..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Ay Işığı




14 Kasım 2018
Şiddetle Değil Sevgi ile İyilikle Var Olalım  
Ay Işığı
hayatımızdaki sorunları şiddet içeren yöntemlere başvurmak bir çözümmüdür


:GGI:
ŞİDDETLE DEĞİL SEVGİ İLE İYİLİKLE VAR OLALIM
Hayatımızdaki sorunlarımıza şiddet içeren yöntemlerle değil de şiddeti yok ederek daha farklı yöntemlerle çareler üretsek olmaz mı?
Olur ama biz diyoruz ki olmaz, illaki hayatımızın baş köşesinde şiddete yer vereceğiz diyoruz.Şiddeti hayatımıza sokmuşuz bir kere çıkaramıyoruz.Aslında çıkaramıyoruz diye bir şey yok bence çıkarıp atmak istemiyoruz.Çünkü çıkarırsak elimizdeki en büyük gücümüzü kaybedeceğimizi düşünüyoruz.
Şiddetin hayatımızı mahveden büyük bir sorun olduğunu görmek yerine elimizde vazgeçilmez büyük bir güç olduğunu zannediyoruz. Bizler, tersini düşünüp şiddetin büyük bir güç olduğunu değil de hayatları büyük bir karanlığa sürüklediğini görmek istesek, yaşadığımız dünyada çok farklı değişikliklere yer vermiş oluruz.
Kazanmak istediğimiz her ne varsa onu illa şiddet yöntemi ile kazanacağız.Güzellikle kazanmayı denersek klasımızı sarsar; yok sen şöyle korkuyorsun ,sen böyle korkuyorsun diyecekler tabusuna bürünürüz.Ama o tabuya bürünmenin hiçbir kazancının olmadığını olmayacağını görmek istemiyoruz.
Ben yine kendimden örnek vereceğim sevgili okurlarım.Ben de şiddete çok eğilimli bir insandım ,vurup kırmakla her şeyi kazanacağımı sanırdım ama anladım ki şiddetle kazandığım hiçbir şey bana ait değilmiş.
Şunun iyi düşünülmesi gerekmektedir;hayat boyu şiddetle hiçbir yere varılmaz.
Yukarıda söylediğim gibi şiddetle kazandığınız her ne varsa sizlere ait olmaz.
Her gün televizyonlarda görüyoruz; boşandığı karısını dövdü yahut da silahla vurarak öldürdü. Kaybeden kim oluyor burada? Kaybeden kadın ve varsa çocuğu.
Ben şahsen şiddetin ülkemizin insanlarına kaybettirdiklerini duydukça çok üzülüyorum.
Bir de televizyon dizilerinden çizgi filmlerden gördüğü şiddet dolu sahneleri aynı şekilde çocuklar da uygulamak için ellerinden geleni yapıyorlar.
Sevgili okurlarım ben şiddet konusunda özellikle gençlerimizi ve çocuklarımızı eğitimden geçirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Çünkü bu bahsettiğim eğitimi veremezsek gençlerimizin de çocuklarımızın da bu şiddet yüzünden bir gün ya hapishane köşelerinde yahut da birer mezarda olacağından hiçbir şüphem yok. Çünkü özenti ile hareket ediyorlar. Bizler döverek, vurarak, kırarak biz olacağız görüşündeler. Ne diyor büyüklerimiz;üzüm üzüme baka baka kararır.
Bizler şiddetin önüne geçemezsek çocuklarımızı şiddet yanlısı olmaktan kurtaramayız.
Gerçekten de üzümlerimizin o televizyonlarda gördükleri şiddet içerikli filmlerle, çizgi filmlerle, bir de büyüklerinden gördükleri şiddet dolu hareketlerle kararmasına hatta çürüyüp yok olmasına izin vermiş oluruz.
Çocuklarımıza, gençlerimize şiddetle bir yere varılmayacağını anlatmaktan bir an bile vazgeçmeyelim. Vurarak kırarak bir yere varılmayacağını anlatalım. Baktık anlamadılar mı, bir daha anlatalım. Şiddetin değil sevginin iyiliğin tohumlarını ekelim.
Şiddetin hayatımızı işgal etmesine göz yummayalım.
Gençlerimize ,çocuklarımıza el uzatalım ve şiddet yanlısı birer birey olmaktan kurtaralım.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Kararsızlıklarınızla Korkularınızı Aynı Kefeye Koymayın
Kafamızda Mantıksızlık Yer Etmesin
Ön Yargı Bizim Yolumuz Olmasın
Engelli Çivtlere Olan Ön Yargı
İnsanları Yersizliklerle Meşgul Etmeyin
Sorumluluklarımızın Bilincinde Olalım
Işığınız Hiçbir Zaman Kaybolmasın
Maneviyatımızdan Ödün Vermeyelim
Daha Güzel Bir Dünya İçin Yaşayalım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Yaşanan Her Şeyin İçindeyim [Şiir]


Ay Işığı kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ay Işığı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.