Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
RAMAZANDAN SONRA NEDEN BAYRAM YAPIYORSUNUZ? Bayramın yaklaştığı günlerden birinde, iftar sırasında, misafirlerden biri: -Keşke, Ramazan, senede iki kez gelse, der.. Aynı sofrada misafir bulunan Bektaşi, hemen şu cevabı verir: -Öyleyse Ramazan gider gitmez neden bayram yaparsınız? İnsan, sevdiği gidince bayrım mı yapar hiç!... ** ONU BİLMEYE NE VAR! Bektaşiyi, rica minnet camiye götürmüşler.Hoca başlamış anlatmaya: -Bir yer vardır ki orada, zengin fakir ayrımı yoktur. Dertli giren neşeli olur. Oraya giren herkesin gönlü ferahtır. Bilin bakalım, burası neresidir? Bektaşi yanıt vermiş: -Neresi olacak, meyhane... ** YA BALIKLARI DÜŞÜNÜRSE Bektaşi çok dalgalı bir denizde yolculuk yapıyormuş. Bir ara o kadar korkmuş ki! "Aman Allah" diye yakınmış.. Bu hali gören yolcular: "Baba ne korkuyorsun. Allah kerimdir!" demişler. Bektaşi şu cevabi vermiş: "Kerim olduğu için, ya balıkları düşünürse!" ** HANGİ BORCU SORACAĞINI BİL! Bektaşi’yi toplum içinde küçük düşürmek isteyen biri. -Bektaşi efendi, borcunuz var mı? Diye sormuş. -Evet bakkala biraz borcum var. -Canim onu sormuyorum. Namaz borcun var mı?. Bektaşi kızmış: -Onu ancak Tanrı sorar, Sana düşen bakkal borcunu sormaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |