..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Cafer ŞAHİN




3 Şubat 2011
Barış Manço'yu Anarken  
Cafer ŞAHİN
Türkiye’nin gelmiş geçmiş en büyük ve en verimli sanatçılarını 10’a, 5’e hatta 3’e indirgemek gibi bir gereksinim düşünülseydi, bu üç şanslı starın biri hiç şüphesiz Barış Manço olurdu...


:AGJD:


BARIŞ MANÇO’YU ANARKEN


’Bazı haberler vardır ki’ diyordu, Onun ani vefatını açıklamaya çalışan ve hem üzüntüden hem heyecandan boğazı düğümlenen başhekim.Bazı haberler vardır ki o haberleri insanlara anlatabilmek...’

İlaveten ben de diyorum ki : Bazı insanlar vardır ki... Evet bazı insanlar vardır ki, değil ani ölmeleri, latife olsun maksadıyla bile ölümlerinden bahsedilmesi büyük kitlelerin, yüz milyonların, milyarların yüreklerini ağızlarına getirir!

Hey gidi, sanki daha dün bu acı haberi duymuş ve inanılmaz bir şokla tarifi imkansız bir depremle sarsılmıştık...Tamı tamına 12 yıl olmuş Barış Abimizden ayrılalı. Dile kolay...

O hazin manzara bu gün bir film şeridi gibi gözlerimin önünde akıp giderken, Manço’da şahit olduğumuz, her faniye kolay kolay nasip olmayacak o muhteşem cenaze merasiminde pek manidar insan karelerini şimdi yeniden anımsamak, Onu yeterince olmasa da biraz daha tanımamıza ve anlamamıza yardımcı olacaktır...

Manço’nun cenazesinde, bugüne değin öylesi törenlerde görülenin aksine, üzgün görünen, simsiyah gözlüklerinin arkasında gözlerini, sadece dudak ısırmakla ve tüh tüh’lü mırıldanışlarla, çehrelerinin arkasında duygularını gizlemeye çalışan ve kınanmaktan korktukları için bir sanatçının cenazesine zoraki iştirak eden protokol insanlarından ve geleneksel cenaze teşyi’cisi mahalle ve semt sakinlerinden ziyade, gerçek manada üzgün, şaşkın, baygın, sarsıla sarsıla ağlayan, sızlayan, dövünen her yaşta ve her kesimden insanlar vardı...

Hele de gençler,ağır bir matem atmosferinde başları huşuyla önüne eğik, gözlerinden yağmur gibi yaşlar boşanan, onlarca binlerce Manço posteriyle, Onun ruhunu ruhlarında taşıyarak saygı resmi geçidinde bulunan gençler...

Sonra çocuklar, o çocuklar ki, yüzlerinde çocuklardan hiç umulmayacak derin bir hüzün,ellerinde renk renk çiçek buketleri sevgili Barış amcalarına ’Adam olacak çocuk’ kavlini en kalabalık bir çocuk seliyle kanıtlarlamak istercesine, son görevlerini yerine getiren vefakar şirin, gül yüzlü çocuklar...

Türkiye’nin gelmiş geçmiş en büyük ve en verimli sanatçılarını 10’a, 5’e hatta 3’e indirgemek gibi bir gereksinim düşünülseydi, bu üç şanslı starın biri hiç şüphesiz Barış Manço olurdu...

Dünyanın en evrensel Türk’ü, Türkiye’nin de en sevilen ve örnek alınan sanatçılarından biriydi, Çağdaş Evliya Çelebi Barış Manço...

O gözü hep yükseklerde olan, sevgi dolu yüreği ise her daim ülkesi Milleti için çarpan biriydi...Büyük düşünüyordu. Buram buram Anadolu kokan o manidar ve herbiri bir şaheser olan şarkılarını, dile kolay 190 ülkenin uçsuz bucaksız topraklarına serpiştirerek büyük bir Türk Müziği harmanı oluşturmuş,kırılması mümkün olmayan bir rekora imza atmış, dünyanın pek çok başta televizyon olmak üzere yayın kuruluşuna davet edilerek taltif olunmuş, en pahalı reklam kampanyalarıyla bile başarılamayacak bir tanıtım takdiğiyle Türkiye’yi tanıtmış, şarkılarını okutmuş, hatta ezberletmiş, Afrika’nın en vahşi ve haşin tabiatlı insanlarıyla bile kısacık süreler dakikalar zarfında sımsıcak diyaloglar kurup, dostluklar tesis edebilmiş ender insanlardan biriydi sevgili Barış Abi...

