Ben bir kuşum; uçtum yuvadan... Artık ben nerede, eve dönme isteği nerede?.. -Leyla ve Mecnun, Fuzuli |
|
||||||||||
|
*Hangisine daha fazla özen gösteriyorsunuz? Neden? Yaptıklarınıza mı, konuştuklarınıza mı, yazdıklarınıza mı? *Yanlış yolları denediğin için üzüleceğine, bu denemelerden elde ettiğin kazancı görerek sevinmelisin. *Başkalarının eseri isen, aynı zamanda başkalarının esirisin de. Kendin ol. *Çaldığın kapı açılmazsa, kapıya mı küsersin, açmayana mı? İkisine de küsme! Git ve bir başka kapıyı çal. Ama unutma ki bunun da açılması garanti değil. *Her insan kendini yaşama sanatının sanatçısı zanneder. Ama birçok insanın bu konuda ortaya koyduğu eser, sanat açısından pek değer taşımaz. *Erkek için bir kadına sahip olmak ödüldür. Ancak ödülün büyüklüğü, değeri kişiye göre değişebilir. *Hiçbir çaba harcamadan elde ettiğimiz çok değerli şeyler de vardır, fakat ne yazık ki biz bunların kıymetini bilmeyiz. *Kendi hikayemizi anlatmasına anlatırız, hem de defalarca. Nedense yazmak bir türlü aklımıza gelmez. Ya da gelir de çekincelerimiz yazmamızı engeller. *Düşünce özgürlüğünü yasaklayanların da düşünce özgürlüğü yoktur. *Tutkusuz insan, mezardaki insandır. *Bilimsel çalışma, kutsal bir uğraştır. *Kendisine inanmadığınız kişiler, sizi inançsızlıkla suçlayacaktır. Aldırmayınız... *Bir toplumun yumuşak karnı, kargaşa halidir. *Mutsuzluk bulaşıcı bir hastalıktır, çok hızlı yayılır. Maalesef ilacı da, aşısı da yoktur. *Benim için söylediklerini biliyorum ve pek önemsemiyorum. Asıl bilmek istediklerim, söylemediklerindir. *İnsanlar senden gerçeği söylemeni mi istiyorlar, yoksa duymak istediklerini mi? Sor onlara. Çoğu “gerçeği” diyerek yalanlarına bir tane daha ekleme yapacaklardır. İşte bu gerçeği onların yüzüne haykır: Yalancı! Bakalım o zaman nasıl davranacaklar?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |