..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Kütüphaneler - caypinarli

Taki Akkuş - caypinarli
Site İçi Arama:


- CAYPINARLI -

Güzel paylaşımlar kitaplığı




  Gedikler Adlı Kitabımızın Önsözü (kamil ali gıynaş) Türkiye 

Gedik, Osmanlı Devleti'nde Ahilik teşkilatının lağvedilmesinden sonra tesis edilen bir yapıdır. Yazımız Gediklerle ilgili yayımlanmış kitabımızın önsözüdür.

  "Büyük Turist"; Batılı Bir Gezginin Analizi (Bülent Efe) Post-Modernizm 

‘Büyük Turist’ evinin konforunda bir seyahati tercih eder, kendisi eğitimsiz olsa bile diplomalı yabanıllarca karşılanır, kendi ülkesindeki teknolojinin benzerleriyle donatılmış çok yıldızlı otellerde ülkesinin lüksüne kavuşur. Sıra yolculuğun sonunda ulaşılan kültürle tanışmaya gelmiş gibidir, fakat sokaklarda yalnız gezilmesi güvenlik nedeniyle tavsiye edilmez. Kafile halinde akınlar düzenlenip öteki kültür keşfedilir. Olmadı, suni kültür vahaları oluşturan tatil köylerinden dışarıya adım atılmaz. Büyük Turist, ülke ile ilgili anılarını pazarlardaki tezgâhlardan satın alır, uçsuz bucaksız denize girmektense dar bir havuzun güvenliğine hapsolur.

  Aslında Hepimiz Tecritteyiz. (Seval Deniz Karahaliloğlu) Politik Olaylar ve Görüşler 

'11 Numara, yabancı erkeklerle ilişkiye girmek yok’ (Dalgamı geçiyorsun, tecritteyim, ne erkeği?) Hücre arkadaşım 5 Numara Özge, yanındaki hücre arkadaşı 1 Numara Öktem ile birlikte tempolu bir biçimde bağırarak zıplıyorlar. ‘Baskılar, bizi durduramaz. Baskılar, bizi yıldıramaz.’ Zebanilerin başı mikrofondan, tatlı fakat otoriter bir tonda konuşuyor. ‘5 Numara kızım, erkeklerle kırıştırma, otur yerine.’(Burada amaç, bilinçli olarak mahkumları taciz ederek onların kişilik haklarına saldırmak, onları rezil etmek, aşağılamak ve küçük düşürerek, sindirmek. Bu sistematik tavrın tek amacı, mahkumun ‘kimliğini yok etmek’. Sonuç olarak, oradakiler bir isim değil yalnızca bir numaradan ibaret.)

  Eğitim Emekçileri (Ahmet Zekai Yıldız) Didaktik 


  Çırak (Gürcan AVCU) Toplumcu 

Sokağa girer girmez büyük bir kalabalık gördüler atölyenin önünde. Son günlerde sürekli gelen malzemeleri indirmek için yardıma gelen komşu kalabalığı değildi bu... Ortada kamyon görünmediği gibi heryanı kara bulutlar kaplamıştı sanki. Tüm sokakta makina gürültüsünden; şakalaşmalardan ve yahut kaba muhabbetlerden eser yoktu. Bunun aksine cenaze evi gibiydi ortalık. İyice yaklaştılar...

  Yansıma (Diren Yardımlı) Tasavvuf 

Saatlerini bir karıncaya ver / Yansımanı yakalayacaksın / Bembeyaz bir kağıdın, pürüzlü yüzeyine dokun, / Kendini hissedeceksin /

  Çoban Yıldızı (Mehmet Sinan Gür) Bireysel 

Sevgililer gününde bir başına gezinen bir adamın aklından geçenler...

  01 03 Celladın Önündeki Adam (Mehmet Sinan Gür) Toplumcu 

Bir arap ülkesine çalışmak için giden Türklerden birkaçı uyuşturucu kaçırdıkları gerekçesiyle idam edildiler. Halbuki götürdükleri şey Türkiye'de eczanelerde serbestçe satılan bir ilaç idi. Türkiye'de cezası olmayan bir suç işledikleri için öldüler.

  Beni Güzel Hatırla..! (Harun Kilci) Aşk ve Romantizm 


  Dirim (Azime Akbaş) Öyküsel 

ah bir çiçek ki dizdiğim nerden bilirdim / dolanacak dilime çamur kalır bilir misin su’dan geriye...

  Ah Benzersiz! (Azime Akbaş) Bireysel 

gürültülü gözlerinde bir maral / yahşi dilinde delidir zaman /

  Korkum (Nesrin Gocmen) Tasavvuf 

Dal, budak derken / Kök saldın içime /

  Sokak Lambası ve Ben (Melika) Aşk ve Romantizm 

Duyguların Paylaşımı

  Veda Senfonisi (BURCU SAN) Aşk ve Romantizm 

Uzun süren bir sevda masalıydı onunki..Sevdiğini tanrılaştırmıştı içinde..Tapıyordu adeta kutsal bir varlık gibi ona..Bir gün geldi..ve inancını yitirmeye başladı yüreğindeki tanrıya..

  Mankenler Dünyası (ERDEN ERKİN) Toplumcu 

Artık Deniz bağımsızdı, dilediği işi yapabilirdi; onu kimse tutamazdı. Deniz aldı yürüdü, ülkenin bir numaralı mankeni oldu. ERDEN ERKİN


 

 



 






| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yaratıcı Yazarlık | Akademika Kitabevi

| Katılım | Okur Üyeliği | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Sahne Arkası |

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Eser sahipleri, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin —kısa alıntı ve tanıtımlar dışında— herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.