Çocukken önüne serdiği bir haritada, minnacık parmaklarıyla işaret ettiği yerleri umduğundan fazlasıyla gezip gören ve tanıtımını en güzel şekilde yapan şanslı insanlardan biriydi Barış Manço...

Kimi zaman Hindistan’da, yılan oynatarak geçimini sağlayan bir Hint Fakirinin omuzunu sığayarak onunla da yetinmeyip sırf bizler için onun yılanlarını boynuna dolayarak yüreklerimizi ağzımıza getiren tehlikleli oyunlar sergiledi, kah Afrika’da oranın en büyük yükseltisi olan yerde, öyle ki en büyük çocukluk hayalim dediği o noktada yani Kilimanjero dağının doruğunda hayran kaldığımız güzellikleri bir bir gözlerimizin önüne sermekle de kalmayıp feci sıcaktan ve yorgunluktan nefes nefese kalmış bir zenciye cankurtaran gibi yetişip yokuş yukarı el arabasını itti, kah Avrupa’ya kah Avustralya’ya kah Amerika’ya gitti...

Sonra kendi nazlı topraklarında Anadolu’da gözleri tezek dumanında yaşarmış başı kefiyeli yüzü pürnur bir yaşlı Yörük kadınının yanmayıp sadece tüten ocağını ’ya destur’ diyerek güçlü nefesiyle üfleyiverdi...

Sadece Türkiye değil, bütün dünya Onu çok sevdi. Hele Japonya’yı muhafazakar japon insanını inanılmaz bir şekilde derinden etkileme başarışı hiçbir övgü kelimesi veya cümlesiyle tarif edilebilir gibi değil...

Japon çocukları ve gençlerinin hınca hınç doldurduğu çoşku ve heyecanın had safhaya vardığı dalgalanan binlerce Türk bayrağıyla gelincik tarlalarını andıran o muhteşem sahneler, o salonlar, kırk yıldır göremediği evladını bağrına basar gibi Barış Manço’ya çoşkuyla sarılıp dakikalarca bırakmayan O Japon Kültür Bakanı, merhum Barış Abinin ne kadar dahi. ne kadar büyük iyi ve etkili bir insan olduğunun en bariz bir kanıtıdır...

Köklü bir inanca ve sağlam bir karaktere sahip Barış Manço yerleşik bir Anadolu tabiriyle, hiçbir zaman kendine ’laf getirmedi’
Mazbut ve mutevazı bir hayat tarzı sayesinde ne bir gün hafifmeşreplik saçan bir görüntüye, ne paparazzilere, ne televolelere ne de öteki seviyesiz ve sulu medya sansasyonlarına hiç bir zaman malzeme olmadı üstelik aile bireylerinin de konu ve malzeme olmalarına müsaade etmedi...

Türk halkı o denli aykırı görünenler ve giyinenler arasında sadece Onun kocaman kocaman ilginç yüzüklerine, çizmelerine ve upuzun saçlarına ısınabildi. Hakeza şahsen kendim, Barış Manço haricinde öteki erkeklerin uzun uzun saçları başta olmak üzere öteki birtakım aykırılıklarına alışamadım ve ısınamadım, onları o halleriyle zinhar kabullenemedim. Bir tek Barış Manço müstesna. Hatta tam aksine Barış Abinin saçlarını kesmesi durumunda aykırı bir intiba vereceği düşüncesi taşıdım.

Rahmetli Barış Manço takriben 190 ülke gördü.yani Onun bize aykırılığını unutturan sihirli saçları 190 ülkenin meltemleriyle, fırtınalarıyla, musonlarıyla, karayelleriyle, poyrazlarıyla muzaffer bir flama veya bayrak gibi dalgalandı durdu...

O zamanlar Türk Hafif Müziği diye tabir edilen birbirinden manidar 200 (belki ikiyüzden de fazladır kaynaklar öyle yazıyor) bestesiyle yetmişli yıllarda gönillerde taht kurduğu haliyle günümüzde de dipdiri ayakta ve zirvede olan ender bir sanatçıdır.Resmiyette Türk hafif müziği diye adlandırılan şarkılarının herbiri Anadolu insanının bağrına yansıyan ağır birer türküdür haddizatında...

Dağlar Dağlar’ı, Gül Pembesi, Halil İbrahim Sofrası ve Dönencesiyle, ipek gibi sesiyle, Anadolu’yu bir uçtan bir uca saran içli nefesiyle ,dünya müzik literatüründe derin izler bırakan Modern bir seyyah, Hakiki bir sanatçı, mazbut bir Anadolu insanı, çocuklarına verdiği isimlerle bile Doğu ve Batıda birini küstürmemeye özen gösteren bir hümanist ve saygıdeğer bir İstnabul beyefendisi olan Barış Manço, asla yeri doldurulamayacak müstesna bir değerdir...

Biz Onun şarkılarıyla yeşerdik büyüdük ve hala duygunun doruğu olan o şarkılarla serinliyoruz...

Onun, hayatta en sevdiğim şarkısı olan İşte Hendek İşte Deve şaheseri, öylesine duygu aşk ve özlem yüklü ifadelerle başlıyor ve devam ediyor ki yüzlerce binlerce defa dinlemekle doymazsınız. Hadi yetmişli yıllardan beri yüreğimizi ısıtan gözlerimizi ıslatan o efsunlu ifadeleri tekrar edelim:


Kuyu başına vardım
Zeynebim bekler diye
Nasıl haberin almışsa
Dayı emmi hepsi orda
Dediler ne ararsın
Kızı almak mı istersin
Sana bir çift sözümüz var
Hele buysa niyetin

İşte hendek işte deve
Ya atarsın ya biçersin
Baktın olmaz vazgeçersin
Zordur almak bizden kızı
İşte Halep, işte arşın
Ya aşarsın ya biçersin
Baktın olmaz vazgeçersin
Zordur almak bizden kızı

Söğüdün dalı uzun
BARIŞ’ın gönlü hüzün
Dudağında aynı türkü
Seneler sonra bugün
Dayı emmi yaşlanmış
Develer kervan olmuş
Zeynep’imden haber sordum
Başkasına yar olmuş

İşte hendek işte deve
Ya atarsın ya biçersin
Baktın olmaz vazgeçersin
Zordur almak bizden kızı
İşte Halep, işte arşın
Ya aşarsın ya biçersin
Baktın olmaz vazgeçersin
Zordur almak bizden kızı


Fazla söze ne hacet. Yürek bam telini titreten duygu seli bu ifadeler yeniden gönül aynasına yansıyınca yıllar sonra bile hem anlatılması gayrı mümkün duygular sebebiyle hem Barış Abinin özlemiyle gözlerim doldu...

Barış la ilgili son sözlerimi söylerken,

’Kurban olam yol ver geçem’ dediği dağlar Ona umduğunun da kat kat fazlası aydınlık ufuklar, engin deryalar, zengin hatıralar ve uzun soluklu yollar verdi...

İnşallah Rahmet-i İlahi, Fazl-ı İlahi de ona öylesine ışıklı ve ebedi bir kurtuluş yolu bahşeder. Ebedi nimetlere ve mutluluklara vasıl olma bahtiyarlığına erişir sevgili Barış Abi...

Yüce Allahın keremi, inayeti Rahmeti ona olsun...

Ha unutmadan, ellerimizle ve klavyelerle yazdığımız mektupları olmasa da Yüreklerimizle yazdığımız gül (pembe) kokulu mektup ve mesajlarımızı o ölümsüz adrese gönderebiliriz hala, hatta mütemadiyen...

BARIŞ MANÇO - MODA /81300 İstanbul... Düzenle



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın unutulamayan dönemler kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Kağıt Bebekler Kraliçesi'nin Hazim Sonu ve Bugünkü Ünlülerin Benzer Halleri
Ba" de Harab Ul Afra
Ali Ekberçiçek

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Saman Alevi Şiirler
Selamün Aleykürt
'Prim Ödülü' de Verebilir Misin Ey Devlet Baba?
Hayat ve Mazi
Kızların Cep Telefonlarını Toplatalım
Bir Reklam: Benim Adım Kemal
Benim Asgari Ücretlim İşini Bilir
Faideli Kızlar
Elimde Kalem Var
Flaş… Flaş… Flaş… Malvarlığımı Açıklıyorum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kafa Kağıdı [Şiir]
Benimle [Şiir]
Ayasofya Açılacak [Şiir]
Cunta Dede [Şiir]
Gandi Kemal [Şiir]
Deli Kıza Serenat [Şiir]
Gurbet Biter [Şiir]
Geri Dönmek [Şiir]
Ağır Aşklar [Şiir]
Muradı (M) Böyle [Şiir]


Cafer ŞAHİN kimdir?

Dünyaya edebi ışıltılar saçmak için gelen biri olmak harikulade bir duygu,söz saltanatının sultanı olmak,mülk saltanatının sultanı olmaktan daha üstün ve muteberdir ŞAİR-YAZAR CAFER ŞAHİN Malatya'nın yetiştirdiği en önemli Şair ve Yazarlardan biri olarak kabul edilen Cafer ŞAHİN, Hekimhan ilçesinin Kurşunlu Beldesine bağlı Güçlü(Eski adı Zahmettn)Köyünde doğdu. . . İlköğrenimini köyünde tamamlayan Şahin, daha sonra Malatya İmam-Hatip Lisesine devam etti ve bu okuldan mezun oldu. Kazandığı Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümüne devam etmek yerine, kendisini tez zamanda büsbütün sanata adamak yolunu seçti. . . Genellikle serbest vezin tarzında şiirler yazan ve şiirleri usta işi eserler olarak nitelenen Cafer ŞAHİN, az olmakla beraber kafiyeli şiirler de kaleme almış ve bu tarz şiirlerde de başarısını kanıtlamıştır. . . Şiirlerini GÖLGEMLE SÖYLEŞİ ve NE BİLİYORSAN ANLAT adlı şiir kitaplarında toplayan Şair, bunun yanısıra Deneme, Hikaye ve senaryo çalışmalarında da bulunmuş ve bu çalışmalarını şimdilik sanal ortamda pek çok sanat ve edebiyat sitelerinde yayımlamıştır. . . 2001 yılında ilk defa katıldığı bir Makale Yarışmasında Türkiye İkinciliği derecesiyle çok önemli bir başarıya imza atmıştır. Edebiyat dünyasına "YÜREĞİMİ İYİ SAKLA" adlı şiiri gibi, sevilmenin de ötesinde bütün Türkiye'de adeta birer marka olmuş şiirler kazandıran Yazarın iki adet yayımlanmış, biri Şiir, biri de deneme olmak üzere basıma hazır iki kitabı bulunmaktadır. . . çeviri Cafer Sahin MALATYA CURRENT AUTHOR POET POET-WRITER CAFER ŞAHİN Malatya is known as one of the authors raised the most important poet and Cafer Sahin, Hekimhan spot in the town of Lead Strong (Zahmettn old name) was born in the village of . . . Falcon completed primary education in the village, then continued in Malatya Imam-Preacher High School and graduated from this school was. Rather than to continue winning the Open Education Faculty of Economics Department, chose to devote himself to art . . . Generally, the thesis also entirely free-verse poems written in the style and ingenious works of poetry known as Cafer Sahin, at least, although had written poems and rhyme in poetry of this kind of success has proved . . . NARRATIVE INTERVIEW and what I know my shadow's poems by the poet gathers books of poetry, as well as the trial, the story and screenplay, and this work is found in the studies of art and literature of many sites published in a virtual environment . . . Article Competition for the first time in 2001 with the participation of Turkey has achieved a significant degree of second place. Letters to the world "GOOD SAVE my heart" as his poem, almost a brand in Turkey was to be loved beyond all winning author of two published poems, one poem, one of which has two books ready for printing, including the trial . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Divan Edebiyatı şairleri,Cumhuriyet dönemi şairlerinden,Necip Fazıl,Cahit Külebi,Attila İlhan vs.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2019 | © Cafer ŞAHİN, 2019
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.