- HAYAT KADAR -
Hayatta neler varsa hepsinden...
|
|
Ziraat Çay Bahçesi / Rize
(Münevver Saral) |
Doða ve Dünya |
| |
Hedefe týrmanmak... Zirveyi adým be adým hesaplayarak týrmanmak. Nefes nefese bir týrmanýþtan sonra soluklanýrken, geriye dönüp bakmak. Ve zirvede ; baþlangýç noktasý gittikçe küçülürken o nispette büyümek. Varýlan noktada hissedilen gurur, ayaklar altýndaki seyre eþ þimdi. Ýþte, o en tepedeyken alýnan keyif bütün yorgunluða deðiyor artýk.
|
|
Sonbaharda Gölcük
(Münevver Saral) |
Pastorel |
| |
Bir göl ! Bir göl ki, masmavi... Sanki insan eliyle yapýlmýþ misali; yemyeþil çam ormanýnýn tam da ortasýna býrakýlmýþ bir avuç mavi su gibi... Ellerimin arasýna alýyorum gölü; sýðmýyor, taþýyor avuçlarýmdan... Devlerin gözyaþlarý mavi mi olur ? Bilmiyorum ama; ayaðýyla açtýðý çukura, avuçlarýnda biriktirdiði gözyaþlarýný usulca býrakan koca bir dev geliyor gözlerimin önüne. Sonra... Sonra o koca dev, þaþkýn bakýþlarýma aldýrýþ etmeden; aniden çýkýp geldiði, o koca zamanlarýn içinde kaybolup gidiyor yine.
|
|
Cemil Meriç"in Akýl Defteri
(M.NÝHAT MALKOÇ) |
Yazarlar ve Yapýtlar |
| |
Türk milletinin âb-ý hayat hükmünde deðerleri ve deðerlileri vardýr. Bunlardan birisi de Cemil Meriç’tir. Meriç, ömrünü düþüncenin girdabýnda geçirmiþ, Osmanlý’nýn inkýrazýný içinde yaþamýþ ve hissetmiþ bir akýl hocasýdýr. O, fikir namusunu yüreðinin derinliklerinde hissetmiþ, eðilip bükülmeden ve yalpalamadan dimdik ve haysiyetli bir duruþ sergilemiþtir.
|
|
Kelebek Etkýsý
(Hülya Akyýldýz) |
21. Yüzyýl |
| |
Sýradanlýklar içinde yaþanýlan bir hayatta sanki kurulmuþ programlanmýþ bir robot gibi yaþarken, hayat etrafýmýzdan geçip gidiyorken ve biz bunu ýskalarken, neden bir saniye bir dakika durup kendimize bakmýyoruz, etrafýmýza bakmýyoruz.
|
|
Seni Özlemenin Kitabýný Yazabilirim
(Kâmuran Esen) |
Erotik |
| |
Sen bana / yalnýzca /
Ve sadece /
Kahpe sensizliði sor /
Rezil beklemeyi / özlemeyi sor. /
Tanrý þahidimdir /
Kurda / kuþa /
Daða / taþa bile anlatabilirim. /
Demem o ki / uzaktaki yakýným: /
Vuslatlara yabancýyým, /
Ama, /
Seni öz |
|
1. Bölüm
(GÜLÞEN NURDOÐDU) |
Aþk Romaný |
| |
Tolga karlar altýndaki köþkün yanan ýþýklarýna bakarken üþümekten buz kesmiþ ellerini nefesiyle ýsýtmaya çalýþtý. Amcasý ile yaptýðý görüþmenin ardýndan öðrendiklerini henüz Sinan’la bile paylaþmamýþtý Arkasýndan yaklaþan ayak seslerini duyduðunda baþýný çevirdi. Nazlý, üzerinde kalýn parkasý ve beyaz yün atkýsýna sarýlmýþ bir halde karþýsýndaydý. O çok sevdiði kumral saçlar omuzlarýna dökülüyordu. |
|
Sabri Bey'in Hikayesi
(Aydýn akdeniz) |
Varoluþçuluk |
| |
Akþamlarý iþten döndüðünde eþini oturma odasýndaki halýnýn ortasýn da dizleri üzerinde otururken bulurdu. Yanýndan eksik etmediði piknik tüpü, halýnýn bir ucunda durur, yerinden bir milim dahi kýmýldamadan günlerce kalýrdý orada. Hiç sönmeden kýsýk ateþte yanan tüp, gün içinde defalarca üzerinde çayýn demlendiði odanýn demir baþlarýndan biri olmuþtu. Piknik tüpün çevresinde ise yine ev halkýnýn görmeye iyice alýþtýklarý, daðýnýklýðý tamamlayýcý birer unsur olarak; yarýsý boþalmýþ bir tuz kavanozu, içinde bir kaç sürümlük kalmýþ margarinin bulunduðu, kýrmýzý baharatlarla öbek, öbek kirlenmiþ bir kâse, aðzý açýk, içinde bir kaç kilogramlýk toz þekerinin bulunduðu bir çuval, odanýn saðýna soluna savrulmuþ günlük gazeteler ve onlara ait bulmaca sayfalarý yer alýrdý. Akþam yemeðinde, divanýn altýna buruþturularak atýlmýþ sofra yaygýsý alýnýr, bulunabilen bir boþluða serilir, bardaklara boþalan bayat çay ile birlikte, katýk olmaksýzýn ekmeðe sürülen margarinler yenirdi. Derken, ilerleyen zam |
|
|
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Eser sahipleri, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý
yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin
izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin
izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin —kýsa alýntý ve tanýtýmlar
dýþýnda— herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.
|
|