..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Vildan Sevil




6 Ağustos 2012
Ateşböcekleri İsyanda... Ateşböcekleri Çığlık Çığlığa...  
Ateşböcekleri... Karanlığın çılgın kıvılcımları... Minik minik aydınlıklar... Toplu halde çakıp durunca epeyce aydınlatan gezgin kandiller onlar...

Vildan Sevil


Koyu, kirli bir karanlık, ülkemin üzerine çöktükçe, canını dişine takıyor ateşböcekleri. Yurdun dört bir yanında, öbek öbek çakıyorlar. “Biz varız, biz varız!...” diyorlar. “Yüreklerin kulakları sağır”


:AGDG:
Hakkari-Şemdinli’de, neredeyse iki haftadır roketatarlar, uzun menzilli silahlar, bombalar, mayınlar patlıyor. Suriye sınırı karmakarışık. Bayraklara sarılı cenazeleri geliyor gencecik çocuklarımızın...

Kefenler, nice ana babanın, nice gencin özlemlerini, umutlarını da sarıp toprağa karışıyor. Kuşkusuz, tarafların diğerinde de ateş düştüğü yeri yakıyor. Evlat acısından öte acı var mı?

Bu kadim, acılı coğrafyada, dünya egemenlerinin bir büyük paylaşımı daha yaşanıyor. Din kardeşliği, mitolojik bir kavram olmuş artık. Sürekli kışkırtılan etnik, mezhepsel çatışmalarla yoksul ve emekçi büyük güçler, halklar körleşmekte. Halklar, birbirine düşman, insanlar bölük pörçük, insanlar paramparça.

“Yüreklerin kulakları sağır”

Ateşböcekleri... Karanlığın çılgın kıvılcımları... Minik minik aydınlıklar... Toplu halde çakıp durunca epeyce aydınlatan gezgin kandiller onlar...

Koyu, kirli bir karanlık, ülkemin üzerine çöktükçe, canını dişine takıyor ateşböcekleri. Yurdun dört bir yanında, öbek öbek çakıyorlar. “Biz varız, biz varız!...” diyorlar.

“Yüreklerin kulakları sağır”

ONLAR; Köyceğiz-Yuvarlakçay’da...

Tam 700 HES projesine karşı, Karadeniz İsyandadır Platformu’nda, Tunceli/Dersim’de HES’lere karşı öbekleniyorlar.

"Anadolu İsyandadır", deyip yürüyorlar. Dereleri satılmasın, tarım alanları, havaları, suları kirlenmesin diye.

Gözü, komisyon, rant ve günübirlik çıkarlardan başka bir şey görmeyen zihniyete “Dur!” diyorlar. Alaca giysili, genç yaşlı köy kadınları, yürekli çevreciler, jandarma süngüsüne, polis copuna karşı yürüyor, direniyor.

Sularımız, toprağımız, havamız için. Birilerinin zenginleşmesi uğruna, üç kuruşa yok olup gitmesin, diye.

“Yüreklerin kulakları sağır”

ONLAR; bin pınarlı İda’nın/Kazdağları’nın bağrına saplanan, delik deşik eden siyanürlü altın rantına karşı direniyorlar. İda, koyu yeşil gözleriyle, hüngür hüngür ağlayamıyor artık. Göz pınarları kuruyor artık. Ulu ağaçlarını, vadilerini, ovalarını eskisi gibi okşayamıyor deli poyraz, hırçın karayel.

Nice kavimler geldi geçti. Tarih boyunca hiçbir kavim böyle gaddar, böyle barbar davranmadı İda’ya. İda şaşkın, göz pınarları kurumakta...

Çanakkale Çevre Platformu’nda, Bergama Çevre Platformu’nda öbekleniyor ateşböcekleri... Edremit Körfezi’nin, Biga Yarımada’sının yürekli ateşböcekleri onlar, çakıp duruyor kıvılcımlar.

“Yüreklerin kulakları sağır”

Ülkenin dört bir yanında, taşeronlaştırmaya, işten atılmalara karşı direniyor işçiler. Havayollarında, demiryollarında, limanlarda, fabrikalarda...

Doğa harikası bir yerde, Mersin'in Gülnar İlçesi, Büyükeceli Beldesi'nde yapılacak Akkuyu nükleer santralin durdurulması için, günlerdir çadır kurup, imece usulü pişirip yiyen yiğit ve güzel insanlar, direniyor.

“Yüreklerin kulakları sağır”

Ne iktidar (İktidarlar sağırdır hep) duyuyor seslerini ne de ana muhalefet partisi. Neyleyim ben, aşıma ekmeğime, havama suyuma, toprağıma sahip çıkmayan muhalefeti, neyleyim?... Al birini vur öbürüne... Medya ise üç maymunu oynamakta.

Onlara umut bağlamıyor ateş böcekleri. Denediler, gördüler. Ne olacaksa bizimle olacak” demekteler. Ol nedenledir ki inatla çakım çakım ateşböcekleri... İnatla muhalif. İnatla cesur ve inatla azimli...

Biliyor musun?... Böcek yiyen canlılar, ateşböceğini sevmezler. Tadları acıdır, yiyenin başına ne geleceği belli olmaz. Işık yaymalarının üreme ile ilgili olduğu bilinir de, hangi enzimlerle karınlarında o ışığı oluştururlar, tam olarak bilinmez. Onlar, ürerler ve çakarlar çakım çakım... Işık saçarlar.

