Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk |
|
||||||||||
|
İstiklal Mahkemeleri kurdun.... Vatan hainleri yargılansın diye... Çünkü çok iyi biliyorsun bazı insanlar vatanları için yaşarken bazıları sadece para ve güç için yaşar. Buna dur demek istedin ama yine yanlış anlaşıldın. Senin için müslümanlığa karşı dediler. Ağzına bütün gün bir lokma koyamadığı için ekmek çalan çocuğun Şeriat altında elinin kesilmesini takdir ettiler ama iftira, yalan ve vatanhainliği karşısında canları alınanlara karşı çıktılar... Aslında hepimiz günahkar ve iki yüzlüyüz sadece itiraf edemiyoruz. Affet bizi Atam. Bu aralar yokluğun iyice hissediliyor. İyice saçmalıyoruz. Senden sonra buralar çok değişti. Ne biliyim bir anda herkes sana nefret duydu. İnan, anlamıyorum bende. Herkesin içinde mi kaldı, yoksa seni mi çekemiyorlar ama bir parti başa geldi diye halk bir anda değişti. Bu kadar kolay mı bizi etkilemek Atam... Bu kadar basit bir millet miyiz? Daha 2001 yılı öncesi herkes kendi halinde yaşarken bir anda yeteri kadar demokrasinin olmadığına karar verdik. Evet biz. Hani bizi padişah istedi diye kellesini kurtardığın sen, yeteri kadar demokrasi ve insan hakları sağlayamamışsın. Öyle ki baştakiler türban dedi, kürt dedi, alevi dedi... Hep bir şeyler dedi. Bizde inandık. Şu an küçük küçük adımlarla karanlığa doğru ilerliyoruz maalesef. Nedendir bilinmez hiç Çerkes, Yunan veya Bulgar demediler...Ya onlara iyi haklar verdin Atam ya da biz biri ne derse ona inanacak kadar safız. Affet bizi Atam. Senden sonra tepkiler,yürüyüşler,ayaklanmalar oldu buralarda Atam. Direnişler oldu... Merak etme ülkeyi Fransızlar - İtalyanlar henüz işgal etmedi. Ülke yine bizim ama birbirimizden nefret ediyoruz artık. Böldüler bizi Atam. İki tarafa ayırdılar. Ya Kırmızısın dediler ya da Ak. Hayır Türküm dedim olmaz öyle şey dediler. Yoruldum be Atam. Hani senin zamanında ya Amerikan ya da İngiliz mandacılığı vardı ya. He işte aynısını yaşıyoruz. Partilere oy verince çözümün geleceğine inanıyoruz. Amerika'yı vergiye bağlayan tek milletin çocukları olarak artık gösterilen hayallere yaşam tarzlarına inanıyoruz. Affet bizi Atam. Ne yazık ki 1938 de yumdun gözlerini. Bu ülkeye bir şeyler yapmak istedin. İz bırakmak, doğruyu göstermek istedin. Emin ol sana ne kadar teşekkür etsem azdır. Öyle yenilikleri getirdin ki ülkemize ne olduğunu emin ol biz ne yazık ki anlayamadık. Belki de bu yüzden kaybettik. Senin gibi senin kadar düşünemedik. Sen ileri görüşlüydün biz ise değildik. Belki de devrimlerinin hızlı olmasının tek kötülüğünü yaşıyoruz şu anda. Geçmişe dönüyoruz yavaştan. Eğitim sistemini bozuyoruz, başlara türban takınca müslüman olduğumuzu zannediyoruz, hacılardan, hocalardan, türbelerden medet umuyor, içimizde açılımlar yapıyoruz... Yapıyoruz da yapıyoruz... İtiraf etmeliyim ki sadece zaman kaybediyoruz Atam... Hani Türk milleti zekidir,çalışkandır demiştin... Yalan çıktı maalesef o Atam. Hala senin gibisi gelmedi, hala sana muhtaç duyuyoruz belki de bu yüzden kaybediyoruz. Huzur içinde uyu ve affet bizi Atam.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |