İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron |
|
||||||||||
|
Beyamudu Köyü, Mağusa’ya bağlı, Mesarya’nın en şirin, en tatlı ve en güzel beldelerinden biri. Belediyelik bir köy. Bünyesinde de Beyarmudu, İncirli, Çayönü, Köprülü, Güvercinlik Köyleri var. Beyarmudu Belediyesi Başkanı Sayın İlker Edip, birkaç dönemdir bu görevi başarıyla yürütüyor. Kendine bağlı köylerin günlük sorunlarına çözüm arayıp üretirken sosyal ve kültürel işlere de önem veriyor. Her şeyden önce, büyük şehirlerde bile pek olmayan çok amaçlı, modern bir sosyal kültür salonunu Bölgeye kazandırdı. Başkan, bununla da yetinmedi. Başına doğru bir isim bularak Yönetmen, oyuncu ve tiyatro oyunu yazarı Sayın İzel Seylani’yi başa getirerek Mesarya Halk Tiyatrosu’nu kurdu. Kurulan bu tiyatro, bölgede kısa sürede faaliyetlere başladı. İzel Seylani’nin yazıp yönettiği “Nor Betmez” Oyunu sahnelenerek tüm adada gösterime girdi ve izleyenlerin beğenisini kazandı. Bundan sonra da ara verilmedi ve diğer oyunlar sahnelendi. İzel Seylani, Beyarmudu Tiyatrosu’nun başına geldikten sonra bir ilke imza attı. Burada 27 Mart Dünya Tiyatro Haftası nedeniyle bir tiyatro festivali düzenledi: “1. Mesarya Tiyatro Şöleni” Bu şölen, bölgede büyük bir heyecan yarattı. Hem bölgenin adını, hem de belediyenin adını tüm Kıbrıs’a duyurdu. Festivale Türkiye’den de Antalya Devlet Tiyatrosu, Bursa Şehir Tiyatrosu ve Adana Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu gibi çok ciddi ekipler davet edilerek, festival, Uluslar arası bir boyuta taşındı. KKTC’den de Lefkoşa Belediye Tiyatrosu, Güzelyurt Belediyesi Şehir Tiyatrosu ve Mesarya Halk Tiyatrosu Ekipleri katıldı. Şu ana kadar “Karagöz’ün Akıl Satması”, “Şaman”, “Canını En Çok Ne Yakar?”, “Oyun Oyun İçinde” ve “Adını Siz Koyun” oyunları oynandı. Geriye “Gulyabani”, “Dede Korkut Kitabı” ve “Kayıp” Oyunları kaldı. Bu oyunlar da 6 Nisan, 7 Nisan ve 8 Nisan 2015 tarihlerinde Mesarya Sosyal Tesisleri’nde sahnelenecek. İlk oyunlara, özellikle açılış oyununa Bölge halkı büyük bir ilgi gösterdi. Salon tamamen doldu. Aralara sandalyeler atıldı. Buna rağmen birçok seyirci ayakta kaldı ve çoğu da yer bulamadığı için evine döndü. Hal böyle iken ne kadar acıdır ki davet edilmelerine rağmen ne açılış oyununa ve de oynanan diğer oyunlara hiçbir bakan, hiçbir milletvekili ve siyasi gitmedi. Sayın Belediye Başkanı İlker Edip bu durumdan duyduğu rahatsızlığı dile getirerek açılış konuşmasında “Bir daha bürokratlar dışında hiçbir siyasi kimliği bu tür organizasyonlara davet etmeyeceği kararı aldığını” belirtti. Sayın Başkanın aldığı bu karar hiç de haksız bir karar değil. Bu düşüncenin yabana atılmaması gerek. 2 Nisan Perşembe akşamı Güzelyurt Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nun hazırladığı, Bekir kara’nın yazıp yönettiği “Adını Siz Koyun” oyununu izledim. Diğer oyunlara rağmen bu defa seyirci azlığı beni düşündürdü. Türkiye’den gelen ekiplere karşı salonları hınca hınç doldururken, kendi insanımızın ortaya koyduğu performanslara neden aynı şekilde ilgi göstermiyoruz? Neden kendi sanatçılarımıza, oyuncularımıza sahip çıkmıyoruz? Onları neden desteklemiyoruz? Oysa asıl onların desteklenmesi gerekir diye düşünüyorum… Adını siz Koyun Oyunu, Kıbrıs Ağzıyla yazılmış bir oyun. Konusu itibarıyla çok farklı bir oyun. Ünlü bir doktor olan Cimi, etrafındaki kişilerin etkisiyle yanlış yola girmiş, uluslar arası kaçakçılık ve organ ticareti yapan bir kişi durumuna düşmüştür. Zengin olmuştur. Bir gün bindiği uçakta patlama olur ve uçağın düşmesi sonucu ölür. Miras da kızına kalır. Kızı da, doktorun sekreteri ile birlikte babasının bıraktığı yerden devam eder. Serveti paylaşamazlar. Olaylar gelişir… Oyunda Hasan Siperci, Gülen Rüstemoğlu, Mehmet Çangar, Şaziye Numanoğlu, Hüsne Kargılı, Hatice Gördü rol alıyor. Oyunda yer yer, çevre temizliği, doğa güzelliği ve insanların birbirleriyle olan ilişkilerinin düzenli olması gerektiği mesajları da veriliyor. Özellikle dilsiz rolündeki oyuncu,komediyi oluşturarak seyirciyi kahkahaya boğuyor… Geriye kalan oyunları da izlemenizi tavsiye edeceğim. Daha çok Adana Belediyesi Şehir Tiyatroları’nın geçen ay Elazığ’da aldıkları 3 ödüllü oyunları olan “Dede Korkut Kitabı” oyununu çocuklarınıza mutlaka izletmenizi önereceğim… Beyarmudu Belediyesi Başkanı Sayın İlker Edip’e ve Sayın İzel Seylani’ye bu güzelliği Mesarya insanına yaşattıkları için bir kez daha teşekkür ederim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |