"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yý ayýlttýlar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
“Cehennem” Amerikalý yazar Dan Brown’un kaleme aldýðý 2013’te basýlan bir gerilim romanýdýr. Robert Langdon serisinin dördüncü kitabýdýr. Daha önce “Melekler Ve Þeytanlar”, “Da Vinci Þifresi” ve “Kayýp Sembol” kitaplarýndan sonra yazýlan eser 574 sayfadan oluþmaktadýr. Cehennem romaný 12 ülkeyle ayný anda Türkiye’de Altýn Kitaplar yayýnlarý arasýnda yayýnlandý. Kitap Ýpek Demir ve Petek Demir tarafýndan Türkçeye çevrildi. Dan Brown’un kitaplarý okuyucuyu heyecanlandýran, sürükleyici ve birçok gizemli macerayý içeren olaylarla doludur. Romanlar adeta bilmecelerle dolu, saðlam kurgu ile yapýlmýþ ve neredeyse bir solukta okunan romanlardýr. Okuyucu, kitabý elinden býrakamamakta sayfalarý büyük bir heyecan ve merakla çevirmektedir. Bir sonraki sayfada ne oldu sorusuyla hareket ederek elindeki eseri süratle okumaktadýr… Cehennem Romanýnýn bizleri çeken bir yönü de romanýn bir bölümünün Ýstanbul’da geçiyor olmasý. Ýstanbul Þehri’nin tarihi dokusu ve güzelliði Dan Brown’un kalemiyle bir baþka güzellikte aktarýlýyor okuyucuya. Profesör Robert Langdon baþýndan vurulur. Gözlerini bir hastanede açar. Buraya nasýl geldiðini bilemez. Bir hafýza kaybý yaþar. Hayallerinde hep gizemli bir kadýn görür. Gördüðü manzara korku filmleri sahnesi gibidir. Profesör evinden çok uzaklarda Floransa’da olduðunu anlar. Hep bir baþ aðrýsý hisseder. Bu baþ aðrýsý ile birlikte kan kýrmýzýsý bir nehrin içinden kendine seslenen gümüþ saçlý kadýný görür. Bununla birlikte topraða baþ aþaðý gömülü can çekiþen bedenler görür. Hastanede tedavi görürken saldýrýya uðrar. Doktorlardan biri vurulur. Kendisine görevli doktorlardan biri olan Sienna Brooks yardým eder. Böylece hayatta kalmayý baþarýr. Robert Langdon kendini birdenbire þifresi Dante’nin Cehennem’inde olan bir bilmece dolu senaryonun içinde bulur. Ýpucu, Dante’nin Cehennem adlý þiirindedir. Floransa’nýn dar sokaklarýnda ve müzesinde þifreyi çözebilmek için uðraþýr. Yakalanmamak için de mücadele ederler. Ýpucunu çözmeye yaklaþmýþtýr ki, yanlýþ yolda olduðunu anlar. Elindeki bilgiler ve tecrübeleri ipucunun Floransa’da deðil Ýstanbul’da olduðu kanaatine vardýrýr. Soluðu Ýstanbul’da Topkapý Sarayý’nda alýrlar. Ýstanbul, üç imparatorluðun merkezi olmuþ, insanlýk tarihi kadar eski bir þehirdir. Ve bu þehirde insanlýk tarihi yeniden yazýlmýþtýr. “Diz çök kutsal bilgeliðin yaldýzlý mouseion’unda ve kulaðýný yere daya, dinle suyun þýrýltýsýný. Batýk sarayýn derinliklerine in, orada, karanlýðýn içinde bekler khtonik canavar kan kýrmýzýsý sularýna gömülmüþtür lagünün ki yansýtmaz yýldýzlarý...” Dan Brown, yazdýðý romanlarla dünyayý ayaða kaldýrmýþ bir yazardýr. Da vinci Þifresi en çok okunan bir eser olmuþtur. Bu romanla bir anda Hrýstiyan dünyasýnýn tepkisini çekmiþti. Cehennem ile de ayný baþarýyý yakalayan yazar, kendi üslubuna aynen devam etmiþ ve cehennem kavramýný eserinde ele almýþtý. Dan Brown’u baþarýlý kýlan neden ise romanlarýný uzun bir araþtýrma ve incelemeden sonra gerçekçi bir anlayýþla yazmasýydý. Dini öðeleri araþtýrarak gizemli gerçeklere ulaþan ve bunlardan gizemli hikâyeler oluþturan yazar Vatikan tarafýndan kara listeye alýndý. Belki bu da yazarýn daha çok okunmasýna ve merak edilmesine yol açtý. Cehennem romaný da diðer Romanlar gibi, heyecan dolu, sürükleyici, tarihi öðelerle dolu, gizemli sýrlarla süslü ve bize göre en güzel yaný Ýstanbul’un bin bir güzelliði ile bezenmiþ bir roman… Topkapý sarayý, Yerebatan Sarayý, Ayasofya ve Kapalý Çarþý mükemmel bir dille anlatýlmýþ. Kitabýn son bölümlerinde yer almasýna raðmen yine de Ýstanbul için çok iyi bir tanýtým olmuþ. Düþünün ki Dan Brown bu gün Dünyada en çok okunan yazar. Ve bu romanda da yer alan Ýstanbul’un tarihi güzelliði milyonlarca insan tarafýndan okunmuþ olunacak… Macera dolu, sürükleyici bir roman olan, okuyucuyu alýp götüren, Floransa’nýn ve Ýstanbul’un eþsiz güzelliðini dile getiren Cehennem Romaný ellerden düþmeyecek bir kitap… Bu kitabý dünyanýn en ücra köþesinde okuyan bir okuyucunun, kitabý kapattýktan sonra gözlerinin önüne Ýstanbul’u getireceðini ve burayý çok merak edeceðinden dolayý ilk fýrsatta tatilini geçirmek üzere Ýstanbul’a geleceðini düþünüyorum. Hatta buna adým gibi eminim desem hiç yalan olmaz. “Her an aþaðýdaki meydana atlayacakmýþ gibi duran bu dört at, Venedik’teki pek çok hazine gibi, Haçlý Seferleri sýrasýnda Ýstanbul’dan yaðmalanarak getirilmiþti. Yaðmalanarak getirilen bir baþka sanat eseri de kilisenin güneybatý köþesinde, atlarýn altýnda duruyordu: Tetrark olarak biline mor bir porfirdi. Heykel, on üçüncü yüzyýlda Ýstanbul’dan getirilirken ayaðýnýn kýrýlýp kaybolmasýyla tanýnýyordu. 1960’larda ayak, mucizevi bir þekilde Ýstanbul’da bulunmuþtu. Venedik, heykelin kayýp parçasý için istekte bulunmuþ, Türk yetkililerse basit bir mesajla cevap vermiþlerdi: Siz bizim heykelimizi çaldýnýz, biz de ayaðý vermiyoruz” – Dan Brown –CEHENNEM- Sayfa 394 Cehennem’i hala okumadýysanýz neyi bekliyorsunuz? Hemen kütüphanenize gidip okumaya baþlayýn. Eðer kütüphanenizde yoksa hemen kitapçýya koþun… Bu zevkten mahrum kalmamalýsýnýz…
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |