..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Ay Işığı




14 Mayıs 2018
Nasıl Bir Toplumda Yaşıyoruz  
Ay Işığı
Toplumlar için en büyük tehlike manevi yönden yozlaşmak ve toplumu toplum yapan öz kültürel özellikleri yitirmektir.


:IAB:
Güzel bir soru değil mi?
Toplumlar için en büyük tehlike manevi yönden yozlaşmak ve toplumu toplum yapan öz kültürel özellikleri yitirmektir.
Birçok tehlike toplumumuzu uçsuz bucaksız bir karanlığa sürüklüyor. Bu karanlığın içinde kaybolmamak için elimizden gelen çabayı göstermemiz gerekiyor.Ülkemizde son araştırmalar uyuşturucu kullanma yaşının 13 yaşına kadar düştüğünü gösteriyor. Okul önleri uyuşturucu satan kuryelerle dolu .Bu insanlar sadece para kazanmak uğruna gençlerimizin çocuklarımızın hayatını harcıyorlar.Gençlerimizi bu batağa sürükleyip onların kanlarından kazandıkları para ile günlerini gün ediyorlar.Anaları babaları ağlatıp o güzel insanların göz yaşlarıyla mutlu oluyorlar.Bir diğer tehlike ise alkol.Alkol sadece bedenlere zararlı değil.Yuvaları yıkar, şiddeti çoğaltır Sigara ciğerlerden kalbe her organımızın zarar verir.
Topluma zarar veren şeyleri sadece uyuşturucu sigara alkol ile sınırlandırmamak gerekir.Teknoloji de atıyor karanlığa toplumumuzu.Gençlerimizi eline aldı. Lüzumsuz oyunları ve diğer lüzumsuzlukları ile…Eskisi gibi okumaya değil gereksiz oyunlara önem veriyor gençlerimiz. Kitaplarımızın tozlu raflara kalktı artık. Gençlerimize söylememiz gereken şudur ki vaktinizi eline bir kitap al ve hayatını okuma ile geçir.Bu lüzumsuzluklarla vaktini öldürme.
Saygısızlık da aldı yürüdü.. Yaşlılarımızın, engellilerimizin gençlerimizin gözünde hiçbir önemi kalmadı.Toplu taşıma araçlarında hastanelerde ve benzeri yerlerde saygı denen bir şey göremiyoruz artık.Okumaya önem verilmiyor.
Bizler ne kadar okumaya teşvik edici çalışmalar yapsak da insanımızın bir kulağından girip bir kulağından çıkıyor.Biz nasıl bir toplumda yaşamak istiyorsak o toplumu kendi dilediğimiz hale getirebiliriz.Bizim yaşamak istediğimiz toplum saygısızlığın göz yaşının boş geçen dakikaların saatlerin günlerin hatta yılların olmadığı bir toplumdur.
Bu biz vatandaşların kendi elinde olan bir şey ilk önce kendimizden başlamalıyız.İçimizdeki yaşama sevincini emeğe saygıyı çalışma azmimizi kaybetmemeliyiz.Uyuşturucunun alkolün sigaranın teknolojinin toplumumuzu esir almasına izin vermemeliyiz.
İyi yanları şunlar kitaplarımızın tozlu raflara kalkmaması için çaba gösteren öğretmenlerimiz öğrencilerimiz, Doğayı canlı tutmak için canını dişine takan kardeşlerimiz, bir an olsun gözünü kırpmadan vatanı uğrunda can vermeyi göze alan askerlerimiz, daha nice güzelliklere imza atan insanlarımız.
Bende kendi üzerime ne düşüyorsa yapmaya gayret etmekteyim inşallah başarılı olurum ve vatanıma milletime görevime layık bir vatandaş olurum.
Bunun içinde elimden gelen çabayı göstermekten çekinmeyeceğim.
Bu toplumu saygısızlığın kötülüklerin yok olduğu daha güzel yaşanabilir bir toplum olması için elimden gelenin fazlasını yapacağım.
Ben görme engelli bir vatandaş olarak şunu söylüyorum her zaman engeller aşılmak için vardır engeller bizi değil biz engelleri yenmeliyiz.
Eğer yenilgiyi kabul edip bir köşeye çekilirsek biz bu savaşı baştan kaybetmişiz demektir.
İnsan gönülden kalpten engelli olmasın gerisi teferruattır. Yazıma burada son veriyorum saygılarımı sunarım.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Kararsızlıklarınızla Korkularınızı Aynı Kefeye Koymayın
Kafamızda Mantıksızlık Yer Etmesin
Ön Yargı Bizim Yolumuz Olmasın
Engelli Çivtlere Olan Ön Yargı
İnsanları Yersizliklerle Meşgul Etmeyin
Sorumluluklarımızın Bilincinde Olalım
Işığınız Hiçbir Zaman Kaybolmasın
Maneviyatımızdan Ödün Vermeyelim
Daha Güzel Bir Dünya İçin Yaşayalım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Yaşanan Her Şeyin İçindeyim [Şiir]


Ay Işığı kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ay Işığı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.