Ateşböcekleri çakım çakım... Ateşböcekleri çığlık çığlığa... Ateşböcekleri “Kerem Gibi” yanmakta...

Çığlıkları, Nazım’ın dizelerinde yankılanmakta:

Hava kurşun gibi ağır!

Bağır, bağır, bağır, bağırıyorum.

Koşun, kurşun eritmeğe çağırıyorum...

O diyor ki bana:

- Sen kendi sesinle kül olursun ey!

Kerem gibi yana yana...

Deeeert çok, hemdert yok!

Yüreklerin kulakları sağır...

Hava kurşun gibi ağır...

Ben diyorum ki ona:

- Kül olayım Kerem gibi yana yana…

Ben yanmasam, sen yanmasan, biz yanmasak,

nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa…
Hava toprak gibi gebe.
Hava kurşun gibi ağır!

Bağır, bağır, bağır, bağırıyorum.

Koşun, kurşun eritmeğe çağırıyorum...

06.08.2012
Vildan Sevil


.Eleştiriler & Yorumlar

:: :::
Gönderen: ergun tekkalmış / , Türkiye
11 Ağustos 2012
bir ateşböceği de burada efendim, saygılar.../// Biliyorum. Sevgiler Tekkalmış.

:: bağır
Gönderen: lacivertiğnedenlik / , Türkiye
11 Ağustos 2012
bağır bağıralım/// Bağıracağız Aysu, sesimiz yok olana kadar...

:: Ve Yorum şöyle bağlamıştı
Gönderen: Osman Volkan Şahin / ,
11 Ağustos 2012
"Toprağa hayat verir sevdamızın bereketi"/// Verecektir sevgili Şahin, verecektir...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Referandum Gününden Hoş Sedalar
30 Mart 1972 Kızıldere Katliamı (Dev, Baş İstiyor/ G. Akın)
Birgün Ben, Belki Bir Sığırcık Kolonisinin İçinde, Belki Yıldızlarla Birlikte Göklerde…
18 Mart 1915. Çanakkale O Gün Geçilmedi. Ya Bugün?
Sultanahmet"ten Femen Geçti Amma!.. Biz Ne Anladık Bu İşten?
Tahir Elçi ve Kendi Masumumuz, Kendi Mazlumumuz
Twetter’dan Esinlenerek 32 Kısım Tekmili Birden Sorular
Almanya, Hollanda, Türkiye Gerginliği ve Ah Şu Benim Şeytan
Ah Sevgilim, Aşkım Benim! 14 Şubat’ta Nerelere Gidelim?
İçeri Alınan Gazeteci Sayısı Altmış Olmuş = Ben Bu Filmi Çok Gördüm

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
N. Ç!.. N. Ç!.. N. Ç"ler!.. Hepimiz Tecavüzcüyüz!..
Geçmişin İzdüşümünde Bir Kısır Döngü
İzedebiyat Üyelerine Açık Mektup: Koşun, Face Dayatmasına Karşı Durun!..
Erkek Egemen Toplumdan Erkek Dininin Egemen Olduğu Topluma
İzedebiyat Yönetimine ve Üyelerine Açık Mektup
Cumhuriyetin Rövanşı Ya da Şeriata Doğru Adım Adım Mı?..
Teslis Sendromu >> Ücretsiz E - Kitap: Hulki Can Duru
Savcı Mehmet Kiraz, Şafak, Bahtiyar, Elif… ve Dün, Bugün, Yarın…
Elsa"nın Gözleri, Yeni Bir Çeviriyle Şiir Dünyamızda = Hulki Can Duru: Fransızca Aslından Elsa"nın Gözleri
Kadın Sorunları, Piyasa ve Üreme Organlarımız/ (8 Mart Yazıları - IV)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Duruşma [Şiir]
Dedem Düşlerime Giriyor [Öykü]
Çocukların Çığlığından Göklerin Tılsımına [Öykü]
Dolunayda Uyku Tutmaz [Öykü]
Oy Madimak, Madimak!.. Sen Artık Türkülerle Değil, Ateşlerle Anılmaktasın [Öykü]
İlk Sosyalist Muhtar Fevzi Ağabey [Öykü]
Düşselin Gerçeğinde, Gerçeğin Düşselliğinde [Öykü]
Ben Ölürken [Öykü]
Gece, Mehtap, Selene, Apollon ve Ben [Öykü]
Aşk"a Geldin, Hoş Geldin!.. [Öykü]


Vildan Sevil kimdir?

Koşuşturmaktan yoruldu. Altmışından sonra, çok yabancısı olduğu teknolojiyle, sanal ortamda kalem oynatmaya kalktı. İletişim kurmak, duygu, düşünce, birikim paylaşmak, genç kuşaklardan yeni şeyler öğrenmek istedi. Yazarlık deneyimine burada adım attı. İşte böyle sınır tanımaz bir "dinazor ". . . Başarır mı acaba ?

Etkilendiği Yazarlar:
Marx, Engels, Freud, Nietzsche, Adorno, Horkheimer, Foucault, Antik Grek, Rus , Fransız yazını, Amado, Marquez, Llosa, Asturias, Lübnanlı Amin Maalouf...Elbette Nazım, Aragon, Neruda ve nice ozan/şair...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Vildan Sevil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.