..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşmekten yükselme doğar. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > G. Efsun Ağaoğlu




7 Mart 2013
201 Erkek'e İthafen  
Toplumculuk, kadın

G. Efsun Ağaoğlu


Bazılarımız ''dünya'evinde'' insani yoksunuz, yoksulluk ile kuşatılan yokluğumuza ''merhaba!''


:ACHB:
Kalbimde dikiş izleri var. Ölümüme geçici yama yaptılar.

Bazılarımız ''dünya'evinde'' insani yoksunuz, yoksulluk ile kuşatılan yokluğumuza ''merhaba!''

Bacak aramdan dışarı sızan ses sana yazıyorum lütfen oku.


201 erkek almış kalemi eline ''egaliterlik'' ile alakasız, bütünden kopuk kaba muhalefetçilik yapmış bir ağacın iskeletine.

Havva'dan beri gövdem odalarındaki bir dolap gibi, kapısını hoyratça kullandıkları, askılığına ''insanlıklarını'' ütüleyip astıkları.

K. kitabından,

Prof. Dr. Mansur Beyazyürek yazmış: ''... bakımevleri, yetimhaneler, yurtlar dışlanmış, özürlü bebekler, çocuklarla dolu.''

''Özürlü'' devlet politikasını eleştirirken bir çocuğun sırtına kendinden olmayan kusuru yüklemek ve onu böyle tanımlamak dışlamanın da ötesi. Akademik unvanı profesörlüğe kadar yürümüş bir ruh hekiminin ''bu kadar ruhsuz'' yorumda bulunması ancak Türkiye'de olurdu, şaşırmadım.


Nedim Gürsel yazmış: ''...çocuk aldırma yasağına karşı çıkıyor, başkaldırıyorum.''


Muhafazakârlığın kadın üzerindeki baskısı ne kadar çirkinse sizin de ''talihsiz cümleniz'' o kadar çirkindir. Çirkinlik karşıt olduklarınızdan bulaşıcı bir huy olsa gerek ki sözcüklerinize de bulaşmış!
Çocuk ''insan'' demektir! Çocuğu nereden aldırıyorsunuz? ''İnsan'' cinayetine aralık bıraktığınız kapı ile neye başkaldırıyorsunuz?
Varlığı oluşmamış cenin değil bahsettiğiniz! Tebrik ederim!


İki yazarını okuduktan sonra diğerlerine devam edemedim. Aynı kurguda cümlelerdir, şüphem yok.

201 erkek'e soruyorum;

''Varlığım üzerinden adıma konuşma cüretini Âdem'in bir elma hakkından mı aldınız?''

Esinlendiğiniz Simone de Beauvoir der ki;

''Dünya bir erkekler dünyası. Gençliğim efsanelerle, erkekler tarafından yaratılmış efsanelerle beslenmiş. Ve ben sanki bir erkekmişim gibi, buna hiçbir şekilde karşı çıkmamışım.''

Onun karşı çıkmadığına her şekilde ''kadınlığım'' ile karşı çıkıyorum bugün! Dünya erkeklerin dünyası değil!

Erkekleri döl yolumdan ''ben yarattım!''
Pişman ettiniz!
Bin pişman!






.Eleştiriler & Yorumlar

:: ....
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
3 Ekim 2013
Çok ustaca...Tebrik ederim. Sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Künyesi Bozuk Boynuma Astığım Ayrılığın
Dışkapı Issızlığı
Meral Okay'ın Geçişine...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gecem Çırılçıplak! [Şiir]
Acılarım İlkel! [Şiir]
Yırtıldı Karanlığın Derisi! [Şiir]
Lâl Çiçeği [Şiir]
Parmaklarım Yaralı! [Şiir]
Babasız Mevsim Kırığıdır Yalnızlığım [Şiir]
Veda Tiryakisi [Şiir]


G. Efsun Ağaoğlu kimdir?

Aslında hiç yaşamadım. . . Siz yaşadığımı sanıp hayata inandınız. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Furug Ferruhzad


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © G. Efsun Ağaoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.