İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal |
|
||||||||||
|
Dikkat edilirse, 1923 ile 1940 arası, dünyanın en hızlı gelişen ekonomisi, Japonya, Rusya ve Türkiye’dir. Demek ki, Türkiye ve Rusya arasında olabilecek yakınlaşma, emperyalızmin çökertilmesi olabilir… Belki de Türkiye üzerinde oynanan oyunların köşe taşlarından biri bu… Amerikan karşıtı olan herkes solcu, Rusya yanlısı ve tabi ki düşman… Asıl neden ise, bölgesel işbirliğinin önlenmesi gayreti… Ağır sanayi yatırımlarında, Türk ve Rus işbirliği var… ve Amerika bu tesisleri sattırma gayretinde… Bugünkü görünüm ise…özelleştiriniz… satınız… kamuyu sanayiden çekiniz…. Uçak fabrikası mı… herkes unuttu… Türkiye’de Rusya düşmanlığı oluşturulmalı ki emperyalizm güçlenebilsin. Türk ve Rus işbirliği, Ortadoğu’da dengeleri bozar… Köy Enstitüleri komünist yetiştiriyor…kapatın.. Nazım Hikmet komünist… yasaklayın… Rusya’dan destek alarak kurduğunuz fabrikaları kapatın… Uçak fabrikasını kapatın… ağır sanayi size göre değil… hem biz size daha ucuza satarız. Amerikan karşıtı olanları yargılıyor gibi yapıp asın… Tutuklayıp kodese atın… ölmese bile ölmüşten beter olsun… Vatan haini ilen edin… moral kalmasın… Kürtlere özerklik verin… İran, Irak ve Suriye Kürtleri de özerk olup, sonra birleşir… sonra da Türkiye’ye bağlanır…federasyon kurarsınız(bu da oltadaki yem) Atatürk ve Atatürkçü düşünceden uzak durun… Neden… Tam bağımsız Türkiye’den söz ediyor, emperyalizme karşı duruyor… ekonomik, hukuki, kültürel, askeri… tam bağımsızlık diyor… Komşuları ile iyi ilişkiler kuruyor… ve borç para almadan kalkınabileceğini biliyor… Bilmekten öte bunu gerçekleştiriyor. Türkiye Ankara’dan yönetiliyor… Yabancı hayranlığı, yabancı danışman, yabancı bilmem ne yok…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |