Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero |
|
||||||||||
|
*Harekete geçtin ve başarısız mı oldun? Yöntemde bir hata yaptın demektir. Geri dön ve şöyle yap: Önce düşün, sonra bir hedef seç, daha sonra hedefe ulaşmak için plan yap ve en sonunda da harekete geç. *İnsanlara değerli olduklarını hissettirirseniz, onlar da size değer vermeye başlarlar. *Fırsatların yaratıcısı şans değil, zekâdır. O nedenle aptallar bütün ömürlerini fırsat çıkmasını bekleyerek geçirirler. *Başkalarının hatalarını affetmeyen insanlar, kendi hatalarını göremeyenlerdir. *Taşı anıta, anıtı da taşa dönüştürmek mümkündür. Birini yapan sanatçıdır, diğerini yapan ise yıkıcıdır. *Sonradan pişman olmak istemiyorsan terbiyesizle tartışma, hilebaz ile yarışma, aptalla konuşma! *Korkma! Yaşasan da, kaybolsan da, ölsen de evrendesin; yani bu koskocaman evindesin… *Vicdanı susturmak çok zordur, hatta imkansızdır. İyisi mi bırak konuşsun! *Senin elde etmek için hayatını feda ettiğin şeyleri, belki de bazıları çöpe atıyor. *Müsrif sadece kendini değil, yakınındakileri de batırır. *Bunlar birbirinden çok farklıdır: Düşüncelerdeki aşk, kitaplardaki aşk, çılgınlardaki aşk. *Doğru olmadığını bildiğimiz halde sevdiğimiz insanın yalanlarına inanırız da, doğru olduğunu bildiğimiz halde sevmediğimiz insanın söylediklerine inanmayız. Neden? *Ayna ile işin bittiyse yani artık aynaya bakmıyorsan, gözlerin de iyi görmüyor demektir! *Kazanmayı bildiğin gibi kaybetmeyi de bil. Nasıl ki kazanmak her şey demek değilse kaybetmek de dünyanın sonu demek değildir. *Gerçekleri duymak istemeyenlere bunu iletebilecek güçte bir aygıt henüz keşfedilmedi. Belki birkaç bin sene sonra… *Savaşan tarafların savaş sonunda kazanacakları hiçbir şey yoktur; savaşın bütün ganimeti savaştırana gider. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |