..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyayý isteyen bilime sarýlsýn, ahireti isteyen bilime sarýlsýn; hem dünyayý hem ahireti isteyen yine bilime sarýlsýn" -Hz. Muhammed
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




13 Aralýk 2016
Alan Etkisi ve Totemi Oluþ 7  
Bayram Kaya
Totem alan içinde 75 kiþi varsa kabaca ve mekanikçe olmakla geri beslenim kaynaðý bunlarýn toplamý; alan içinde baðýntý giriþmesi yapan tekil kiþilerine yansýmýþ olan; her bir kiþi düzeyli geri belenme kaynaðýndan büyüktürler.


:HIH:
Totem: kýsmi çevre sel alan etkilerini, kiþi ve kiþiler düzlemi içinde ortak kýlýnan bir manada biçimlenmesi olmasý nedenle; kiþinin yaþam biçimiyle eþletilen sembollerle kesikli sürekli kýlýnýrlar. Þeyler üzerine atýlý kod olan manalar; giderekten de o þeyin kiþileri ilgileyen her tür manada tasavvurlar olmasý içinde totemi anlayýþlarý da oluþmuþtur.

Kiþiler kendi çevresinin alan etkisi içinde olup biten geçmiþteki ata sal bað ve baðsan anýlarýný düþünmenin veya tasavvur etmenin duygu yoðunlaþmasý içinde olmakla; duygu yoðunlaþmasý içindeki kiþiler anýlarýný zihinlerinde yeniden, yeniden canlandýrýp yansýtýrlar.

O çevreyle ve o çevrenin alan etkisiyle oluþan yoðun düþünceler içinde atalarýnýn kendisi için geçmiþte korumacý gözetmen, olmalarýný hatýrlama türü anýlarý vardýr. O günlerinin kiþi üzerine bir hatýra olucu alan etkisi vardýr.

Ýþte kiþi ya da kiþiler; belli bir sosyal ve doðal çevreli olmakla bildik bir geri beslenmeli alan etkilerinin koruma yapan saðlamalarýný hatýrlarlar. Yoðun aný canlanmalý düþünme süreçleri içinde olunan konu; kiþilerimize karþý himayeci kayrýlmalarý içinde olmakla kiþimize istikrarda olmasýný hatýrlatýr. Kiþilerimiz bunlarýn yarýn içinde de; sürüp gidenle devam etmesini istemektedirler.

Öyle ki; çevrenin alan etkisiyle oluþan bir yaðmur; bir þimþek vs. yine çevre alan etkisi oluþla bu etki kiþi ve kiþiler üzerine somut ve manada etki oluþlarýyla yansýrlar.

Bu alan etkileri içinde yapýlan her bir seçme ayýklama kiþilerin; kaçýnýlan, yaklaþýlan bir çevre tesirlerini oluþurlar. Bu tesirler kendi kaygýlarýný giriþmekle eþlettiði atalar yardýmlý kiþi tasavvurlarýna da dönüþürler.

Atalarý tasavvur eden kiþi haz ve elem duygularý içinde bu kaygý sal yansýtmalarýný yapar. Haz veren anýlar kiþiyi çevre alan etkileri içinde; çevrenin yer sel baðlarýyla eþletilmeleri ile birlikte hatýrlamanýn koruma, gözetmesi olmalarýyla onlarý duygu sala baðlar.

Böylece doðal yerlere baðlý eþletiþlerle hatýrlanan kiþi duygularýna dek aný-yer baðýntýlarý kiþinin öznelce aný yansýtýlmalarýna neden olur. Öznel tasavvurlar (zihinde canlandýrýlýp göz önüne getiren aný mana); çevrenin alan etkisi akýþýný ve alan etkisi þiddetini daha da artýrmaktadýrlar. Böyle bir aný olmamasý da alan etkisini azaltýr.

Kýsaca çevrenin alan etkisi içine kiþinin yaþanmýþlýklarý olan duygu sal aný canlanmalarý ve zihninde geçmekle tasarladýklarý olan o çevre ile ilgili baðsan öznel yansýtmalarý da, çevredeki alan etkisi süreci içine katýlýp giriþme yaptýrýlýr. Böylece ortaya kiþi ve kiþiler anlamasý olan seçme ayýklamadý bir ortaklaþma aný duygu birliði olan TOTEMÝ MANA iliþkisi de ortaya konur.

Böylece bu türden haz ve elem çaðrýþýcý sosyal çevre ve doðal çevre giriþendi totemi alan etkileri yarýn da, gelecekte de, geri beslenme yapmanýn kaynaðýný oluþurlar. Bu kolektif geri beslenme kaynaðý, kiþi bilincine yansýmýþ olan geri beslenmeli aný duyuþtan çok daha büyüktür.

Totem alan içinde 75 kiþi varsa kabaca ve mekanikçe olmakla geri beslenim kaynaðý bunlarýn toplamý; alan içinde baðýntý giriþmesi yapan tekil kiþilerine yansýmýþ olan; her bir kiþi düzeyli geri belenme kaynaðýndan büyüktürler.

Üstelik bu geri beslenim kaynaðý olan alan içi bilinç bu 75 kiþinin deneyim ve giriþme tecrübesi olmaktan öte, önceden ölmüþ olan binlerce atasý olan kiþilerin deneyim ve efor sarflarýydý da. Geri beslenim kaynaðý totemi alan içinde býrakýlan miras kültürü olmasýyla, kiþi yansýyan referans kültürden daha büyüktür.

Kiþi duyuþlu, geri beslenilir bu anýlar, totem etkili alanýn þartlarýna uygun referanslarla baðlanýp bu þartlara denk olan düþünce ve aný canlandýrýcý geri beslenmelerini yaparlar.

Totem alanlý geri beslenme þartlarý içinde etnik kültürle totem alan dilini konuþmak bir zorunluluktu. Bu zorunlu þartlardaki kültür; totem etkili beslenmenin düþünce ve damak tadýný oluþurlar.

Bizlerin, geri beslen imli olan biliþse alanlý art alan ýþýmalarýmýz içinde bu dönemlere uzanan fosil kayýtlar vardýr. Düþünce ve duygu dünyamýz bu fosil kayýtlarýn dil kodlarý aracýlýðý ile þimdimiz geçmiþin geri beslenme þarjýna (geri beslenme kaynaðýna) baðlanýr. Bu þarj içinde olan duygu ve düþüncelerimizle coþarýz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn felsefe kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
Ýrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluþun Felsefesi (Açký 2)
Sosyal Ýliþki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarýn bilimsel ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Müruru Zaman 14
Sahiplik Ýmaný 1
Hatýrlama 1
Mal mý, Ýnsan mý?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bað Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Aslýna Yüz [Þiir]
Vah ki Vah [Þiir]
Ýsis Dersem Çýk Ereþkigal Dersem... [Þiir]
Görmez Þey [Þiir]
Tekil Tikel Tükel [Þiir]
ve Leddâllîn, Amin [Þiir]
Mavi Yare [Þiir]
Mevsimsel [Þiir]
Yýkýlýþa Direniþ Direniþe Yýkýlýþ [Þiir]
Meþrep 3 [Þiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayý yaþantýlaþan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payý giderek azalmaktadýr. Sosyo toplum bazlý, genel bir açýlýmla baþlayan çalýþmalarým da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazýlarýn tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doða bilim verileri güdülü çalýþma olmasýna gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok baðýntýsýyla söylüyorsanýz, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.