Fırtınalar insanın denizi sevmesine engel olamaz. -Maurois |
|
||||||||||
|
Çapulcu olmak kolay iş değildir. Önceliklerini belirlemeyi gerektirir. Çapulcunun temel değerleri anlayış, hoşgörü, empati, sevgi, saygı, eşitlik, özgürlük, adalet, barış üzerine inşa edilmiştir. Bir çapulcu halkın parçasıdır. Bir çapulcu halkın, tüm canlıların hakları için bedel ödemeyi göze alandır. Çapulcu olmak herkesin harcı değildir, bir tercih meselesidir. Çapulcu olmak, kazan kazan, kazan yaklaşımında olmayı gerektirir. Bir çapulcu yalnız kendisinin, insanların, hayvanların haklarının değil, ağlayamayan ağaçların, sesini çıkaramayan toprağın, yardım çığlığı atamayan doğa ananın haklarının da takipçisi ve bekçisidir. Bir çapulcu söyleyecek sözü olan biridir. Bir çapulcu bilgi ve tecrübelerin ışığında kendi doğrularının peşinden giden kişidir. Bir çapulcu elini taşın altına koymayı seçen kişidir. Çapulcunun gönül gözü açık, vicdanı sağlamdır. Bir çapulcu gerçeğe saygılıdır. Bir çapulcu, farklılıkların zenginliğinden çoğalır. Bir çapulcu geleceğe umutla bakandır. Bir çapulcunun mayasında daha büyük çapulcuların izleri saklıdır. Bir çapulcu yaşdan azadedir. Bir çapulcu, değişmeyen tek şeyin değişim olduğunu bilir. Bir çapulcu spontan, sorun çözücü, paylaşımcı ve ekip ruhuna inanan biridir. Bir çapulcu otokontrolü olan, sorumluluk alan kişidir. Bir çapulcu emek veren, sabreden, vazgeçmeyen, ufak hesaplar peşinde olmayan kişidir. Bir çapulcu hep neyi daha iyi yapabilirimin peşindedir? Bir çapulcu orantısız güç karşısında orantısız zekayla barışan, başını dik tutandır. Bir çapulcu içten ve samimidir. Bir çapulcu, hasrete göğüs gerendir. Bir çapulcu sadece kendi içindeki çocuğun değil, diğer insanların içindeki çocuğun da sesini dinleyen, feryadını işitendir. Bir çapulcu hiç tanımadığı bir kişiye de, tanıdığı sevdiklerine gösterdiği özeni gösterir. Bir çapulcu korkarken bile cesur davranan, yeri geldiğinde arkadaşının korkusunu kovalayandır. Bir çapulcu gerektiğinde şiddete katlanır, hatta tokat yediği yanağın diğerini uzatır. Bir çapulcunun bazen sevdiklerini üzmesi gerekir. Ancak çapulcu için endişelenen kişi o çapulcuyla gurur duymayı da bilir. Hatta yeri geldiğinde, endişelenen kişi kendi çapulculuğunu dünya aleme gösterir. O artık sade kendi çapulcusunu değil, tüm çapulcuları koruma altına alan kişidir. Çapulcu olmak için bilmek yetmez, bilgiyi hayatın içine işlemek gerekir. Bir çapulcu suskunlar ordusundan ayrılan biridir. Bir çapulcu savaşmak yerine barışmayı tercih edendir. Bir çapulcu mizahla, sanatla, orantısız zekayla direnen kişidir. Bir çapulcu herkesin bir hikayesi olduğunu ve bu hikayeleri duydukça gelişeceğini, değişeceğini, olgunlaşacağını güzelleşeceğini bilen kişidir. Bir çapulcunun tarihi ikiye ayrılır, çapulculuk öncesi, çapulculuk sonrası. O artık aynı kişi değildir, bakış açısı genişlemiş, kendisini geliştirmiş, tarihte izi anılacak kişidir. Bir çapulcu için renkler, farklılıklar hayatının zenginliğidir. Çapulcular gökkuşağı gibidir, birbirinden farklı renkler birleşerek bir güzellik meydana getirir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Didem Duruöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |