Benim yaradılışımda fevkalade olan birşey varsa, Türk olarak dünyaya gelmemdir. - Atatürk |
|
||||||||||
|
KKTC’de artan uyuşturucu sorunu ve buna bağlı olarak ortaya çıkan tehlikeler, vatandaşlarımızı derinden etkilemektedir. Uyuşturucu konusunda neler yapılabilir? Bu batağa düşen gençler bu illetten nasıl kurtulur? Aileler, uyuşturucu batağına düşen evlatları için neler yapmalıdır? İşte bu ve buna benzer soruların cevabı Cumartesi günü Gazimağusa’da Rauf Raif Denktaş Kültür Ve kongre Sarayı’nda Maraş Birlik Ve Dayanışma Derneği’nin sahibi olduğu, uyuşturucu konusunu ele alan Açelya Projesi’inin tanıtımında arandı. Bu anlamda Maraş Birlik ve Dayanışma Derneği ile Kısa adı ÖZEV olan Türkiye Özürlüler Eğitim Vakfı arasında bir protokol imzalandı. Protokolu Maraş Birlik Ve Dayanışma Derneği adına Başkan İdris Demirsöz ve ÖZEV Mütevelli Heyeti Başkanı Sayın Sayime Toptan imzaladılar. 2010 yılında kurulan Maraş Birlik Ve Dayanışma Derneği, ülke insanına karşı duyduğu sorumluluk bilinciyle 2012 yılı Şubat ayında konu hakkında çalışmalara başlamış ve bahse konu sorunların yoğun olarak yaşandığı Maraş Bölgesi’ni hedef alan AÇELYA PROJESİ’ni hazırlamıştır. Açelya Proje Danışmanı Prof.Dr. Talip Atalay olup, Proje Ekibinde Doç. Dr. Sibel Dinçyürek (Başkan), Yrd. Doç. Dr. Yeliz Akıntuğ, Yrd. Doç. Dr. Nihan Arsan, Dr. GüleyAbatay, Dr. Asuman Bolkan, Uz. Ali Adalıer, Uz. Ayhan Çakıcı ve Uz. Gülen Uygarer yer almıştır. Proje tanıtımını bir sunum halinde yapan Doç Dr Sibel Dinçyürek Projenin amaçlarını şöyle sıraladı: 1-Maraş bölgesinde yaşanan sosyal sorunların ihtiyaç analizinin yapılması, 2-Maraş bölgesinde proje amaçlarına ulaşabilmek için öncelikle “Aile ve Toplum Hizmetleri Merkezi” olarak adlandırabileceğimiz bir merkezin (hizmet binası) inşa edilmesi ve hedeflenen faaliyetleri gerçekleştirmek ve sürdürmek amacıyla merkezin kurumsal bir yapıya kavuşturulması, * Merkezde hizmet alanlarına uygun birimlerinin belirlenmesi ve süreç içerisinde ihtiyaca uygun geliştirilmesi, *Merkezde mesleki çalışmaları yapabilecek/sürdürebilecek nitelikte ve nicelikte personelin görev almasının sağlanması, *Planlanan hizmetlerin yürütülebilmesi için ulusal ve uluslararası düzeyde ilgili kurum ve kuruluşlarla tecrübe, bilgi, insan ve ekonomik kaynağın sağlanmasına yönelik işbirliği çalışmaların yapılması *Merkezin çalışmalarının tanıtımına yönelik düzenli periyotlarla faaliyetler düzenlenmesi *Merkezde yapılan çalışmaların sürekli izlenmesi değerlendirilmesi ve ihtiyaca yönelik geliştirilmesinin sağlanması planlanmaktadır. 3-Söz konusu merkezde proje amaçları doğrultusunda aşağıdaki faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, *Aile yapısının korunmasına yönelik koruyucu ve önleyici çalışmaların gerçekleştirilmesi ve aile dinamiklerinde oluşan bozulmalara yönelik ailelere destek sağlanması, *Sağlıklı sosyal ilişki becerilerinin kazandırılmasına yönelik çalışmalar yapılması, *Bireylerin değerlerinin, ait olma ve güven duygularının, benlik saygılarının geliştirilmesi, *HAYIR deme becerisinin kazandırılması, *Zihinsel, fiziksel ve ruhsal gelişimlerinin ilgililerle işbirliği içinde gerçekleştirilecek faaliyetlerle desteklenmesi, *Madde bağımlılığı ile mücadeleye yönelik koruyucu ve önleyici, tedavi ve rehabilitasyon ve sosyal uyumuna dönük hizmetlerin etkin olarak sunulmasının sağlaması, *Çocuk ve gençlerin kariyer planlamalarına ve meslek edinmelerine destek olunması hedeflenmektedir. Proje Tanıtımına Cumhurbaşkanı Derviş Eroğlu, Başbakan Özkan Yorgancıoğlu, Çevre Bakanı Hakan Dinçyürek, Mağusa Milletvekillerinden Ahmet Kaşif, Sunat Atun, Hamza Ersan Saner, Dursun Oğuz, Dr Erdal Özcenk, Fikri Ataoğlu, bazı bürokratlar ve geniş bir izleyici grubu katıldı. Program önce DAÜ Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin müzik dinletisi ile başladı. Daha sonra Maraş Bölgesi’nde uyuşturucu batağına düşen bir üniversite öğrencisinin annesiyle yapılan röportaj sinevizyon gösterisi olarak sunuldu. Annenin söylemleri izleyenlere duygusal anlar yaşattı. Uyuşturucu konusunda gençlerin ne derece büyük bir tehlike ile karşı karşıya geldiğini ortaya koydu. Röportajın ardından Doç Dr Sibel Dinçyürek proje tanıtımını yaptı. Tanıtımdan sonra Dernek Başkanı İdris Demirsöz açılış konuşmasını yaptı. Konuşmasında Projeye emek veren herkese teşekkür etti. Demirsöz “herkesin mutlu olabileceği bir yaşam biçimi düşündüklerini belirterek Açelya Projesinin nasıl hayat bulduğunu anlattı. ÖZEV Başkanı Sayime Toptan da konuşmasında teşekkür ederek, “Böyle bir çalışma içinde olmaktan duyduğu mutluluğu” dile getirdi. “Devletin en yüksek yetkililerini bu toplantıda gördükten sonra bu projenin başarıya ulaşacağından emin olduğunu” belirtti. Daha sonra Proje Danışmanı Prof Dr Talip Atalay kısa bir teşekkür konuşması yaptı. Atalay “Biz devlete ne verirsek, devlet bize daha fazlasını verecektir” dedi. Başbakan Özkan Yorgancıoğlu da yaptığı konuşmada “Bu konunun sadece adamızda değil, tüm Dünyada önemli olduğunu” belirtti. “Devletimiz şu an bu illetle uğraşmaktadır. Bunun için bir komisyon kurulmuştur. Bu projedeki çalışanlarla, komisyonumuz ortak bir çalışma yapabilir” dedi. Son olarak da Cumhurbaşkanımız Sayın Derviş Eroğlu konuştu. Sayın Eroğlu yaptığı konuşmada: “Endişe verici konulardan biri de uyuşturucudur. Bu önemli bir meseledir. Böyle bir çalışma yapan ekibi kutluyorum. Anketlerde sorulan sorulara verilen net cevaplar verilmesi anlamlıdır. Demek ki halkımız sorunun bilincindedir. Uyuşturucu kullanımı çocuk yaşlara kadar düşmüşse durum gerçekten kötü demektir. Bu çok tehlikelidir. Alınacak tedbirler önemlidir. Tıpta asıl olan teşhis ve tedavidir. Teşhis doğru konur ve iyi bir tedavi uygulanırsa hastalık iyileşir. Çalışmalar birleştirilirse elbirliği ile başarıya ulaşılacağından eminim. Çocuklarımızı meşgul edecek alanlar yapmak lazım. Onları korumak gerekir. Meşgul etmek, enerjilerini almak gerekir. Çalışmalarını en iyi şekilde değerlendirmek ve bunun için de onlara imkan vermek gerekir. Hepimiz, üzerimize düşen görevleri yerine getirirsek bu hastalığı önleyebiliriz.” dedi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |