazılarının kafalarında iyi ve ya kötü diye yer etmişlerdir. kim inanınca göre hareket ettiyse, dünyanın herhangi bir yeri olabilir bu, buna kötü gözle bakıldı hep, atesitin kendini savunmasına, agnostikin ya da bir müslümanın savunmasına. ama herkes, önce insandı, herkesin derdini taşıyamazdı, kendi dertlerini dahi taşıyamazken. kendini savunabilirdi ama başkalarının iyi yaftasından kurtulamadığı için yapmadı, yapamadı bunu. insan olamazdı o, o bir melekti ya da şeytandı, üniversitenin önünde eylem yapamazdı, iyiydi. taksimde eylem yapamazdı, işçiydi, komünistti. insan değildi, kötücüldü kimine göre.

ben bir insanım, bu teori baştan aşağıya yalanlanabilir, çökebilir, ama tarih boyunca insanların hoşgörüsünden yaralanıp, parazit gibi yaşayanların ikiyüzlülükleri devam edecktir. sonra iyiler faklı bir şey yaptıklarında ya da tokat gibi cevap verdiklerinde hoşgörüsüz diye yaftayı yiyecekler, narsist olacaklardır, önce kendi iyilikleri düşündükleri için, protest olacaklardır, haklarını savundukları için. artık nasıl yaftalanabilirse bir insan.

eğer iyilerin bir intikam çeşidi varsa budur bence: uysal atın çiftesi. herkes insan ve herkesin sınırı var. geri dur ve bana iyi deme.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aslyum

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kemikleri Sayılabilen Afrika Çocuğunun Kör Çığlığı
Avrupai Bir Dünyada Nefes Almak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Devrik Cümle Düzeltmesi [Şiir]
Kağıt Uçak [Şiir]
Kalemi Kırdım, Yeni İçinde Kaldı. [Şiir]
Çok Güvenli Madenlerde Ölmek Gibi [Şiir]
Zemberek No: 21 [Şiir]
Eu Thanatos (Euthanasia) [Şiir]
Katil Kimliğine Suikast [Şiir]
Babamı Yürümek [Şiir]
Kardeşime Söz [Şiir]
Canlı Performans [Şiir]


Ali Berkay Bircan kimdir?

henüz üniversite öğrencisi bir edebiyat aşığı, yazmaktan çok okumayı seviyor.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2019 | © Ali Berkay Bircan, 2019
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.