En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller |
|
||||||||||
|
Bilemiyorum Avrupa'nın ya da başka kıtalar da ki ülkelerde de bu tarzanca konuşuluyor mu? Onların eğitimi bizden daha ileri de olduğu için tarzanca ile pek de işleri olmadığını tahmin edebiliyorum... Orada ki insanların bir çoğu kendi ana dilleri ile birlikte en az bir iki yabancı dili şakır şakır konuşuyorlar. O kadar da pratik bir dil bu tarzanca... Kelime sayısı mı? Üüüüf aklınıza gelebilecek her türlü kelime girer bu tarzanca lisanına... İngilizce ve Almanca'nın belki ben diyeyim on katı siz deyin elli katı kelime vardır bu tarzanca da... Kelime bitti el kol işaretleri ile de anlatır benim milletimin insanları dertlerini... Bu lisanın İngilizce, Almanca gibi kursları filan açılmaz. Bizim memlekette herkes doğuştan yeteneklidir bu lisan üzerine... İngiliz turiste yer anlatırken ''Bak kardeşim buradan go go go go yani gitmek sen var, sonra eliyle işaret ederek sağa dön, bir de kendi etrafında döner dönmeyi anlatmak için.'' işte böyle bizim anlatımlarımız tarzanca... Siz bile anladınız hemen değil mi? Bir de bizi eleştirir yerden yere vururlar Türkler yabancı dil de çok geri diye... Rahmetli Tarzan mezarından kalkıp da görseydi tarzancanın ülkemizde ne duruma geldiğini ve en çok konuşulan lisan olduğunu, kim bilir ne kadar mutlu olurdu... Tarzan diye biri yok mu? Çizgi Roman ve sinema Kahramanı mı Tarzan? Olsun kendisi yoksa da lisanı var ya... Aman ha siz, siz olun, en az bir yabancı dili öğrenmeye bakın. Bir lisan bir insan, tarzanca bilseniz de olur bilmeseniz de...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |