Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza |
|
||||||||||
|
Bu bir anı..Sizlere de anlatmalıyım.. Ankara da kar yağıyor ve trafik felç olmuş durumda.Sevgili kar, kente bembeyaz yorganını serdi, uykusu da pek ağır maşallah! ama görüntüsü çok güzel..Usul usul inen kar taneleri ,bana hep beyaz umutlarımı hatırlatır (Hani hayallerde dikeyinden bembeyaz iner aklımıza fikrimize , sonra olmasa bile ’Aman be! hayaldi zaten’ deriz ya tıpkı onun gibi) Bir de babacığımla , karda yürüyerek yaptığımız sohbetlerimizi hatırlatır beyaz kral bana.Ben doğamın her şeklini seviyorum.Yazı , kışı, baharı, vedaların mevsimi sonbaharı da . Şimdi gelelim, bugün yaşadığım komik olaya.. Trafiğin durumundan dolayı araba kullanmıyorum, daha doğrusu kullanamıyorum.Epeydir metroyu kullanmaktayım.Bugün de her zaman ki gibi, alışkanlıklarımdan vazgeçmedim.Aynı marketten alışveriş yapan, aynı kitapçıdan kitap alan, aynı gazete bayisisinden gazete alan,aynı kuaföre giden tiplerdenim.Aynılarım hiç değişmez.Sabah ,(günlük gazetelerin hepsine hakim olma derdimden dolayı! ) yine bütün gazetelerimi aldım, içlerinden bol bulmacalı olan gazete, metroda çok işime yarıyor.Çünkü; hem vakit çabuk geçiyor hem de karşı taraftaki oturan insanlarla göz göze gelme ve elinizle kolunuzla kazağınızla ceketinizle oynama sıkıntınız olmuyor.Tavsiye ederim. Bulmacayı çözmeye başladım, sağ yanımda bir beyefendi, sol yanımda bir hanımefendi vardı.Üç durak sonra önce bayan yardımseverliği ile ti yolar vermeye başladı sonra bey de anonim çözüm sistemimize katıldı.Kimse ile paylaşamadığım bulmacam ortalık malı olmuştu bile.Ben ise, elimde kalem onların söylediklerine yetişmeye çalışan bir katip pozisyonuna çoktan girmiştim, yaşlı bir teyzenin de katılımıyla ortaklığımız akde bağlanmıştı.Teyze, beyefendinin yanında oturuyordu sonra yerler değişti teyze sağ yanımdaki yerini aldı.’IRALAMAK!!!’ Bu kelimeyi bulamadım diye teyzemden bir de azarımı işitince gülsem mi , ağlasam mı diye düşünürken birden kalemi çantaya koyup, bulmacayı kendilerine armağan ettim.Şimdi sorarım size bu bana yapılan reva mıydı ?.Ben ki tüm keyfimle bulmacamı çözmek için almışım kalemimi elime... Şaka bir yana, gerçekten bu gibi davranışlar hoş değil , okuduğunuz gazeteyi sarka sarka okumaya çalışan, bulmacalarınıza çözmek için atlayan tipler sizin de etrafınızda vardır elbette! O bulmaca benimdi yaaaa!!!!!!!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © BİNNUR EDİSAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |