Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers |
|
||||||||||
|
ALİ 'NİN DÜDÜĞÜ Televizyonun hayatımıza yeni yeni girmeye başladığı yıllardan biriydi.Tek kanallı televizyon tek eğlencemizdi. Hele hele Türk filmleri........ Salı günleri Türk filmi olurdu. Kayınvalidem de Türk filmlerinin hastasıydı. Hâlâ da öyle. Hiçbir zaman hiçbir şekilde Türk filmini kaçırmazdı. Pazartesi gecesi saat onikide kapanan tv’nin ertesi günki programını dinlemeden yatmazdı. Ertesi gün izleyeceği filmin adını, oyuncularını bir gün önceden mutlaka öğrenirdi. Okuması yazması olmadığı için verilen programı okuyamaz ve o nedenle programı çok ama çok dikkatle dinlerdi. Bir sabah kahvaltı ederken, kayınvalidem şöyle dedi: - “ Kemraan! Bu aşam ( akşam ) pek gözel bi film va.” - “ Öyle mi? Nerden bildiniz güzel olduğunu?” diye sordum. Kayınvalidem: - “ A - aaaaaaah ! Adından belli.” dedi. - “ Neymiş adı ? ” deyince, kayınvalidem kendinden emin bir şekilde yanıtladı: - Ali’ nin Düdüğü........... Şöyle bir düşündüm, böyle film adı olmazdı.Yani o yıllarda olmazdı. Şimdi saçma sapan şarkı sözü, dizi adı, film adı var da, o yıllarda yoktu...... - “Anneciğim, herhalde yanlış anladınız. Öyle film adı olmaz.” dedim. Hadi adı Ali’nin Düdüğü olsun. İyi de, filmin güzel olduğuna nasıl karar verdiniz? Filmin güzel olduğu adının neresinden belli? ” - “ Ne bilin ( bileyim ), acıklı bir film menemme ( galiba ) .” dedi. Akşamdan sonra, tv programı verilirken kayınvalidem uyardı beni.” - “ Bak şimdi filmin adını hem yazacak hem sölecek, iyi dinne.” dedi. Ve gecenin programı ekranda göründü. Gösterilecek Türk filminin adı ne olsa beğenirsiniz: ” Murat’ın Türküsü ”.........Murat adı kayınvalidemin aklında Ali olarak kalmış, türkü de düdük olarak . Ve böylece “ Murat’ın Türküsü ”, olmuş “Ali’nin Düdüğü". Ah kayınvalideciğim, çok yaşayın, e'mi!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |