"İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür." -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Bir kere, denize ilk defa giriyorsanız, yüzme de bilmiyorsanız, inanın denizde biliyor yüzme bilmediğinizi, o nedenle sizi boğabilir, neden yüzme bilmeden bana girip yüzmeye çalışıyorsun diye. Bunu unutmayın sakın. Elinize yassı bir taş alın deniz üstünde sektirmeye çalışın. Deniz çarşaf gibi bile olsa, o taştan inanın hiç bir yeri acımaz. Sonra dizlerinize kadar girin ve bir kaç arkadaşınıza su sıçratıp ıslatın. Onlarda sizi ıslatacaktır illaki... Sonrada ''Aman sularda amma ıslakmış.'' diye de salakça bir espri yapmayın. Böyle salakça esprilere deniz çok bozulur bilesiniz... Ha bir de şöyle önemli bir konu var ki bir çok insan bunu ihmal eder. Hepinizden ricasıdır bu denizin, küçük abdestiniz geldi mi, denize bırakmayın kardeşim, çıkın tuvalete gidin. Mecbur mu deniz sizin o ifrazatınızı bağrında yok etmeye... Bir damlasından bir şey olmaz ama, her kıyıda binlerce kişi aynı şeyi yaparsa, vay haline denizin... Balıklara da iyi davranın ki denizde mutlu olsun. Öyle dinamit ile trolle filan avlamaya kalkarsanız külahları değişiriz. Hayır o külahları benle değil de devlet görevlileri ile değişirseniz, alırlar ve külahlarınızı da bir daha geri vermezler, benden söylemesi... O külahlar dondurma külahı değil... Denize iyi davranmadığımız için güzelim Marmara'nın durumu ortada. Sen onu yarala, öldürmeye çalış, şimdi o sana iyi davranır mı? Açar mı kollarını, salar mı balıklarını? Deniz bu, dünyanın dörtte üçü onun ile kaplı... Su deyip küçümsemeyin, denizlerin ırzına geçmeyin...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |